er dette rettferdig??

Hyssamaia!

Gift med forumet
Bf har vært sykmeldt i 1.5 år nå pga en skade. Da har han hatt andrea annenhver helg + en dag i uka.. nå i januar begynte han å jobbe igjen, og han spurte om han kunne ha henne fra fredag - søndag bare.. for han rekker ikke hente/levere i bhg torsdag. har ikke bil... Og nå snakket jeg med han for å høre når han henta andrea i morgen.. da fikk jeg bare vite det at det kunne hende jeg måtte hente henne og ta henne med hjem.. han visste ikke når han slutta, men det var sikkert klokka 4.. men forige uke hadde det skjedd noe på jobben (han er vekter) så da måtte han være der til langt utpå kvelden.. så han visste ikke hvordan morgendagen blir.. Jeg har planer i morgen.. skal på et møte og ordne div. ting.. men jeg kan jo drite i det nå som jeg må være hjemme så jeg rekker hente henne i bhg.. får folk på kvelden, jævelig kult å ha andrea her da når jeg har dagen full fra jeg har levert henne i bhg,,

er det virkelig sånn at hvis han ikke rekker hente henne MÅ jeg det?? jeg mener det er han sitt problem når det er han som skal ha henne..

Så jeg sendte han en melding etter jeg hadde snakket med han, og da fikk jeg bare "dust" tilbake[8|][&:] skikkelig voksen mann ja...[:'(]

Når det er BF som har samvær er det han som er ansvarlig for barnet - henting og levering i barenhage, barnepass o.l. Han kan spørre deg om du vil, men du har mulighet til å si nei. Da må han finne noen andre som kan hjelpe til.
Dette sa hvertfall advokaten til en venn av meg når de hadde samværsavtalemøte for noen uker siden.

syns han ska holde avtaler om når han skal ha henne eg[;)] greit for ett par ganger når de ikkje passer for han at du kan hente henne, men ikkje om de gjentar seg heile tida

ORIGINAL: trine4

ka e probleme ? e datra di probleme elle e d bf ? [8|]

Han[8D] altså jeg mener at det er han sitt problem om han ikke rekker hente i bhg den dagen han skal ha henne.. da burde han få noen andre til å hente for seg.. moren/søstra/faren sin eller noe.. Ikke at jeg må droppe alle planer og ting jeg må ordne for å hente henne selv når det er han som skal..

Selvfølgelig er det ikke rett,men har du egentlig noe valg. Hvis ikke han henter henne, så må du eller noen andre. Dumt, men sånn er det desverre...

ORIGINAL: RedElf

Når det er BF som har samvær er det han som er ansvarlig for barnet - henting og levering i barenhage, barnepass o.l. Han kan spørre deg om du vil, men du har mulighet til å si nei. Da må han finne noen andre som kan hjelpe til.
Dette sa hvertfall advokaten til en venn av meg når de hadde samværsavtalemøte for noen uker siden.

er dette jeg også mener er riktig. men ifølge han måtte jeg bare hente henne hvis han ikke rakk. også kom han hjem til meg å henta henne.. for måtte han jobbe lenger så måtte han bare det

ORIGINAL: |Toadette|

ORIGINAL: Hyssamaia!

Han[8D] altså jeg mener at det er han sitt problem om han ikke rekker hente i bhg den dagen han skal ha henne.. da burde han få noen andre til å hente for seg.. moren/søstra/faren sin eller noe.. Ikke at jeg må droppe alle planer og ting jeg må ordne for å hente henne selv når det er han som skal..

sånn er det å ha unge [:D]

selvfølgelig vet jeg det, men syntes ikke det blir riktig når det er han som skal ha henne.. Jeg ringer da aldri han når hun er hos meg å ber han hente henne.. da syntes jeg ikke det skal være nødvendig at jeg må droppe flere planer når det er han som skal hente henne i bhg..

han har vel familie som kan stille opp og hente henne? har en bror som har en sønn på 6 år og de dagene han ikke kan hente ungen på tida så hjelper foreldrene våre til

Er jo hans unge også så han må da ikke jobben gå forran henne!!
Om han ikke får det til så må han få noen andre til å hente henne, hans ansvar når det er han som har samvær med henne!!!
Ja du kan stille opp, men da bør han spørre deg om det går greit for deg. Ikke ta det som en selvfølge.
Klart det er din unge men det er jo hans unge også så han kan da ikke bare være på jobb når han vet han må hente henne!!!

ORIGINAL: |Toadette|

ORIGINAL: Hyssamaia!

sånn er det å ha unge [:D]

som jeg skulle sagt det selv!

Er hans oppgave å hente henne.

Si det til han,og lat som om du ikke bryr deg om han har vanskelig for å hente ho.
Så sier du til barnehagen at de skal ringe deg om ingen kommer til ett visst klokkeslett.Ikke si det til bf.

Så henter du henne om ingen kommer og vet akkurat hvor du har han og gå til ny megling eller noe slikt.Han MÅ vise mere ansvar!

Har ikke lest alle svarene du har fått...
Men selv synes jeg han f.eks kan skaffe selv noen andre som kan hente henne mens han er på vei..det skal ikke gå utover din dag.. Da må han planlegge på forhånd

Jeg har heller ikke lest alle svarene du har fått..
Men jeg skjønner godt hvor du kommer i fra for jeg er oppi det samme selv..
Og jeg tenker sånn...:

Når det er jeg som har han...så er det da MITT problem å skaffe barnevakt til han om det er noe jeg skal og bf ikke kan,eller det ikke er hans dag..
Så hvorfor er det ikke hans problem da når det er hans dag/ dager i uka å ha barnet..??

så min konklusjon; JA DET ER URETTFERDIG..
Han burde skaffe barnevakt til henne selv når det er hans dag å ha henne.

Eg syns han skulle ha ordna med at nåken andre kunne hente ho, type farmor eller farfar eller nåken som barnet kjenner. Tviiilar på han hadde synst det samme om det hadde vert omvendt [;)]

Back
Topp