Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Greven av gral skrev:
Jeg synes Utøya var sjokkerende! Dels fordi jeg har vært der mange ganger, har kjente der og alltid har ansett Utøya som et veldig trygt sted. Dels fordi terrorister vanligvis bruker bomber, ikke tar seg ut på isolerte øyer for å drepe ungdommer som ikke har gjort seg skyldig i noe annet enn å engasjere seg til det beste for folk rundt seg.Fru Riskorn skrev:
Jeg er dypt rystet og sjokkert over det som skjer på utøya. Jeg har selv trådd mine ungdomsår der ute og har kjennskap til øya og området. Terroraksjon mot regjeringskvartalet, ja vel... Vi vet jo at det kan skje, selv om det er lov å være lett naiv og håpe at det aldri skjer. Men en aksjon mot ugdommer på utøya, det er forferdelig. Hvis det er så ille som denne gutten akkurat sa, så sitter det mange foreldre uten barn i dag. Det er så vondt at jeg kan ikke ta det inn over meg en gang...
Virkelig? Kan man, som nordmann sitte og si "Jeg er sjokkert, hadde alri trodd dette skulle skje HER!"?Bouncing buttplug skrev:
Karikaturer, krigsinnvolvering, pengestøtte hit og dit, og vi er "Sjokkerte!"??!?
Ja, jeg syns det er tragisk, så absolutt!!! Jeg har den dypeste medfølelse med ALLE som er innvolverte i denne situasjonen.. Men sjokkert kan jeg absolutt ikke si jeg er..
Det er som å kaste sand på noen andre og sandkassa, og så bli sjokkerte når man får en spade i hodet....
OG FORRESTEN! Det eneste jeg er oppriktig SJOKKERT over, er at det nå, i denne situasjonen, I NORGE, fremdeles er snakk om "er det politikere som er skadet?", "er de fra regjeringen skadet?".. De eneste som er skadet, drept og pårørende av dette er MENNESKER, og det BØR være revnende likegyldig om de menneskene heter Siv Jensen eller Pål Nordmann!!!
toneany skrev:
Virkelig? Kan man, som nordmann sitte og si "Jeg er sjokkert, hadde alri trodd dette skulle skje HER!"?Bouncing buttplug skrev:
Karikaturer, krigsinnvolvering, pengestøtte hit og dit, og vi er "Sjokkerte!"??!?
Ja, jeg syns det er tragisk, så absolutt!!! Jeg har den dypeste medfølelse med ALLE som er innvolverte i denne situasjonen.. Men sjokkert kan jeg absolutt ikke si jeg er..
Det er som å kaste sand på noen andre og sandkassa, og så bli sjokkerte når man får en spade i hodet....
OG FORRESTEN! Det eneste jeg er oppriktig SJOKKERT over, er at det nå, i denne situasjonen, I NORGE, fremdeles er snakk om "er det politikere som er skadet?", "er de fra regjeringen skadet?".. De eneste som er skadet, drept og pårørende av dette er MENNESKER, og det BØR være revnende likegyldig om de menneskene heter Siv Jensen eller Pål Nordmann!!!
Jeg er til dels enig med deg, spesielt i det siste, da noe av det første som kom ut av informasjon var at Jensemann var i trygghet. Greit, rent politisk er det vel praktisk og greit at vi fremdeles har folk ved roret, men alle menneskeliv er like mye verdt, og jeg sørger over dem som gikk bort i dag.
Men jeg syns kanskje at det blir litt feil vinklet. Selv om vi vet at Norge rent logisk sett kunne være et mål, så har vi ikke opplevd det før, og så kom det veldig brått på og med sånt tragisk utfall som nå, klart vi er i sjokk. Det er et traume for hele landet, og selv om man kan tenke og tro at det er en mulighet, så må man jo ha lov til å reagere med sjokk når det skjer.
Jeg er sjokkert...!tullabedulla skrev:
Men mest av alt klarer jeg ikke vri hjernen rundt at man har planlagt å drepe ungdommer - å drepe barn?! Og så sitter jeg her og funderer... Ja kællen får seg bare en smekk på fingeren over å ha gjort det, kommer til å sitte kanksje 21 år i isolat...
Jeg trodde faktisk folk var smartere i dag i norge... mer humane!
Distrahere med en bombe og plaffe ned fremtidens voksne... Må jo være planlagt.... :(
Bouncing buttplug skrev:
toneany skrev:
Jeg er til dels enig med deg, spesielt i det siste, da noe av det første som kom ut av informasjon var at Jensemann var i trygghet. Greit, rent politisk er det vel praktisk og greit at vi fremdeles har folk ved roret, men alle menneskeliv er like mye verdt, og jeg sørger over dem som gikk bort i dag.
Men jeg syns kanskje at det blir litt feil vinklet. Selv om vi vet at Norge rent logisk sett kunne være et mål, så har vi ikke opplevd det før, og så kom det veldig brått på og med sånt tragisk utfall som nå, klart vi er i sjokk. Det er et traume for hele landet, og selv om man kan tenke og tro at det er en mulighet, så må man jo ha lov til å reagere med sjokk når det skjer.
Det er stor forskjell på å være i sjokk fordi det har skjedd, og å være sjokkert fordi det kan skje i Norge i det hele tatt.
På Al-Qaidas forum Al-Shmukh, skriver brukeren Amir Gharozny følgende, ifølge VG Nett:
- Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Ellers vil blodet renne i deres gater, skriver han.
http://www.abcnyheter.no/nyheter/110722/fortsatt-omkomne-i-bygningene
etter det siste jeg leste nå så er jeg hvertfall ikke sjokkert:turboquattro skrev:
På Al-Qaidas forum Al-Shmukh, skriver brukeren Amir Gharozny følgende, ifølge VG Nett:
- Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Ellers vil blodet renne i deres gater, skriver han.
Reagerte veldig på overskrift hos VG:Legokloss skrev:
"mange er skadet og drept, stoltenberg er i sikkerhet"
Hva faen liksom? akkurat som folk sier "puh, stoltenberg er i sikkerhet... jammen da er jo alt bra da"
Bouncy the Butthead Slayer skrev:
Reagerte veldig på overskrift hos VG:Legokloss skrev:
"mange er skadet og drept, stoltenberg er i sikkerhet"
Hva faen liksom? akkurat som folk sier "puh, stoltenberg er i sikkerhet... jammen da er jo alt bra da"
Da leser du mye mer enn det som står der. At statsministeren er uskadet er høyst relevant for fortsatt styring av landet i det som nærmest vil være unntakstilstand i tiden fremover, og det er relevant for etterspillet ettersom handlingene helt tydelig er politisk orienterte. Det handler ikke om at alt er bra hvis Stoltenberg har det bra, men det er likevel noe som folk flest har interesse av å vite om. Skjønner du forskjellen?
mammatileijente skrev:
etter det siste jeg leste nå så er jeg hvertfall ikke sjokkert:turboquattro skrev:
Tror nok det bare er en skremsel fra Al-Qaida.. tror ikke de var involvert i denne aksjonen.. kan jo være.. men tror de liker å påta seg hendelser.. eller kanskje de ikke har påtatt seg denne hendelsen.. men de liker å blande seg..