Er din lille avvent med

Ja, det skjedde av seg selv her og, jeg tror det var etter jeg slutta å amme og gikk over på mme...hender han våkner på natta her og, men han får aldri melk før kl 6-7 om morgenen. Så sover vi til 8-9.

ORIGINAL: MammaKarri82

Even er det, han sluttet bare helt plutselig selv når han var 5 1/2 mnd[:)]

Så er trengte vi ikke avvenning[:)]

Samme her [:D]

Vår får fremdeles pupp på natt, men det er mykje sjeldnare no. Ho vil fremdeles nesten kun ha pupp å drikke, så då må ho få styre det sjølv. Har begynnt å drikke litt vatn no, så kanskje om ei stund vil ho kutte ut sjølv??? Håpe, håpe.

Vi begynte med å gi vann i stede når hun våknet, eller sambo gjorde...
Vi begynte en fredag, siden han har fri i helgene og skulle ta hovedansvaret, hun ble verre hvis jeg gikk inn siden hun luktet melk, og ikke fikk...

Det var værst de første 4 nettene, de andre nettene var hun enklere å roe... Hun fikk mat når hun våknet etter halv 7...
Vi holdt på i 1 og 1/2 uke, som det var ille, nå sover hun gjennom hele natten noen dager, andre dager våkner hun 1-2 ganger i løpet av natta'n...

Men siden hun begynner i barnehagen til onsdag har jeg ammet henne de gangene hun har våknet nå, for da sovner hun med en gang, og sambo klarer ikke roe henne for hun må bysses i søvn, og han har knekt et ribbein under brytetrening (Hvis ikke jeg ammer kan det ta opp til TO timer før hun sovner , og det orker jeg ikke nå som jeg jobber)

Så jeg krysser i grunn fingrene for at det går seg til, og hun slutter å våkne når hun har begynt i barnehagen!

Må si at tulla har alltid vært vanskelig å legge/roe på nattan! Hun er ekstrem!

Her ammes det fortsatt på natten. Han sovner igjen med en gang etterpå, så jeg ser det ikke som noe stort problem, men hadde vært kjekt om han kunne begynne å sove hele natten så klart.

Etter at vi begynte med flaske på natta (før det våkna han hver time...) sov han lenger og lenger, og til slutt helt fra 18.00 til 06.00... Men nå han han begynt å våkne igjen mellom 03.30 og 04.30. Det eneste som da hjelper er å hente han inn til oss eller noen ganger gi flaske... Håper han snart begynner å soooove igjen[&o]

Før dere gidder å ta kampen, vil jeg bare minne om at det er - på tross av at man fort kan få inntrykk av at alle andre barn sover fra sju til sju og sånn - helt vanlig at barn våkner mye om natten lenge enda, selv de som ikke våkner for å spise. Verdt å ta med i betraktningen, kanskje, at drømmen om en hel natts søvn ikke nødvendigvis er så mye nærmere, selv om baby ikke får mat [:)]

ORIGINAL: Bella_

JA[:)]

Bestemte oss, og hun godtok det[:D] Og helt siden da har hun ikke fått noe mat på natten[:)] Så den var vekk på en natt den...

Veeeldig viktig og være bestemt på det, og ikke gi etter, de trenger det jo ikke nå som de får så mye mat iløpet av dagen.

Samma her. Slutta for ca ein mnd sidan og det gjekk heilt fint! [:)]

Back
Topp