Er det virkelig sunt å krangle?

Aldri redd for å ta opp en eneste ting jeg heller, og vi er også snille med hverandre og tar hensyn til hverandre selv om vi krangler i blant.
Jeg mener det å kunne bli sint på sin partner er like greit som å være glad. Sint følelsen er like viktig følelse som alle andre følelser.
Kunne ikke jeg blitt sint på min mann så hadde jeg heller ikke vært trygg på han, men å ha ett forhold der alt må diskuteres saklig, der man må sette seg ned meg kaffekoppen og snakke det ihjel da hadde jeg flyttet av kjedsomhet. Ingenting er bedre enn å ut litt damp og friskluft inn i forholdet! Men det betyr ikke at vi er slemme med hverandre aldri klarer å kommunisere med hverandre og krangle er kun de gangene vi snakker sammen som mange tror :)
Klart dere ikke er slemme med hverandre og alt det der, det har jeg aldri trodd. Vi kan også være frustrerte. Mye går nok på definisjonen av krangling og. Jeg kan fint bli frustrert når han glemmer å lukke kjøleskapsdøra for 14.gang den uka. Da setter vi oss ikke ned med tebriks og kakao og snakker rolig om det mens vi holder hender, haha. :p
Men det som er så fint er når man finner den personen som passer deg og ditt temperament, og gir deg den motstanden du trenger for å gjøre hverdagen interessant. Her møter jeg så mye motstand fra feks eksen, at å ha det på hjemmebane hadde blitt for mye. :p

Så det å vise sterke følelser i ett parforhold er usunt? Sinne er en sterk følelse som er like velkommen hos oss som glad, trist :)
Vi er følelsesmennesker og vi viser følelser for hverandre selv om det da betyr at vi blir sinte på hverandre.
Vi er to helt forskjellige mennesker som bor sammen under samme tak, klart blir vi da både sinte, sure, blide og lei oss når vi er forskjellige.
Og det må være utrolig kjedelig i et forhold der man bestandig skal beholde maske, ikke vise at man blir sint og snakke rolig. Jeg hadde kjedet meg og følelsene mine hadde visnet bort ;)
Enig med deg.
Hos svigers er det sånn, null følelser vises . Alt skal ties i hjel
De første årene med mannen kranglet og diskuterte vi aldri, jeg synes det var så kjedelig for jeg fikk aldri noe motstand og det orker jeg ikke i lengden.

Jeg tror hvertfall det er sunt å ta opp og diskutere ting som plager en:)

Både ja og nei. Er mye bedre og bare prate om ting før det blir et problem. Lenge siden vi har krangla i dette huset. Men er ofte uenige å irritert på hverandre. Men klarer og diskutere uten å bli høylytt å krangle.

Vi kranglet ikke de første 2åra av forholdet vårt, plutselig begynte vi å krangle/diskutere mye. D var mye surmuling og hinting om ting. Nå øver vi på å snakke sammen og bruke familietiden på en fin måte. Synes d er forferdelig ødeleggende med surmuling og kommentarer. Vi har begge blitt flinkere til å sette ord på ting og flinkere til å sette pris på hverandre. Jeg syns ikke krangling er sunt for forholdet.

Hva er krangling da? Diskusjon for deg, men kan være krangling for andre. Jeg liker å krangle litt jeg, kunne ikke levd i ett forhold uten å krangle noen gang. Jeg ser for meg forhold uten krangling som forhold uten gnist ett dødt forhold.
Så ja krangling er sunt en gang i blant, og ingenting er vel bedre enn når man blir gode venner etter en krangel igjen :)
Jeg er enig, jeg liker rett og slett å krangle litt. Men jeg tror det kommer ann på personligheter. For oss er det bra, men noen har det bedre uten. Jeg var sammen med en engang som på død og liv ikke skulle krangle, det synes jeg var helt forferdelig :p

Vi krangler aldri vi i grunnen, og har vært sammen i..... 15 år :-P

Klart vi blir irriterte innimellom eller ikke er enige, men vi hever aldri stemmen, blir sinte eller gråter feks.

Jeg hadde ikke orket krangling, det hadde ikke vært noe for meg.

Jeg er vokst opp meg en pappa som ble veldig sinna, og dro bort i sinne. Jeg husker det som veldig utrygt. Hadde ikke orket å leve i et sånt forhold.

Blir så irritert når jeg hører det utsagnet!
Jada sunt å lette på hjerte men man klarer vel det uten å krangle?!!? :s

Krangling = dårlig kommunikasjon spør du meg :p
Men å diskutere å vær uenige er noe helt annet.
Her diskuterer vi ALT! Tillit, ærlighet og åpenhet er alfa omega i et forhold.
Hvorfor skal man krangle når man kan prate om alt? Savner ikke X for å si det sånn, fy fader hvor vi kranglet!
Jeg var luft og han ild element... Det gikk rett til H! :p

Back
Topp