Er det virkelig mulig?

Venterpå<3

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Nå fikk jeg oppleve at min lille sønn på 4 år ikke har blitt invitert i bursdag, til tross for at denne gutten ble invitert i vår... De er bare fire gutter i den alderen og dette gjør skikkelig vondt... Eldre gutter er bedt og ihvertfall en av de andre guttene... Har hørt med hun ene, har litt lyst til å høre med hun andre også... Men det blir litt hysterisk kanskje.... UFF så vondt dette gjør i mamma hjertet mitt....

Uff :( Det er utrolig dårlig gjort. Hva er det du skal høre med de andre mødrene om? Går det ikke an å ta kontakt direkte med foreldrene til bursdagsbarnet? Tror jeg ville gjort det på en hyggelig måte. Har dere en grei tone med de?

Nei ville egentlig bare høre om han var den eneste som ikke ble bedt... Men har slått det litt fra meg og innsett at det egentlig ikke bedrer situasjonen ... Skal ta kontakt med henne etter bursdagen tenker jeg... Høre litt om hvorfor?

huff, for en situasjon! har han sagt noe på dette selv? Jeg regner med at dette er i en barnehage? da ville jeg ha tatt det opp med de ansatte og spurt om hvordan reglene er? her er det ikke bare å velge og vrake i hvertfall ;)

En gang fikk jeg høre at hele klassen til gutten min var bedt i bursdag til en utenom gutten min. Kunne nesten ikke tro det så jeg ringte direkte til foreldrene til bursdagsbarnet, og fikk en forklaring + at de ville ha han der om han var noe lei seg. Jeg sendte ikke gutten min, for det var ikke hele klassen som var bedt og veldig få gutter. Så jeg ville ringt direkte og ikke til de andre! Tenk om det bare var en feiltakelse eller at mange andre også ikke var bedt!

Tenker så veldig utenfor han føler seg nå.....bursdagen er i morgen...i denne barnehagen er det ingen regler :(

Gutten vår leker jo med han i barnehagen, han er ingen kranglefant heller, så skjønner ingenting! Setter man seg ned med en treåring og spør hvem han vil invitere eller? Er det normal praksis? Herremin....

Kan det ha vært en glipp? At invitasjonen er kommet bort?

Det var det første eg og tenkte på.
Spørr foreldrene før bursdagen. Så kan evt. feil rettes opp i. Tenk om invitasjonen e komt vekk, så står de og er skuffa fordi de tror din gutt ikke vil komme i bursdagen til deira sønn.

Gutten vår leker jo med han i barnehagen, han er ingen kranglefant heller, så skjønner ingenting! Setter man seg ned med en treåring og spør hvem han vil invitere eller? Er det normal praksis? Herremin....

Om han er den eneste som ikke er invitert så ville jeg helt klart ringt å spurt hvorfor. Bare si at du må ha en forklaring å forklare gutten din når han forstår at han er den eneste gutten som ikke får komme i bursdag. Det er jo helt utrolig! Blir så forbanna på sånne ting...

Jeg kjenner følelsen!
Jeg ville kanskje sendt en melding.
Det er jo så utrolig sårt :(

Om han er den eneste som ikke er invitert så ville jeg helt klart ringt å spurt hvorfor. Bare si at du må ha en forklaring å forklare gutten din når han forstår at han er den eneste gutten som ikke får komme i bursdag. Det er jo helt utrolig! Blir så forbanna på sånne ting...
Dette var et godt forslag!

Så forferdelig! Håper du finner ut av det. Det blir jo prata om bursdagen i bhg mellom ungene etter på. Så er jo veldig leit for han å sitte å høre på å ikke ha fått være med. Ta en tlf til foreldrene og spør.
Er jo helt hårreisende hvis man utestenger ett barn

Jeg opplevde det samme - trodde jeg.. Ringte da foreldrene for å høre hva dette var for noe tull og da viste det seg at inviradjonen hadde havnet i postkassen til naboen.
Så det kan jo være en misforståelse eller noe...
Forstår godt at mammahjerte ditt verker :-(

Spør foreldrene først om en forklaring før du setter himmel og jord i bevegelse. Ofte kan slike invitasjoner komme bort i kaoset :) det blir dumt å spør de andre foreldrene og ikke la foreldrene til bursdagsbarnet få en sjanse til å oppklare situasjonen :)

Men vi har ikke noen postkasse som den kan forveksles i... vi bor litt avsidesliggende! Ja, det er hårreisende! Tror kanskje de ser hele avdelingen under ett, da er det 24 barn det er snakk om. Men av 2010 barna er de bare fire gutter inkludert bursdagsbarnet... Synes det er veldig rart, men vil liksom ikke ringe og skrike oss til en plass heller hvis dere forstår.... trodde virkelig ikke at vi skulle oppleve dette her nå så tidlig! Jeg jobber som lærer og har stått så hardt på mitt i disse bursdagsinvitasjonsgreiene hele tiden, for jeg ser hvor vondt det er for de barna som ikke blir invitert!

Jeg har snakket med mannen min og vi har blitt enige om at vi rett og slett bare må avvente å se. Ett vennepar av oss skal dit i morgen (ikke aner de om hvorfor deres sønn (2011) har blitt invitert da han ikke leker med dette barnet og at dette barnet aldri har blitt nevnt hjemme) De skal se hvem som kommer, dersom alle 2010 barna er der, så får jeg ta en tlf til moren tenker jeg....

Men vi har ikke noen postkasse som den kan forveksles i... vi bor litt avsidesliggende! Ja, det er hårreisende! Tror kanskje de ser hele avdelingen under ett, da er det 24 barn det er snakk om. Men av 2010 barna er de bare fire gutter inkludert bursdagsbarnet... Synes det er veldig rart, men vil liksom ikke ringe og skrike oss til en plass heller hvis dere forstår.... trodde virkelig ikke at vi skulle oppleve dette her nå så tidlig! Jeg jobber som lærer og har stått så hardt på mitt i disse bursdagsinvitasjonsgreiene hele tiden, for jeg ser hvor vondt det er for de barna som ikke blir invitert!

Jeg har snakket med mannen min og vi har blitt enige om at vi rett og slett bare må avvente å se. Ett vennepar av oss skal dit i morgen (ikke aner de om hvorfor deres sønn (2011) har blitt invitert da han ikke leker med dette barnet og at dette barnet aldri har blitt nevnt hjemme) De skal se hvem som kommer, dersom alle 2010 barna er der, så får jeg ta en tlf til moren tenker jeg....
Ville mye heller ringt før bursdagen, kan godt være rn midforståelse! Opplevde det selv med min datter, hadde invitert alle jentene på avdelingen, kvelden før kom jeg på st jeg ikke hadde hørt noe fra en av de hun er mest sammen med,og de svarer alltid. Det viser seg at de ikke har fått invitasjonen, vi hadde bommet på hvilket hus de bodde i. En annen hadde funnet invitasjonen dagen etter inni noe reklame! Så glipp kan skje! Skjønner ikke helt tankegangen i å vente

Jeg syns det blir litt dumt å ringe etterpå og klage, da får man jo ikke gjort noe med det. Ringer du i dag og spør kan det hende de sier at det har skjedd en glipp eller at han er glemt, invitasjonen borte etc. Er de like gamle? Altså født i samme år?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja men da føler jeg jo at jeg presser ungen min på dem også.... herregud så vanskelig dette skulle være da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tror jeg sender melding til den andre mammaen med 2010 og hører om de også er bedt. dersom de er det, så kan jeg jo sende melding til mammaen til bursdagsbarnet?!" BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHHHH blir småsprø av dette jeg!

Back
Topp