Er dette normalt?

• Trådstarter Trådstarter Anine
  • Opprettet Opprettet
A

Anine

Guest
Synes min babygutt på 8 mnd sutrer så mye, har holdt på slik siste to uker. Virker så missfornøyd, og det kan gjerne starte like etter vi har stått opp om morgenen.

Han er en stor gutt som ammes i tillegg til at han får fire måltider fast føde til dagen. Har vært inne på tanken om ha er sulten, ikke får nok mat? Han følger vekst-kurven sin bra. En typisk dag: grøt om morgenen (kl 8-9), begynt med litt brød til lunch, gjerne med eplemos/banan/avokado til (kl 11-12), middag (kl 14-15) + grøt (kl 17:30 ca..). I tillegg ammes han 4-5 ganger per dag PLUSS 2-3 ganger fra han legger seg om natta til vi står opp. Jeg er veldig motivert for å avslutte nattamming, sliten! Synes dessuten hele ammingen begynner å bli slitsom, men er veldig i tvil om det er riktig av meg å slutte nå.

Noe som har innspill? Får han nok mat tro? Forslag til annen meny/mat mottas med takk! :)

Kan hende dette bare er en fase, og voksetid. Synes å huske mi lille var slik rundt den tiden og. Ser jo ut til at ha n spiser godt nok. :-)

Kanskje maten er for tett? Hu her er yngre men syntes hver 3 time ble for mye for hu. Så hu spiser hver 4 time nå. Kanskje det hjelper? Men da må han jo legge seg senere eller stå opp tidligere. Her spiser hu frukt til frokost kl 09.00. Brød kl 13.00. Middagsglass kl 17.00. Kveldsmat brød eller grøt kl 21.00. Mme etter hvert måltid. Hu sover hele natta.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp