Er dette normalt?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Under graviditetene mine har jeg hatt litt nedpress mot slutten, slik at det ble vondt i underlivet når jeg sto/gikk. Nå er det flere måneder siden sist fødsel, og jeg har fremdeles samme type smerte, men kun under menstruasjon. Det gjør vondt når jeg står eller går, men jeg kan jo ikke akkurat sitte i sofaen flere dager i måneden. Er dette vanlig, eller er det kanskje på tide å ta seg en tur til lege?

Når jeg tenker etter har jeg ikke hatt gynekologisk undersøkelse siden før første graviditet, så det er vel strengt tatt på tide uansett.

Jeg har og hadde nøyaktig det samme, bare at jeg også hadde det før graviditetene, under mens. Spurte legen om det under første svangerskap og han sa at følelsen oppstod når det blir lagt press på større blodårer i underlivet, noe som visstnok gjerne kunne skje under menstrasjon fordi underlivet hovner opp - noe i den dur, var forklaringen hans. Smertefullt og irriterende, men alt man kan gjøre er visstnok å legge seg nedpå.

Si gjerne fra om du går til legen og får et annet svar. Jeg har ikke reflektert så mye mer over det, men det er jo interessant å høre om det kan ha andre årsaker og om det er annet man kan gjøre for å hindre det.

Bouncy the Butthead Slayer skrev:
Jeg har og hadde nøyaktig det samme, bare at jeg også hadde det før graviditetene, under mens. Spurte legen om det under første svangerskap og han sa at følelsen oppstod når det blir lagt press på større blodårer i underlivet, noe som visstnok gjerne kunne skje under menstrasjon fordi underlivet hovner opp - noe i den dur, var forklaringen hans. Smertefullt og irriterende, men alt man kan gjøre er visstnok å legge seg nedpå.

Si gjerne fra om du går til legen og får et annet svar. Jeg har ikke reflektert så mye mer over det, men det er jo interessant å høre om det kan ha andre årsaker og om det er annet man kan gjøre for å hindre det.

Signerer denne.. Jeg er også plaget med nedpress følelse under menstruasjon og har hatt det i åresvis... Har aldri sjekket det, har bare regnet med at det var normalt for meg....

Back
Topp