Er dette farlig?

heioghopp!

Flørter med forumet
Jenten min på 13 måneder våknet nettopp og er kokvarm. Målte feberen til 40 grader C. Hun har ingen ytre tegn til infeksjoner. Er litt knirkete, virker kanskje som at hun har vondt i magen, promper litt. Våknet ofte i går natt også og var da småurolig, men ikke febervarm. Har vært helt fin i dag, spist og drukket som normalt. Bør jeg uroe meg? Foruten å overvåke temperaturen hennes, er det noe annet jeg bør gjøre?

Gi henne en Paracet og pass på at hun drikker mye.Normalt skal da feberen gå ned når det gis febernedsettende.
håper hun blir fort frisk da![:)]

Er feberen over 40 ville jeg gitt febernedsettende

Ville gitt stkkpille eller febernedsettende, se an da, er du fortsatt urolig kan du jo ta en tlf til legevakte og høre hvertfall[:)]

Ikke morro når nurka våre blir syke[:o] go bedring

40 er vel ikke unormalt mye for et barn, ikke på kvelden iallefall, hvis hun ikke har ytre tegn på noe da...ville gitt stikkpille og tatt tempen ofte som flere sier her...hvis ikke feberen går ned derimot etter at hun har fått stikkpille så ville jeg nok kontaktet lege ja...lykke til, håper hun blir fort frisk[;)]

Det er ikkje så uvanlig at små barn får så høy feber..Bare pass på å gi henne rikelig med veske du..Så blir hun nåkk snart frisk skal du se:)si god bedring fra meg da[:)]

Tusen takk for raske svar. Det setter jeg stor pris på, spesielt de svarene som avdramatiserer litt... Ble litt stresset her, hun har aldri vært antydning til syk før... Men det er vel en første gang for alt, sukk.

Nå var temperaturen sunket til 39,1. Jeg har ikke gitt febernedsettende, bør jeg fortsatt gjøre dette? Hun sover nå og er fin i huden og pusten.

Er det noen andre her som har opplevd at deres små har hatt feber uten andre tegn til sykdom? Det er nesten det som stresser meg mest. det at jeg ikke vet hva det kommer av..

Back
Topp