Er dette teit? *bryllup*

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Er det teit å ha brudepiker med bunad i bryllup?
Og da forskjellige bunader/festdrakter? 

Jeg har ikke råd til å kjøpe kjoler til flere barn..... og det er dumt å kreve at folk skal kjøpe kjoler i en bestemt farge eller at alle har forskjellige vanlige kjoler liksom :-/
Enten det eller droppe brudepiker... men vet at flere gjerne vil... og de fleste barna i familien har bunad/festdrakt.

Nei, viss dere i tillegg ber gjestene (de som har) om å ha bunad, så blir det jo bare stilig!
Men det går ikke an å be foreldrene kjøpe brudepikekjolene selv? Eller blir det frekt? 
Jeg aner ikke, vi skal ikke ha brudepike...

Jeg syns det høres flott ut   Fy som jeg gleder meg

Jeg synes det er fint med bunad Men om du vil ha brudepikekjoler så finner du ganske billige på ebay

Om du vil ha det slik så kan jeg ikke forstå hva som skulle være teit med det? Jeg for min del synes det høres kjempefint ut, man MÅ jo ikke ha den firkantede amerikanske varianten der alle skal være like! ;P

Prikketrusa skrev:
Nei, viss dere i tillegg ber gjestene (de som har) om å ha bunad, så blir det jo bare stilig!
Men det går ikke an å be foreldrene kjøpe brudepikekjolene selv? Eller blir det frekt? 
Jeg aner ikke, vi skal ikke ha brudepike...

Ja det syns jeg faktisk blir litt frekkt asså.... :-/ Og ja, de i familien som har bunad bruker det. Litt sånn bunad-familie :)
Hu eldste har fått beskjed om å skaffe kjole selv... og sa det vel selv en gang... JEG SKAFFER kjole selv.. bare jeg får være brudepike hehe. Eneste i familien som ikke har fått være. Men vil gjerne spørre et par småbarn til fra familien som kan gå sammen med Tiril :)

talata skrev:
Jeg syns det høres flott ut   Fy som jeg gleder meg

dusussa skrev:
Jeg synes det er fint med bunad Men om du vil ha brudepikekjoler så finner du ganske billige på ebay

Det blir ikke billig-billig nok for meg asså.
Jeg har bestilt kjole til meg fra jkdresses. Gubben får ikke ny dress engang :-P.
Mat og kaker ordnes så godt man kan selv og med hjelp. Lavbudsjettbryllup med 60 inviterte gjester hehe. 

Vipsis skrev:
Om du vil ha det slik så kan jeg ikke forstå hva som skulle være teit med det? Jeg for min del synes det høres kjempefint ut, man MÅ jo ikke ha den firkantede amerikanske varianten der alle skal være like! ;P

Takk takk :-D. Liker at det ikke høres teit ut :)
Jeg har en spesiell kjole jeg også, og ikke firkanta vanlig stroppeløs som alle bruker nå for tiden. Og det er jo vår dag og vår måte og sånn :). Tenkte at dette kanskje kunne være noe... så slipper man unna store utgifter på noe som kanskje bare brukes en gang :). Jenta vår har allerede en fin festdrakt hun kan bruke.

Jeg giftet meg i bunaden min jeg! Motstander av "amerikansk kremkake kjoler".
Og det har jeg ikke angret ett sekund på, fantastisk å bli brudepyntet på "gammelmåten" med krone og alt som hørte til.

Det er ikke teit, men jeg hadde satt pris på at de hadde like drakter om ikke annet. Men det er fordi jeg må ha ting som matcher. Hadde trolig ikke reagert om jeg hadde vært i et bryllup med to forkjellige drakter heller.

Det går kjempefint! Det er jo så herlig med barn i bunad/festdrakt :D

Men sånn på sidelinja: På ebay for eksempel har de nyelige barnekjoler i prisklasser fra 10-50 usd, ikke store prisen i forhold til i Norge. Jeg tenker du kanskje allerede har sett der, og kanskje er på utkikk noe spesielt som de ikke har der, men de har vanvittig mye fint!:)

Vi hadde 5 brudepiker i bryllupet vårt og de hadde bunader. Tre like bunader og to andre. Syns det var kjempefint. Men så er vi en skikkelig bunadfamilie. Jeg har selv vært brudepike i voksen alder. Da var vi tre voksne jenter som hadde bunad. Jeg og søstern hadde like bunader og sistemann hadde en annen bunad. Var kjempefint! Ble veldig flotte bilder ihvertfall. Og så hadde vi små blomsterbuketter :) Det hadde brudepikene våre også :)

Kan du ikke spørre foreldrene til ungene hva de har tenkt å gjøre selv da?

For hva hvis de uansett kommer til å kjøpe penkjole til jentene til bryllupet deres? Da kan jo du spørre om de kan se etter en bestemt farge for eksempel?

Og så kan du "matche" de opp med å ha et silkebånd rundt midjen deres med sløyfe på for eksempel?

Men altså, jeg synes bunad blir kjempeflott også jeg! :-) Elsker bunad!

Hadde ikke drømmen om den hvite brudekjolen vært så stor som den var så hadde jeg gifta meg i bunad med brudekrone!

så lenge du selv ikke syns det blir feil, er det sånn det burde være! Det er DEG dagen handler om (og mannen seff) hehe... Så si at de skal kles opp i festdrakt/bunad og kjør på
og litt på sidelinjen: Hvor og når??!?!?!?!! *vil se på!!!*

Og si ifra om du trenger noe! :-D

Ninen D skrev:
så lenge du selv ikke syns det blir feil, er det sånn det burde være! Det er DEG dagen handler om (og mannen seff) hehe... Så si at de skal kles opp i festdrakt/bunad og kjør på
og litt på sidelinjen: Hvor og når??!?!?!?!! *vil se på!!!*

Og si ifra om du trenger noe! :-D

Tar det på pm kanskje ;-)

om du vil det, så er det ikke noe teit det vel? 

Er jo nydelig med barn i bunad da 

Bunad er flott!!

nei
her hadde begge brudepikene på seg festdrakter

Back
Topp