Er dette vanlig?

38si

Blir kjent med forumet
Hei!
Har de siste dagene vært i dårlig form. Null energi, svimmel,kvalm, hodepine, mye kynnere og høy puls. :confused: Tenker at dette er vanlig for gravide, men er litt usikker... Jeg er litt redd for å ikke reagagere fort nok hvis det faktisk er noe galt. Jeg er nå 29 uker på vei.
Typisk at det er helg nå og mannen er bortreist for helgen :confused1
Jeg kjenner heldigvis mye liv fra jenta mi som sparker mer enn vanlig :smiley-bounce013

det skader aldri å ringe legen sin (evt føden siden det er helg ?)
Er du flink til å spise og drikke masse?
(mye kan tyde på at du er litt dehydrert, men når man er graid skal man aldri ta for lett på noe)
Masse lykke til!

Jeg er kjempe dårlig på å spise.har ikke lakt på meg mer enn 4 kg atpåtil så har jeg nå godt ned en kilo på 14 dager....
jeg kan til tider bli sånn du forklarer,kvalm,svimmel,høy puls.får også skjelvinger.jeg har fått beskjed om å spise regelmessig,tvinge i meg mat og drikke juice og lignene for å se om det gårover.viss du ikke føler det hjelper og du føler deg usikker,så ta en tlf. Er bedre å ta en tlf for mye og være helt sikker på att allt er bra :)

Ville tatt en telefon ja. Syns det er lov å ha litt lavere terskel når man er gravid :)

• Liker
Reactions: jb
Hadde (har) noe lignende, og tok meg en tur til legen. Viste seg at jeg hadde lite jern, og litt lav blodprosent. Kanskje lurt å få sjekket det hos legen ja :)

Jeg hadde ringt legevakten kanskje hvis det ikke blir bedre, kan jo hende du trenger litt jerntilskudd eller noe slik hun over skriver.. Er bedre å ta en sjekk for mye når man er gravid :)

Jeg er kjempe dårlig på å spise.har ikke lakt på meg mer enn 4 kg atpåtil så har jeg nå godt ned en kilo på 14 dager....
jeg kan til tider bli sånn du forklarer,kvalm,svimmel,høy puls.får også skjelvinger.jeg har fått beskjed om å spise regelmessig,tvinge i meg mat og drikke juice og lignene for å se om det gårover.viss du ikke føler det hjelper og du føler deg usikker,så ta en tlf. Er bedre å ta en tlf for mye og være helt sikker på att allt er bra :)
Jeg kan også bli sånn om jeg ikke har spist nok en dag. Skjerpe meg....
Hjertebank kan jeg få innimellom, men tenker at hjertet jobber jo hardere nå for å pumpe alt blodet rundt (?).
Og det går som oftest over etterhvert. Kvalmen og svimmelheten går over med mat, selv om det kan være vanskelig å få i seg noe...

Men er du usikker, kan du jo ta opp dette med legen din. Det er bedre å spørre en gang for mye, enn en gang for lite.
Håper uansett at du vil føle deg bedre snart, og at energien kommer tilbake! :-)

Takk for svar!!! :-)
Jeg Det kan nok stemme med lite jern og lavt blotrykk, sist kontroll hadde jeg 10,6 i blodprosent og 90/40 i blodtrykk. Følgte rådene deres om å spise og drikke og har hatt ei lang og god natt under dyna. Håper dagen idag blir bedre, da venter jeg til mandag og ringer jordmor.

Det er sikkert en ufarlig forklaring på det, men siden høyt blodtrykk, hodepine og svimmelhet KAN være symptomer på svangerskapsforgiftning, så er det veldig greit å få sjekket det opp.

Jeg ble overtalt av ei vennine å ringe føden, og de ville ha meg opp til en kotroll. Følte ikke at de syntes jeg overreagerte, som jeg var redd for.
Både jeg og jenta mi ble kontrollert og alt så bra ut :-)
Jeg ble sendt hjem med klar beskjed om å ta kontakt igjen hvis jeg ble verre. Godt å bli møtt på en så god måte! :-)

Back
Topp