Er dette normalt?

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
Bjørnar drikker MYE!!!! han er tørst hele tia..klarte å drikke en halv juskartong her om dagen[8|] og sku ha vann ikke lenge etter..Han drikker kjempemye syns jeg:S hele veien skal han ha noe å drikke.
Han tisser enormt mye, og må til og med opp om natta for å skifte bleie..han våkner selv at bleia er tung og det går igjennom..
er dette normalt?

Gutten min drikker også mye. Vil heller drikke enn å spsie.
I verste fall kan han ha diabetes da. Kjenn etter om det lukter søtt av tisset hans. Tror du får kjøpt stiks på apoteket som måler glukose i urin. da kan du evt stikse bleia.
Evt kontakte lege eller helsestasjon..

Har det pågått lenge?
Eg ville tatt en tur til lege å bedt de ta en urinprøve.
Var slik de oppdaga att eg hadde diabetes, var 4 år da.

ORIGINAL: eplemos

Har det pågått lenge?

har pågått en stund nå ja:/

minsten her vil også ha drikke hele tiden, men jeg begrenser det til det jeg selv synes er passelig. Han kan ikke gå å drikke hele dagen! Og når han drikker mye, blir selvfølgelig bleiene våte... Har du mistanke om at han ikke er helt i form, kan du jo sjekke det ut - men ellers tror jeg det er ganske normalt, og ville begrenset drikkingen sånn du synes er riktig[;)]

ORIGINAL: MilliVanilli

Har det pågått lenge?

Samme her,bare at jeg var 5.
Hvordan er matlysta?

mat lysta er så som så...spiser greit...er veldig gla i kjeks da..

Er han slapp?
Trøtt?
Hissig?
Gretten?
Hvordan er matlysten?

Er han slapp? nei
Trøtt? meget trøtt men overtrøtt...har ikke sovet på dagen de siste dagene av en eller annen grunn
Hissig? jepp
Gretten? meget, siden han ikke får til å sove om dagen..
Hvordan er matlysten? den er så som så...spiser greit..men er glad i kjeks..så han bruker å få litt kjeks av og til når han leker...tuller seg litt gjennom mat ellers, men det er vel normalt..

Synes dette hørs litt mye ut. Ville nok fått han utredet for diabetes.

ORIGINAL: *mammantilprinsene*

Er han slapp? nei
Trøtt? meget trøtt men overtrøtt...har ikke sovet på dagen de siste dagene av en eller annen grunn
Hissig? jepp
Hvordan er matlysten? den er så som så...spiser greit..men er glad i kjeks..så han bruker å få litt kjeks av og til når han leker...tuller seg litt gjennom mat ellers, men det er vel normalt..

Ja regner med det er normalt til en liten gutt [:)]
Og att han er gretten og, siden han ikke sover middag lenger.
Hvordan blir han om han ikke får kjeks eller drikke?

ORIGINAL: *mammantilprinsene*

Er han slapp? nei
Hissig? jepp

Ja regner med det er normalt til en liten gutt [:)]
Og att han er gretten og, siden han ikke sover middag lenger.
Hvordan blir han om han ikke får kjeks eller drikke?

han blir ganske sur og grinete og slapp om han ikke får drikke...så jeg må passe på å gi ham nok drikke liksom, men føler det blir for mye..men han drikker det jo som om a er holtørst:S

gutten vår på 2 år har nettopp fått diabetes.
Og vi gikk til legen når han drakk så mye,og tisset enorm.
måtte bytte bleie flere ganger om kvelden/natten.

Ville gått til legen for å avkrefte/bekrefte diabetes.....

ORIGINAL: barn2

Gutten min drikker også mye. Vil heller drikke enn å spsie.
I verste fall kan han ha diabetes da. Kjenn etter om det lukter søtt av tisset hans. Tror du får kjøpt stiks på apoteket som måler glukose i urin. da kan du evt stikse bleia.
Evt kontakte lege eller helsestasjon..
de må du ha resept på....

Er diabetes jeg er redd for...for jeg har selv cøliaki, og er mer utsatt for evt diabetes da..og vi har diabetes i familien vår..
Får vel bestille en time hos legen tenker jeg..

Jeg ville fått han til lege å undersøkt om han har diabetes...Jo fortere jo bedre..

Back
Topp