Er det virkelig bare mitt barn..?!

jeg gir mine brokkoli, det syns de er godt[:)]

Min er skeptisk til mat sånn generelt... [8|]hehe
Han spiser noen grønnsaker rå: mais, paprika, agurk
Kokte grønnsaker er hann IKKE glad i, men jeg kan kamuflere det i f.eks. wok med ris!
Poteter liker han heller ikke, bortsett fra i suppe [8|]

Jeg presser eller tvinger han aldri, det syns jeg blir feil. Selvom det hadde vært digg om han hadde spist mer! Kjøtt er han heller ikke noe særlig glad i.. Han elsker frukt og yoghurt da! haha..

Her inne er alle så perfekte, spiser ikke godterier, spiser skorper, grønnsaker og elsker fisk.

Virkeligheten er skjelden sånn.

min spiser fryst brokkoli, hun kaller det grønn is-

Huff, det hørtes innmari kjedelig ut!
Min elsker grønnsaker og frukt. Guttungen er glad i salat også, men jenta liker det bare sammen med f.eks taco el pitabrød.

Men de spør ofte om å få en gulrot! Og det får de når de vil (bare ikke rett før et måltid, men de får det da etter vi har spist[;)])

Han min som var så flink til å spise salat er i total nekt og det har vart lenge nå,det eneste han spiser er gulrot og agurk.

men han spsier grønnsaker i dolme og i supper for da forsvinner det litt,men er det en bit han ser så spiser han ikke resten av dagen.

ORIGINAL: *Meya*

Her inne er alle så perfekte, spiser ikke godterier, spiser skorper, grønnsaker og elsker fisk.

Så sant, så sant.
Eldste jenta mi får jeg ikke særlig grønnsaker i, en agurk bit nå og da. Av og til en bit med paprika. Frukt går greit da. Potet dersom det er brun saus til. Pommes frittes går greit. Fisk spiser hun kun stekt ferskvannsørret, men får i henne noe fiskeprodukter. Hun er kresen, og vi har brukt alle tenklige tips uten at det nytter, og ikke er jeg noe fan av og tvinge henne til å spise heller så det gjør jeg ikke.

Det kommer vel etterhvert tenker jeg. Var mye jeg ikke spiste som barn, men som jeg begynte å spise når jeg var ungdom/voksen.[:)][:)]

Ada spiser ikke salat, blir for ekkelt og tygge... men hun elsker kokte gullerøtter og brokkoli og slikt[:)] Heldigvis[:)]

ORIGINAL: Tanrette

høres ut som hjemme hos oss!! hun kan ta potet i munnen men spytter det raskt ut! grønnsaker legger hun ved siden av tallerkenen... og salat ville vel aldri falt hun inn å spise.. tar seg innimellom en bit av ting men det kommer fort ut...

Sign!

ORIGINAL: *Meya*

haha, dette stemmer NESTEN med mine!
Men de spiser godteri hvis de får[;)] noe som stort sett foregår på lørdager[:)]

Tusen takk for svar jenter.. Godt å vite det ikke er bare her da!! :)

ORIGINAL: Labambie

Jenta mi haaater alt av grønnsaker og får panikk om hun ser salat. Så da får det bare være foreløpig også kommer det etterhvert. Her er det ikke tvang iallefall.... 

Samme med gutten min..

Nope..
Min liker bare poteter, gullerøtter og brokkoli.
Men det er ikke hver dag han liker det liksom..
Salat og alt annet kan jeg bare glemme.

Jeg syns det er lettere å få ungene til å spise grønsaker når jeg skjuler de i potetstappe, saus, eller lager litt spennende figurer eller litt nye smaker. Vi har brokkolispisekonkurranse også, der det er om å gjøre å spise opp all brokkolien på tallerkenen, også får vi juice i premie[:D]

min vil IKKE ha grønnsaker! det er ikke snakk om!!!

ikke poteter en gang!

så her går det i brød med diverse pålegg[8D] og egg

serverer han middag hver dag men han rører det sjelden
suppe vil han helle rikke ha

sett de nye heftet på Rema 1000?
ta med eit hjem å les
kan lage/gjemme grønsakene i maten

du e nok ikke aleie nei[&:]
tobias liker ikkr grønnsaker og heller ikke så mye frukt......

så til middagene spiser han hovedtingen.....han hater poteter oog alt d andre....... men lapskaus,det spiser gan så lenge grønnsakene er moste[8D]så blir litt lapskaus på han[8D]

Synes det er så suuupert lizzm at de som ikke har dette problemet kan si "bare gjør sånn, har du prøvd det"... [;)]

Back
Topp