Er dette mulig?

_ensom_

Andre møte med forumet
Har gått så lenge med angst og depresjoner, har i over en måned hatt vondt i nakken. Legen mener at det kan ha sammensetning, men han vet ikke. Jeg kjenner jeg orker ikke gå med disse vondtene[&o]

Noen som vet om du kan få veldig vondt i nakken av å ha bæret på angst og depresjon over lengre tid? (kiropraktor hjelper lite/ikke)[&o]

ORIGINAL: _ensom_

Har gått så lenge med angst og depresjoner, har i over en måned hatt vondt i nakken. Legen mener at det kan ha sammensetning, men han vet ikke. Jeg kjenner jeg orker ikke gå med disse vondtene[&o]

Noen som vet om du kan få veldig vondt i nakken av å ha bæret på angst og depresjon over lengre tid? (kiropraktor hjelper lite/ikke)[&o]

Fordi du går å spenner deg mye fordi du stresser.. :) Samme her sliter med rygg å nakke :)

ORIGINAL: Snoflak

ORIGINAL: _ensom_

Fordi du går å spenner deg mye fordi du stresser.. :) Samme her sliter med rygg å nakke :)

Men vil det over tid gå bort? Synes det er så slitsomt. Hva gjør du når det er på verst? Og har du hatt det slik lenge? Hørtes ikke bra ut[&o]

ORIGINAL: shorty86

har du prøvd å trene.. Og/ eller strekke ut??

Tro meg, har virkelig prøvd. Gjør det ikke bedre for å si det slik[&o]

har du låsninger eller er det muskulært?? Kan du ha en sykdom... Skade, overvektig, trene regelmessig, kan det være nerver i klem???

Krev å få komme til nevrolog på sykehus. Så kan de som har peiling utelukke nakke diagnose. Man skal ikke gå rundt å ha vondt fordi legen "mener det KAN være en sammeheng"...

Det er helt normalt - det heter psykosomatisk lidelse, og betyr at psykiske lidelser/angst/bekymringer gis utslag i fysiske smerter

ORIGINAL: lenemor

Det er helt normalt - det heter psykosomatisk lidelse, og betyr at psykiske lidelser/angst/bekymringer gis utslag i fysiske smerter

Sier du det ja? Sukker litt her jeg, for jeg har helseangst, dermed blir det ikke bedre at jeg bekymrer meg og sikkert spenner meg enda mer[&o]

Hvordan bli kvitt det da? [8|]

Jeg hadde det litt likt... slet lenge med det.Men etter noen behandlinger hos osteopat så kom det seg betraktelig! Fysio hjelper liksom ikke da det ligger så dypt i muskulaturen... God bedring![:)]

Å kjære deg, det er fult mulig..

Etter min far og bestevenn døde taklet jeg det trodde jeg..
Men etterhvert fikk jeg enorme magesmerter osv..
Tilslutt tok de blodprøver, ultralyder, var hos spesialister.. Ingenting var gale..

Tilslutt ble jeg sendt til psykolog.
Viste seg at det psykiske tok over kroppen fysisk..
Så du må ordne opp i problemene, uansett hva det er..
Skaff hjelp, så får du det mye bedre!

Vet hva mine problemer er: Er to ting som er store og vanskelige å takle. Ene kan jeg gjøre noe med ved hjelp av å snakke med noen, det andre problemet er det værre med[&o]

Har helseangst, og jeg ønsker meg sterkt ett barn til, mens min mamm ikke vil. Det klarer jeg bare ikke takle[:(] Og helseangsten er stor, men er under hjelp med lege der.

Takk for svar alle! Dette er så slitsomt[:(]

Back
Topp