Er dette navnet for rart?

Mina91

Blir kjent med forumet
Hva synes dere om navnet Saga?
Jeg som har sliti så med jentenavn kom plutselig over dette navnet og likte det såå godt!
Men så tenkte jeg plutselig på ordet «sag».. Blir det fort rart? Hva syns dere om navnet? Noen som vet om en Saga? Fungerer det fint? Eller er det et mobbenavn?
 
Syns det er kjempefint ☺️ Det har blitt populært de siste årene, og jeg syns på ingen måte det er rart og jeg forbinder det ikke med sag.

Blir litt det samme som at Bjørn og Steinar fungerer som vanlige navn
 
Vi hadde tenkt å bruke det navnet hvis vi fikk ei jente. Synes det er vakkert. Her er mannen svensk, så i hans munn høres det jo bare nydelig ut :love017 Et eventyr!
 
Jeg eelsker det:love017
 
Jeg likte det ikke før, pga sag som du sier.. men nå liker jeg det litt mer, fordi venninna mi kalte dattera si Saga, så ble vandt til det:)
 
Veldig fint navn. Er en i klassen til datteren min som heter det. Har aldri hørt noe om at datteren min synes det er et rart navn. Bortsett fra litt festligheter når det var snakk om å "hente Saga" :D Men helt uskyldig, og ikke noe mobbenavn.
 
Hva synes dere om navnet Saga?
Jeg som har sliti så med jentenavn kom plutselig over dette navnet og likte det såå godt!
Men så tenkte jeg plutselig på ordet «sag».. Blir det fort rart? Hva syns dere om navnet? Noen som vet om en Saga? Fungerer det fint? Eller er det et mobbenavn?
Det er et veldig fint navn, og ikke så uvanlig heller. Om det er mobbenavn, det kan jeg ikke svare på.
 
Synes det er litt sånn "sagaen om isfolket"..

Det er ganske poppis for tiden her jeg bor, ihvertfall. Bare i barnehagen til poden er det tre stk av dem.
 
Er ikke så begeistret for det navnet, men vet det er ganske trendy nå :dummy1: Men så er det jo sånn at man liker navn når man forbinder det med noen man er glad i, så da blir det nok veldig bra! Grunnen til at jeg ikke er så begeistret er fordi jeg syns det høres litt ut som en person heter Sara og at det uttales med talefeil slik som Asbjørn Brekke har :bag:
 
Last edited:
Back
Topp