• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Er dette sjokkerende?

Hoppande teltplugg

Forumet er livet
Virkelig? Kan man, som nordmann sitte og si "Jeg er sjokkert, hadde alri trodd dette skulle skje HER!"?

Karikaturer, krigsinnvolvering, pengestøtte hit og dit, og vi er "Sjokkerte!"??!?

Ja, jeg syns det er tragisk, så absolutt!!! Jeg har den dypeste medfølelse med ALLE som er innvolverte i denne situasjonen.. Men sjokkert kan jeg absolutt ikke si jeg er..

Det er som å kaste sand på noen andre og sandkassa, og så bli sjokkerte når man får en spade i hodet....

OG FORRESTEN! Det eneste jeg er oppriktig SJOKKERT over, er at det nå, i denne situasjonen, I NORGE, fremdeles er snakk om "er det politikere som er skadet?", "er de fra regjeringen skadet?".. De eneste som er skadet, drept og pårørende av dette er MENNESKER, og det BØR være revnende likegyldig om de menneskene heter Siv Jensen eller Pål Nordmann!!!

Bouncing buttplug skrev:
Virkelig? Kan man, som nordmann sitte og si "Jeg er sjokkert, hadde alri trodd dette skulle skje HER!"?

Karikaturer, krigsinnvolvering, pengestøtte hit og dit, og vi er "Sjokkerte!"??!?

Ja, jeg syns det er tragisk, så absolutt!!! Jeg har den dypeste medfølelse med ALLE som er innvolverte i denne situasjonen.. Men sjokkert kan jeg absolutt ikke si jeg er..

Det er som å kaste sand på noen andre og sandkassa, og så bli sjokkerte når man får en spade i hodet....

OG FORRESTEN! Det eneste jeg er oppriktig SJOKKERT over, er at det nå, i denne situasjonen, I NORGE, fremdeles er snakk om "er det politikere som er skadet?", "er de fra regjeringen skadet?".. De eneste som er skadet, drept og pårørende av dette er MENNESKER, og det BØR være revnende likegyldig om de menneskene heter Siv Jensen eller Pål Nordmann!!!

Enig med deg!

Ikke sjokkert! Men man tror jo aldri noe sånt vil skje. Norge er et naivt land, ingen tvil om det! Nå har det desverre skjedd og det er helt tragisk!!!

Overhode ikke sjokkert på noen som helst måte...hvorfor skal vi slippe unna? Mange andre storbyer blir angrepet og med tanke på hvor innvolvert vi er i div saker så sier det seg selv at de angriper oss også, noe de også har truet med før..

maltesers skrev:
Ikke sjokkert! Men man tror jo aldri noe sånt vil skje. Norge er et naivt land, ingen tvil om det! Nå har det desverre skjedd og det er helt tragisk!!!

Norge er regelrett idioter i enkelte tilfeller...

Jooo, jeg er vel sjokkert, eller satt ut over at det faktisk har skjedd. Forventet at noe kom til å skje en dag, men når det først skjer er jeg ikke bare trist, jeg er i sjokktilstand og det er vanskelig å føle noe som helst annet helt enda.

Har vi vært for naive? Jeg føler meg i alle fall veldig trygg i utkantsnorge men nå skal vi jo snart ut og reise... Hjelp... :-(

Det er jo ikke sjokkerende, det har jo bare vært snakk om tid. Men det er fortsatt ganske uvirkelig, ikke til å tro nesten. 1 mil fra her jeg sitter, så har noe så forferdelig skjedd.

Bouncing buttplug skrev:

maltesers skrev:

Norge er regelrett idioter i enkelte tilfeller...

_ChubbiNøff_ skrev:
Det er jo ikke sjokkerende, det har jo bare vært snakk om tid. Men det er fortsatt ganske uvirkelig, ikke til å tro nesten. 1 mil fra her jeg sitter, så har noe så forferdelig skjedd.

Så klart det er uvirkelig, og det er jo sjokkerende i så måte at det skjer nå, og at noe faktisk HAR skjedd.. Men at det KOM TIL Å SKJE en dag?

Vi la oss ut som målskiver i det sekund vi innvolverte oss i krigen "mot Bin Laden"..

