Er din lille avvent med

Even er det, han sluttet bare helt plutselig selv når han var 5 1/2 mnd[:)]

Så er trengte vi ikke avvenning[:)]

JA[:)]

Bestemte oss, og hun godtok det[:D] Og helt siden da har hun ikke fått noe mat på natten[:)] Så den var vekk på en natt den...

Veeeldig viktig og være bestemt på det, og ikke gi etter, de trenger det jo ikke nå som de får så mye mat iløpet av dagen.

Han slutta da han var rundt 6 uker[:)] Så den biffen fiksa han sjøl, gitt!

Lalalalala.. Så har jeg aldri ammet, tralalalala ... [8D]

Her er det ei flaske mme mellom halv 5 og halv 7 på mårran. Vil ikke kalle det avvent når hun ofte er våken halv 5... Men resten av måltidene sluttet hun med selv.

Emilie får resten av måltidene i fast føde. Grøt, brødskive, middag. Ca 4 måltider om dagen utenom den MME flaska..

Nora får pupp når hun vil, uansett tid på døgnet, men har nesten slutta å spise på natta - helt av seg selv. Mye våken om natta fortsatt, men mer sutring og gråting, ikke så mye mat. Kanskje hun spiser.. en av sju netter. Og da er det bare en liten skvett før hun sover igjen [:)]

Det vi gjorde var ingenting, hun har fått styre puppinga selv. Jeg gikk ut fra at hun kom til å sove natta gjennom en eller annen gang uansett, så jeg stressa ikke med det. Heldigvis gikk det etter min plan, for jeg var VELDIG påståelig da vi var på 6mnd-kontroll og de anbefalte å avvenne.. [:D]

Snuppa avvente seg selv når hun var 1 mnd! :-O
Da hun fant ut at hun skulle sove på natta, så sov hun hele natten igjennom uten å ville ha mat. Jeg stresset jo med å vekke henne på natta for å gi mat men hun ville ikke ha, så da sluttet jeg med det etter noen uker. Selvfølgelig så hender det at hun våkner en og annen natt, og da får hun jo mme men det er neimen ikke ofte hun våkner når hun har sovnet.

Nja, vet ikke om jeg kan kalle det avvenning..

Men for meg så er hun avvendt, for hun pleide å våkne hver time - annen, men nå våkner hun ikke før kl 5 som regel.
Noenganger litt senere, men om hun våkner 5 så er hun stort sett våken fram til vi står opp 6.

Hun er sluttet å spise om natten. Det gjorde hun selv da hun var ca 7 mnd.

Ja det er han. Tidligste han får mat nå er halv seks og det kaller jeg morran:P Skjedde bare av seg selv. Han ble bare uintrissert i å få mat på natt.

Nei[&:] Ella har heilt slutta å ete fast føde, so ammar eg i hytt og pine døgnet rundt......

ORIGINAL: Alexandra82

Han legges rundt 18 og våkner rundt 6 for å få en flaske MME. Så sover han til mellom 7 og 10.
(7 når jeg skal opp med han, og 10 når sambo skal opp med han [:@])

Men veit ikke om det kan kalles nattmating klokka 6 om morran...

Gidder uansett ikke avvenne han med det siden dette er 1 av 5 måltider i døgnet.

Fra han var 1 mnd til han var rundt 5 mnd så våknet han ikke om natta.

Jeg mener vel litt at de avvenner seg med det selv når de ikke har behov for det måltidet lenger.

Det er det eg og tenker, derfor har vi ikkje gjort nåke for å avvenne her.

Nei.
Men tror egentlig det er bare jeg som i latskapen slenger ut puppen[8D]

Kasper er avvent [:)] Har hørt at man helst skal ha innført (minst) 4 faste måltider utenom MME/MM før man avenner bebisen. Kasper får grøt og vann til frokost, fruktmos eller brødskive +180 MME til lunsj, 2/3 middagsglass + vann til middag og grøt + vann og ca 180 ml MME til kvelds. Han sovner som regel mens han drikker av melken. Han våknet på natten i begynnelsen og fikk da vann på flaske- Det var ikke like interressant som melk, så han drakk ikke spesielt mye av det, og snudde seg deretter og sov videre. Nå sover han fra 20- 07 i strekk. (Hender han våkner på natten nå som det har vært varmt og da får han litt vann). Lykke til[:)]

Bare vær bestemt [:)]
Gi vann, da e det ikke så morsomt å våkne om natta mer [:D]

Har nesten ikke gitt mat om natten jeg [:D] Våken netter? hva er det? [8D]
(nå er jeg teit nå!)

Back
Topp