Er dette vannkopper eller?

Er nok ingen tvil i dag.
Er blitt mer blemmeaktig på hendene i dag. Er merkelig nok ikke under føttene, og ikke så mye oppå føttene heller.

Munnen ser fin ut inni iallefall, litt blemmer/utslett rundt.

Ser ut som det har vært litt blemmer noe av det på armene, men ellers lite væskefylt.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Høres veldig ut som det er det, jeg er nesten ikke i tvil engang og det er kun utifra det du skriver;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Munn-hånd-fot kan man få flere ganger...Lillegutt hadde det 2 ganger på relativt kort tid..


Sent from my iPad using BV Forum
Jøss, trodde ikke det var mulig jeg. Leste jo at man er immun etter en gang???

Kan det være som med vannkopper da, at hvis første utbrudd har vært mildt så har ikke kroppen rukket å bygge opp antistoffer mot det?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Jøss, trodde ikke det var mulig jeg. Leste jo at man er immun etter en gang???

Kan det være som med vannkopper da, at hvis første utbrudd har vært mildt så har ikke kroppen rukket å bygge opp antistoffer mot det?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Hjelpes, jeg måtte inn å lese nå. Og det står jo at man får livsvarig immunitet! Er så sikker på at jeg leste at det kunne komme flere ganger. For leste jo litt om det da. men må tydeligvis huske feil. Men han har jo hatt det to ganger da?! Og med skikkelig utbrudd begge gangene, så det skjønner jeg ikke noe av. Vel,han burde i alle fall være immun nå da om ikke annet!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hjelpes, jeg måtte inn å lese nå. Og det står jo at man får livsvarig immunitet! Er så sikker på at jeg leste at det kunne komme flere ganger. For leste jo litt om det da. men må tydeligvis huske feil. Men han har jo hatt det to ganger da?! Og med skikkelig utbrudd begge gangene, så det skjønner jeg ikke noe av. Vel,han burde i alle fall være immun nå da om ikke annet!


Sent from my iPad using BV Forum
Nei det var jo rart?!?!
Men da er han nok immun nå iallefall ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Syns ikke det ligner på vannkoppene. Holder en knapp på munn-fot og hånd syken etter hva du skriver.
De som er ved myggstikkene ser jo litt annerledes ut, men det kan jo være pga stikkene og reaksjonen på de?

Snuppa hadde munn-fot og hånd syken da hun var mindre. Hadde utslett flere plasser enn de typiske stedene. Hun hadde ett par blemmer inni munnen også, men de kom etterhvert.

Om du er usikker så ta en ny tlf til legen før dere reiser;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hjelpes, jeg måtte inn å lese nå. Og det står jo at man får livsvarig immunitet! Er så sikker på at jeg leste at det kunne komme flere ganger. For leste jo litt om det da. men må tydeligvis huske feil. Men han har jo hatt det to ganger da?! Og med skikkelig utbrudd begge gangene, så det skjønner jeg ikke noe av. Vel,han burde i alle fall være immun nå da om ikke annet!


Sent from my iPad using BV Forum

Når vi hadde det sa legen att det fanns 2 typer av virus som gir hånd munn og fot så da har dere sikkert hatt begge to :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Wilma klarte å smitte mammas sambo med mhf, her er litt bilder på hans hand og på Wilmas utslett/ blemmor. Tror dette er i sluttfasen av utbruddet.

God bedring til jenta di! Husker att Wilma var veldig plaget, håper ikke det blir like ille hos dere :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1403075783901.jpg
    1403075783901.jpg
    36,9 KB · Visninger: 9
  • 1403075808709.jpg
    1403075808709.jpg
    38,8 KB · Visninger: 9
  • 1403075827931.jpg
    1403075827931.jpg
    21,5 KB · Visninger: 10
  • 1403075847017.jpg
    1403075847017.jpg
    21 KB · Visninger: 10
  • 1403075878604.jpg
    1403075878604.jpg
    34,4 KB · Visninger: 10
Wilma klarte å smitte mammas sambo med mhf, her er litt bilder på hans hand og på Wilmas utslett/ blemmor. Tror dette er i sluttfasen av utbruddet.

God bedring til jenta di! Husker att Wilma var veldig plaget, håper ikke det blir like ille hos dere :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ligner veldig på det som frøkna har hatt her ja, særlig det på armene til Wilma. Sånn er frøkna på kroppen. Faktisk mer på kroppen enn på føtter, hender og munn, så det er det som er så rart.

Men vannkopper er det ikke, det har flere som har sett henne og bilder sagt at det ikke er. Så er ganske sikker. Og siden det går i bhg;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Syns ikke det ligner på vannkoppene. Holder en knapp på munn-fot og hånd syken etter hva du skriver.
De som er ved myggstikkene ser jo litt annerledes ut, men det kan jo være pga stikkene og reaksjonen på de?

Snuppa hadde munn-fot og hånd syken da hun var mindre. Hadde utslett flere plasser enn de typiske stedene. Hun hadde ett par blemmer inni munnen også, men de kom etterhvert.

Om du er usikker så ta en ny tlf til legen før dere reiser;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Holder en knapp på mfh jeg og, er ikke typisk vannkopper, er for lite væske i dem.

Men er ikke så typisk mfh heller siden det er mer på kroppen enn på hender, føtter og munn. Men ser jo at det er blemmer på de stedene og.

Og så kom alt utslettet på en gang og er tørka inn allerede, og det går ikke så fort over ved vannkopper. Da kommer det jo mer utover ei hel uke.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Når vi hadde det sa legen att det fanns 2 typer av virus som gir hånd munn og fot så da har dere sikkert hatt begge to :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Aha:) Ja, da kan nok det være en forklaring:)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Ser ut som mhf ja.. min mellomste hadde det da han var baby, han grein..var vondt!
Du kan ta på hvitvask for å tørke det ut, evt eurax hvis det klør..
 
I dag var hun i bhg, hat vært i hundre hele dag ;-)
Utslettet har tørka ut, heldigvis :)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Back
Topp