Må innrømme at dette kom som et sjokk ja...kanskje ikke uventa...har vel på en eller annen måte fryktet at det skulle skje engang, men når det først skjer, så er det så uvirkelig og ufattelig og kjempeskummelt :(

Jeg har vel alltid oppfattet Norge som et trygt land, naivt...ja kanskje...

Bouncing buttplug skrev:

_ChubbiNøff_ skrev:

Så klart det er uvirkelig, og det er jo sjokkerende i så måte at det skjer nå, og at noe faktisk HAR skjedd.. Men at det KOM TIL Å SKJE en dag?

Vi la oss ut som målskiver i det sekund vi innvolverte oss i krigen "mot Bin Laden"..

De fleste har jo "ventet" på at dette skulle skje. Eneste vi ikke visste, var jo hvor og når.

Det er jo klart man blir sjokkert!
Jeg har selv bare gått å ventet på at noe slikt skulle skje, men det betyr ikke at jeg blir noe mindre sjokkert når det er et faktum at en bombe går av i Norge.

Jeg synes Utøya var sjokkerende! Dels fordi jeg har vært der mange ganger, har kjente der og alltid har ansett Utøya som et veldig trygt sted. Dels fordi terrorister vanligvis bruker bomber, ikke tar seg ut på isolerte øyer for å drepe ungdommer som ikke har gjort seg skyldig i noe annet enn å engasjere seg til det beste for folk rundt seg.

Fru Riskorn skrev:
Jeg synes Utøya var sjokkerende! Dels fordi jeg har vært der mange ganger, har kjente der og alltid har ansett Utøya som et veldig trygt sted. Dels fordi terrorister vanligvis bruker bomber, ikke tar seg ut på isolerte øyer for å drepe ungdommer som ikke har gjort seg skyldig i noe annet enn å engasjere seg til det beste for folk rundt seg.

Helt ufattelig..... :(

SELVSAGT er jeg sjokkert, noe annet hadde jo vært merkelig! Samme sak som om man har noen i familien ligger for døden; du vet det kommer til å skje men du aner jo ikke din egen reaksjon uansett.

Labambie skrev:
SELVSAGT er jeg sjokkert, noe annet hadde jo vært merkelig! Samme sak som om man har noen i familien ligger for døden; du vet det kommer til å skje men du aner jo ikke din egen reaksjon uansett.

Jeg snakker mer om at man vet de ligger for døden men likevel ikke tror de kommer til å dø, skjønner? Det blir to forskjellige ting. Sjokket over selve handlingen vil alltid komme, men sjokket FORDI det skjedde blir noe annet.. see?

Er selve hendelsen sjokkerende fra et større perspektiv? Nei, selvfølgelig ikke, men man opplever alltid en slik sak som sjokkerende rent personlig. De aller færreste går rundt til daglig og forbereder seg på at storstilte terroraksjoner skal finne sted rett rundt hushjørnet for å kunne være oppdaterte nok til å ikke bli "sjokkerte" når det faktisk inntreffer. Jeg er sjokkert og kan ikke helt fatte at det er sant, men jeg det betyr ikke at jeg aldri trodde at noe slikt ville skje.

Bouncy the Butthead Slayer skrev:
Er selve hendelsen sjokkerende fra et større perspektiv? Nei, selvfølgelig ikke, men man opplever alltid en slik sak som sjokkerende rent personlig. De aller færreste går rundt til daglig og forbereder seg på at storstilte terroraksjoner skal finne sted rett rundt hushjørnet for å kunne være oppdaterte nok til å ikke bli "sjokkerte" når det faktisk inntreffer. Jeg er sjokkert og kan ikke helt fatte at det er sant, men jeg det betyr ikke at jeg aldri trodde at noe slikt ville skje.

Du har tatt poenget!

Finnes ikke sjokkert.

Fru Riskorn skrev:

Jeg er dypt rystet og sjokkert over det som skjer på utøya. Jeg har selv trådd mine ungdomsår der ute og har kjennskap til øya og området. Terroraksjon mot regjeringskvartalet, ja vel... Vi vet jo at det kan skje, selv om det er lov å være lett naiv og håpe at det aldri skjer. Men en aksjon mot ugdommer på utøya, det er forferdelig. Hvis det er så ille som denne gutten akkurat sa, så sitter det mange foreldre uten barn i dag. Det er så vondt at jeg kan ikke ta det inn over meg en gang...

Back
Topp