Er dette normalt utslett etter en MMR vaksine? *bilde* Oppdatert

emiliani

Forelsket i forumet
Hun fikk vaksina på fredag, og i natt kom første tegn på utslett og de klødde så hun våknet.
Hun har sovet etter kl 1-2 i natt og jeg tenkte at da var de på vei vekk igjen. Men i dag tidlig så hun sånn ut på kroppen. De klødde i natt da hun var våken, men de har ikke virket hissige fra i dag morges, og hun styrer på som om det ikke er noe...
Er dette vanlig da? 2 dager etter vaksina? Hun har ingen feber.

De største områdene med rødt er på halsen, nakken, under armene og innenfor lårene.


[hr]



Emilie har elveblest! Doktoren syntes det var ganske aggresivt og så ikke så mye så ofte... Vi har fått antihistaminer i flytende form som hun skal få i noen dager. Det er mer rødt nå syntes jeg, og hun hår fått det rundt munnen nå også... stakar lille... prøver å lufte henne så mye som mulig så hun ikke skal bli varm og klam. Er spent på hvordan hun kommer til å sove i natt..




 
ORIGINAL: **CasMel**

de har jeg aldri sett etter en mmr vaksine.. casper fikk bare feber.. Men kan du ikek ringe o høre me legen?

 
Ja, vi skal ringe til legevakta nå og høre om vi kan komme... Kanskje jeg skulle få henne allergitestet? Det kan ikke være varmeutslett? men da ville de jo forsvunnet ganske fort... Hun er ikke spesielt varm...
 
Oj, det såg ikke godt ut... [&o]
Theodor fikk bare litt utslett i kinna og muligens litt feber...

Ligna litt på elveblest?
http://www.helsedoktoren.no/images/PublicRelations/Images/Urticaria.jpg
 
ORIGINAL: GitteLen

Oj, det såg ikke godt ut... [&o]
Theodor fikk bare litt utslett i kinna og muligens litt feber...

Ligna litt på elveblest?
http://www.helsedoktoren.no/images/PublicRelations/Images/Urticaria.jpg

 
Jeg har også spurt inne på generell.... noen der sier også at det ser ut som elveblest. Jeg også kan se likheter med bildet.
Men nå er hun på vei til legevakten med Eirik, så da får vi forhåpentligvis vite hva det kan være.
 
huff det så ikke godt ut. kan være at hun reagere på eggeproteinet i vaksinen. håper dere får svar på legevakta
 
uff a meg..det så ikke noe godt ut. her har vi bare fått en reaksjon på høy feber.
 
Uff, det så ikke godt ut.. Stakars Emilie.[:(]
Ligna ganske mye på elveblest. Mamma hadde det nettopp, i forbindelse med influensa.
Trodde ikke MMR vaksinen skulle lage det.. Hmmm, Synne fikk feber 8 dager etter, og utslett etter det, men det lignet egentlig messt på den 4. barnesykdom....

Har dere funnet ut hva det er??
 
Utslettet kommer som regel ikke før det har gått 5-10 dager etter vaksinen da. Håper de finner ut hva det er. 
 
Syns de så ut som elveblest æ å... Æ fikk de samme etter julelunch på jobb og såg ikke ut...
De som e me elveblest e at de kan kom som kasta på'n, å så tar itj de lange tida så e de bort igjen...
Håpe itj de bli så langdrygt, for de e plagsomt å klør endel - ihvertfall te å begynn me... [:)]
 
Kansje dokk har hvitvask liggan - så kansje de lindre kløen litt... [:)]
 
ORIGINAL: Majk1

Syns de så ut som elveblest æ å... Æ fikk de samme etter julelunch på jobb og såg ikke ut...
De som e me elveblest e at de kan kom som kasta på'n, å så tar itj de lange tida så e de bort igjen...
Håpe itj de bli så langdrygt, for de e plagsomt å klør endel - ihvertfall te å begynn me... [:)]

Kansje dokk har hvitvask liggan - så kansje de lindre kløen litt... [:)]


Hva er Hvitvask? Hadde jeg hatt det, tror jeg at jeg hadde visst det[8D]:)
Men jeg har alovera gel, kanskje jeg kan bruke den?! Det blir vel ikke værre om jeg prøver det....?
 
Stakars lille prinsessa!! Offamæj!!! Håper det går fort bort igjen!!! Lille snuppa[:(]
 
Huff, stakkars lille!! Håper virkelig det gir seg fort.
William tok vaksinen torsdag,og hatt høy feber siden. Selv om de sa reaksjonen kom en uke etter..hm
 
ORIGINAL: emiliani

ORIGINAL: Majk1

Syns de så ut som elveblest æ å... Æ fikk de samme etter julelunch på jobb og såg ikke ut...
De som e me elveblest e at de kan kom som kasta på'n, å så tar itj de lange tida så e de bort igjen...
Håpe itj de bli så langdrygt, for de e plagsomt å klør endel - ihvertfall te å begynn me... [:)]

Kansje dokk har hvitvask liggan - så kansje de lindre kløen litt... [:)]


Hva er Hvitvask? Hadde jeg hatt det, tror jeg at jeg hadde visst det[8D]:)
Men jeg har alovera gel, kanskje jeg kan bruke den?! Det blir vel ikke værre om jeg prøver det....?

De e visst nå man får kjøpt på apoteke som ska lindre kløe. Har itj kjøpt inn de einno vi heller, men skulla gjerne ha hatt de...
 
Kom forrestn på at Jonas fikk å utslett ei ukes tid etter mmr-vaksina, men han hadd farrangen i samme tid.
Kom oss aldri te legen me utslette - de va helt merkeli; Kom etter vi hadd vært ut - skikkelige blemma - store, som forsvant på en halvtimes tid. Spurt legen i etterkant (hadd tatt bilde av de me mobiln) å hu ment de kansje kunn vær elveblest hu å.
 
Off da. Stakars liten.
Det så jo ikke spesiellt godt ut.
Håper hun får sove godt og at medisinene fungerer raskt på henne[:)]
God bedring vesla[:D]
 
uffameij, fikk helt vondt når jeg så det bildet stakkar!
hvordan går det med henne?
 
ORIGINAL: lillelambi

ORIGINAL: lise86

uffameij, fikk helt vondt når jeg så det bildet stakkar!
hvordan går det med henne?


hæ?? fikk du sett det bildet?? NÅ liksom??
eller har du vært her inne å sett det før?? er fjernet nå...[8|]
blir nysgjerrig, jeg...

 
ja, så det på lørdag tror jeg det var.. men da var jeg litt opptatt så fikk ikke kommentert det da! var masse utslett på hele kroppen stakkar snuppa!
 
Back
Topp