Er dipp veldig usunt?

2 små og en huleboer

Forumet er livet
Altså, slik dipp pulver man kjøper til å lage dipp til potetgull?

Jeg har vært til ernæringsfysiolog, og jeg må få i meg mer grønnsaker og melkeprodukter.
Jeg tenkte derfor hvorfor ikke kombinere.
Altså dele opp en del grønnsaker i strimler, for eksempel gulrøtter, kålrot, paprika osv.
Blande en pose dipp pulver i yoghurt naturell og dipp grønnsakene som mellommåltid/kveldskos...

Det er jo bare krydder trudde jeg...

Nei, det er ikke såååå usunt. Med måte selvsagt. Spiser du 2 tubber med rømme er det jo ikke bra :-P

Det står på pakken. Hollyday er tilsatt sukker mens tortillaen er ikke det, så det er forskjellig. Alt står på pakken, cal osv:)

Labambie skrev:
Nei, det er ikke såååå usunt. Med måte selvsagt. Spiser du 2 tubber med rømme er det jo ikke bra :-P

Ja selvfølgelig.
Hun ernæringsfysiologen ville gjerne at jeg skulle få i meg yoghurt. Derfor vil jeg blande pulveret i yoghurt, IKKE rømme..

yoghurt naturell er ikke ille. pulveret vet jeg ikke, men det kan du jo se på pakken;)

Kan jo og lage dip selv!

Tzatsiki feks skal jo lages på yoghurt og lages med yoghurt, agurk og hvitløk og litt salt og pepper.

Jeg går på Grete Roede.. og der sier de at man kan blande sånt krydder med feks Kesam 8,1%.. og at vi skal ta det av melkerasjonen våres.. Skal ikke brukes som et mellommåltid.. men kan sikkert bruke det som et 14 måltid.. er et mellommåltid det også.. da kan man spise hva som helst nesten.. for å holde blodsukkeret oppe.. og fettforbrenningen

;)

Back
Topp