• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Er dette greit? *ang BF*

vet ikke for jeg har ingen erfaring med sånt. men jeg ville kanskje kontakta familievernkontoret eller barnevernet ellr sånn for råd

ORIGINAL: Lillezilje

Hva gjør man i en sånn situasjon da?

Hvor ofte har han dem?? Jeg hadde tatt det opp med han...og bedt han skjerpe seg, hvis han vil se barna sine...

ORIGINAL: 3xS

vet ikke for jeg har ingen erfaring med sånt. men jeg ville kanskje kontakta familievernkontoret eller barnevernet ellr sånn for råd

Hadde jeg gjort og tror jeg...

Eller hadde nok tatt en alvorlig prat med han først.

Uff Gud, fikk litt vondt nå..
Jeg ville absolutt tatt det opp med han, ORDENTLIG. Funnet løsninger, og fulgt nøye med på hvordan det går videre.. Det er jo dine barn det er snakk om!:)
Det er ikke sånn det burde være..

I en sånn situasjon setter foreldrene ( du og BF) seg ned uten barna til stede og tar en god lang prat.
Uansett gvordan ting er dere mellom bør dere kunne samarbeide for barnas skyld.
Ønsker dere lykke til

ORIGINAL: trekløver`n

Uff Gud, fikk litt vondt nå..
Jeg ville absolutt tatt det opp med han, ORDENTLIG. Funnet løsninger, og fulgt nøye med på hvordan det går videre.. Det er jo dine barn det er snakk om!:)
Det er ikke sånn det burde være..

Han ser ikke problemet i de nevnte situasjonene, så går ikke ann å snakke med han om det.

Det synes jeg ikke hørtes greit ut. T&a en prat med barenfaren.

- Sender i barnehagen uten sko/uteklær
- Finner sjeldent eller aldri på noe med barna
- Har flere ganger på kort tid kommet 10-20 min forseint i barnehagen, stortsett fordi han "glemmer klokken"
- Overlater dem bare til seg selv i stuen, menst han driver med sitt på et annet rom
- Tar de kun med utenfor husets vegger om han skal noe, som feks på biltema eller noe annet uinteressant for dem.
- Tar de med i bilen når han skal å ordne ting for kompiser, og lar dem sitte i bilen menst han holder på, ofte på kveldstid og ofte etter kl 22.
- Lar kompiser som aldri har møtt barna være barnevakt for dem når de er i seng.
- Lar barna gå i stuen med trapp, uten å følge med dem.

Dette er ting som skjer ofte.

Overreagerer jeg når jeg ikke synst dette er LITT greit engang?

Det gjør jeg og, dog ikke så lenge av gangen.

Men synes ikke det andre der er greit å gjøre nei!!

ORIGINAL: Piril

Ehhh NEI....dette hørtes virkelig IKKE greit ut...virker ikke som har tar farsrollen så seriøst???

ORIGINAL: Refleksheks

Her tenker jeg følgende: (For meg er mange av disse tingene UHØRT)
og: Hvis du føler det selv, så STOL på at det er det. Det trenger ikke taes på åpent forum - her er det rom for stor forverring ift barnefar om det snappes opp, vil jeg tro?
Jeg vil anta at når så mye skjer som du ikke liker, så er vel ikke kommunikasjonen på topp. Derfor kan det være lurt med en tredjepart kanskje?

Snakker ikke om mine barn [:)] Da hadde jeg heller postet et anonymt innlegg

Jeg tenker litt sånn at så klart det er trist at han ikke følger opp slik en far bør gjøre når han har sammvær med ungene sine.

Men på den andre siden så syns jeg heller ikke Mor til barna har så mye med hva han foretar seg når ungene er hos pappan så lenge han ikke forsømmer dem på grove måter.
De får jo mat og stelle etter hva jeg klarer å lese mellom linjene.
Visse ting på den lista du skriver bør hun absolutt ta opp med han, mens andre ting mener jeg ikke hun kan blande seg oppi. Han blander seg vel ikke oppi hvordan hun gjør ting når hun har ungene??

Syns i grunn det er litt trist at vi mødre hele tiden liksom skal vite best i alt når det gjelder ungene. La far være far når han har dem og ikke bland dere mener nå jeg.

( så sant det ikke gjelder overgrep, misshandlig og slike grove ting)

JEG hadde sagt noe ja!!
Spes det med leggningen, barnevakten, og henting i bhg....

Nei, ikke greit...!

Men hvordan vet mor alt dette? (fikk med meg at det ikke gjaldt dine barn) VIL barnefaren ha barna hos seg selv i det hele tatt? Jeg kan ikke forstå at noen absolutt skal ha samvær med barna sine om man ikke klarer å følge det opp [&:]

ORIGINAL: Gothia

Jeg tenker litt sånn at så klart det er trist at han ikke følger opp slik en far bør gjøre når han har sammvær med ungene sine.

Men på den andre siden så syns jeg heller ikke Mor til barna har så mye med hva han foretar seg når ungene er hos pappan så lenge han ikke forsømmer dem på grove måter.
Visse ting på den lista du skriver bør hun absolutt ta opp med han, mens andre ting mener jeg ikke hun kan blande seg oppi. Han blander seg vel ikke oppi hvordan hun gjør ting når hun har ungene??

Syns i grunn det er litt trist at vi mødre hele tiden liksom skal vite best i alt når det gjelder ungene. La far være far når han har dem og ikke bland dere mener nå jeg.

stiller meg bak denne jeg
Og mor gjør helt sikkert noe som bf mener er feil også...ingen er perfekte foreldre...selv om mange tror de er det[:)]

Mat får dem ja, men hva med trygghet og beskyttelse da?
Meninger som at - trenger ikke passe på dem på stellebordet, faller de ned så lærer de i alle fall å ligge i ro. (og dette var snakk om spebarn), er ikke det uansvarlig ?

Mat får dem ja, men hva med trygghet og beskyttelse da?
Meninger som at - trenger ikke passe på dem på stellebordet, faller de ned så lærer de i alle fall å ligge i ro. (og dette var snakk om spebarn), er ikke det uansvarlig ?

Spebarn på 2 og 3 år. Det ekke spedbarn.
Det far kan gi dem er vel hans måte å gi trygghet på da. Hvorfor i allverden er det alltid mor som liksom kan gi den beste trygghet, den beste omsorg osv. La nå far få prøve seg da uten å hugge fingrene av han så fort det er noe. Prat med han om det du mener er feil men du kan faktisk ikke kreve at han gjør ting likt som deg sånn er det bare. Så lenge han har ungene etter avtalen, gir de det HAN mener han skal gi så har ikke mor noe med det. Hun er vel for pokker ikke verdensmester selv om hun er MAMMAN!!

Håper ikke DU tviler på om dette er rett eller galt...? i mine øyne og forhåpentligvis dine også er IKKE dette riktig!!

ORIGINAL: KrokkoMamma

Håper ikke DU tviler på om dette er rett eller galt...? i mine øyne og forhåpentligvis dine også er IKKE dette riktig!!

Sier ikke at jeg ikke syns dette er rett. helt klart at noen må ta opp dette med BF.

Det jeg mener er at man ikke kan bestemme hvordan BF skal være når han har ungene for det har ikke vi mødre noe med så lenge ungene har det greit hos BF så klart.

Jeg synes overhodet ikke det er greit!!!

Men nå er det sånn at når far har samvær, så har ikke mor noe hun skulle sagt, så lenge det ikke skjer noe kriminelt[&o]

Sign.

Back
Topp