• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Er dette feber??

*p!nk smile*

Forumet er livet
Snuppa var litt gretten når hun våknet...tok temp,hadde 37.9[8|] Virket som hun kviknet til litt nå..hadde du sendt barnet i barnehagen??

Ingen??

På min datter er det feber. Hun har normalt 36,8 eller sånt på morran. Hadde ikke sendt henne...

ORIGINAL: Durken

På min datter er det feber. Hun har normalt 36,8 eller sånt på morran. Hadde ikke sendt henne...

Når hun er syk så pleier hun ha 38.6 - 39+ Huff ikke lett dette her...men nå går hun vertfall rundt her å roper på bææ og onkel,hehe[;)]

Hos datteren min så er ikke dette å beregne som feber i alle fall. Jeg ville ha sendt henne i barnehagen[;)]

Jeg ville sett an barnet ellers..
Om h*n er i fin form så ville jeg sendt i barnehagen,her er det ikke feber men kanskje en begynnende feber...

Det er på grensen. Hun er litt varm, og hvis hun var gretten i tillegg så kan det jo virke som hun ikke er helt i form. Men vanskelig å si uten å se og kjenne ungen[;)]

se ann allmenntilstanden om hun er i form. evt om hun skal i bhg. gi beskjed og si dem skal følge med henne og ringe deg om det blir noe mer

nei nei nei....

Ja når temperaturen er forhøyet er det jo feber. Jeg hadde nok ikke sendt henne i bhg - synes det blir litt "feil" å sende i bhg når jeg vet de har feber..

Håper det bare er et lite "feberblaff" og at hun snart er frisk igjen[;)]

0,3grader kan man jo gå opp og ned bare ved å dusje.......

Jeg hadde definitivt IKKE sendt henne i bhg. Feberen er også som oftest lavest om morgenen. Og det er jo en regel i enhver bhg at febersyke barn IKKE skal i bhg. Greit at almennformen til jenta di er bra, men uansett hva feberen kommer av kan hun smitte alle de andre barna i bhg...............

Jeg ser ikke på det som feber, og så lenge allmenntilstanden hennes virker bra, så hadde jeg sende henne i bhg

ORIGINAL: Olline

I våres bhg er febergrensen på 37,5, selv om jeg mener det ikke er feber når tempen er under 38. 

Synes det er rart at de ikke vet at ikke alle har samme normaltemperatur jeg? Snuppa sin er 37,7 og min er 36,2 (hehe når jeg var på sykehus målte de alltid flere ganger[8D] Siden det er så gøy....)

vet ikke om det har med blodtype å gjøre eller hva? Min mor har samme blodtype som meg og 36,3 i normaltemp.

Så: å sette i bås og si at høy feber er over 39- vel jeg hadde hatt et problem jeg da[&:] Over 38 så sliter kroppen min.

"Min" regel er at tp over 38 grader på kvelden og over 37,5 grader om morgenen er feber og jeg sender da ikke barnet i barnehagen.... En ting er at allmentilstanden er god NÅ, men sannsynligheten for at feberen vil stige i løpet av dagen er relativt stor når den er rett under 38 grader klokken 07.30 om morgenen....

Hadde det vært på slutten av en feberperiode hadde jeg sendt, men normalt så vil den starte der du er nå, og stige utover
dagen. Sannsynligvis har hun vondt i kroppen også, derfor grinete kanskje [8|]
Har snuppa hjemme her i dag, for hun hadde høy feber i hele går, i dag er hun lav, men de vil jo ha en feberfri dag før
jeg leverer i bh.

Når det gjelder jenta mi så er det å regne som feber - hun ligger under 37 til vanlig, så jeg hadde ikke sendt henne.

ORIGINAL: *p!nk smile*

Snuppa var litt gretten når hun våknet...tok temp,hadde 37.9[8|] Virket som hun kviknet til litt nå..hadde du sendt barnet i barnehagen??

Bhg vil ikke ta i mot barn som har feber på morgen... Skeptiske å te imot barn når de har hatt feber en hel dag også..
Men så kommer det ann på almentilstanden til barnet. Også hva den normale kropps temp er for barnet uten feber..
Kommer også ann på hvor feber ble målt. Jeg ville ikke sendt barnet i bhg da det er mye bakterier og virus der fra før i det om at det er mange barn som sosialiserer seg der.
Beste er hjemme så barnet blir helt friskt.

Slapp av hjemme med barnet og mål temp med gjevne mellom rom. Viktig med masse veske (vann)..

Masse god bedring med snuppa di..

Back
Topp