Er dette lov?

Atalie

Forelsket i forumet
Sier ikke at det er smart akkuart, men er det LOV å ha 2 åringer framovervendt i forsetet? [8|]
Ikke ute etter synspunkter, bare hva loven sier .... [;)]

Det er vel lov tror jeg, så lenge det ikke er aktiv airbag der, og setet ellers er riktig i forhold til størrelsen og rett montert.

ja er lov så lenge airbagen er koblet ut og de sitter i sette som er beregnet ut fra kg på barne

ORIGINAL: toneany

Det er vel lov tror jeg, så lenge det ikke er aktiv airbag der, og setet ellers er riktig i forhold til størrelsen og rett montert.

Ok, så airbagen må kobles fra selv om barnet sitter forover?

Ok, skjønner.

Takk takk [:)]

forresten, MIN gutt sitter IKKE foran [:)]

ORIGINAL: Atalie

JA!!

airbagen er beregnet på voksne mennesker, kan ta livet av barne foran. Den fyker jo ut ganske fort og hardt[X(]

Ja det er lov..
Min gutt hadde nok sittet foran (før, da han var mindre) om jeg fikk av den airbagen..

ORIGINAL: Atalie

Om barnet sitter forover eller bakover har ikke noe å si, airbagen skal være utkoblet likevel.

Jeg prøvde å finne en film nå, det lå en på nett som viste en melon foran en airbag, melonen sprengtes da airbagen ble utløst.

Det er ikke ulovlig å barn forovervendt forran en airbag, men anbefalt er det ikke.

det er vel lov så lenge airbagen er koblet ut. Det blir jo som at snuppa sitter i arb. bilen til sambo. Det er jo 3 seter og han har bare koblet ut airbag. 

ORIGINAL: anke1

det er vel lov så lenge airbagen er koblet ut. Det blir jo som at snuppa sitter i arb. bilen til sambo. Det er jo 3 seter og han har bare koblet ut airbag. 

hvis det er en tre seter( fremme altså) og bilstolen er i midten og bakovervendt, kan airbagen treffe stolen da?

*rister opgitt på hodet og ser for meg en bvfrue som sto sjokkert og så en 2åring forsvarlig sikret i forsetet*
man skal da reagere på alt[&:]

ORIGINAL: **Emmeline**

Det er ikke ulovlig å barn forovervendt forran en airbag, men anbefalt er det ikke.

Hvis den ikke er koblet ut så er det ulovlig jo..

ORIGINAL: anke1

mener faktisk det er ulovelig
det er i hvertfall ulovelig med bakovervent, ilinken er det også video
http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Airbag/

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

*rister opgitt på hodet og ser for meg en bvfrue som sto sjokkert og så en 2åring forsvarlig sikret i forsetet*
man skal da reagere på alt[&:]

jeg vil ikke kalle det forsvarlig sikret.. men lovlig sikret! Vidt forskjellige ting.

ORIGINAL: YsePyse

ORIGINAL: **Emmeline**

Hvis den ikke er koblet ut så er det ulovlig jo..

nei det er ikke forbudt, men det frarådes å ikke sette barn under 140 forran en aktiv airbag.

Back
Topp