Er det viktig at andre er enig med deg i hvordan dere gjør ting?

Har også hørt at jeg er hønemor, men jeg er fornøyd med sånn jeg er, og sånn vi har det. Jeg ser hvordan det har gått med familie som har kaldt meg dette....
Det har ent dårlig 2 barn flyttet ut med hjelp fra BV pga de gikk på selvstyr hjemme uten faste rammer og rutiner.

Ei annen gjorde som hun ville i forhold til aldri hadde gym/svømming på skolen osv

Her følges de opp i henhold til skole, har inne tider, må si hvor de går, hvem de skal være med, og si om de går inn til noen før de gjør det, og de har plikter.

Kan igrunnen bare signere dette. Alt fra at jeg ikke ville gi smaksprøver før 4 mnd til at jeg ikke lar ham ligge å skrike er visst hysteri. :rolleyes:
Jaja.
Prøver så godt jeg kan å ikke mene så mye om andres metoder, tenker de aller fleste gjør det de mener er best for seg og sine. Men sier ifra hvis det går over grensa.
Ja her ble vi anbefalt både velling og skrikekur (av nær familie) da jenta var 2-3 mnd og ikke sov hele natta.... Den skrikekuren har de mast om i halvannet år, og jeg er så lei. Jeg "gjør ungen en bjørnetjeneste" ved å sitte hos henne til hun sovner, visstnok. Det går ikke inn på meg, jeg vet jeg gjør det riktige for jenta, men det er irriterende i lengden med maset. Forstår ikke hvorfor andre synes de har noe med det.

Nei, det bryr jeg meg ikke om.
Alle får gjøre ting på sin måte innen rimelighetens grenser.

Derimot synes jeg det er interessant at folk som har barn som slår, spytter, dytter og kaller andre barn uttaler seg om at andre har barn uten oppdragelse etter uskyldige barnestreker. Barn fra 6+ altså.
Men alle får mene det de mener, og gjøre hva som passer de.

Nei, vi har hele tiden gjort det vi synes var riktig uavhengig av hva andre har sagt og vi har fått to selvstendige og trygge unger. Hva andre gjør blander jeg meg ikke oppi, både barn og voksne er forskjellige så andre bruker sine metoder.

Så lenge jeg og mannen er enig og det funker for oss så bryr jeg meg ikke så veldig :)
Har leggerutiner, faste rammer, et mål om og oppdra barna til å ha respekt for de voksne, være høflige og ikke ha fri flyt. Jeg syntes ikke noe om barn som har fri flyt i oppdragelsen der barn er gjentatte ganger stygge med andre barn i b.hagen/skolen, barn som ikke har respekt for voksne er frekke i munnen o.l. Da må foreldre mer på banen og sitte inn strammere grenser og rammer så barna ikke kommer uheldig ut av det med lite venner, det blir baksnakket ++ :/

Jeg bryr med veldig lite om hva andre mener om våre rutiner osv. Jeg legger meg som oftest ikke opp i hvordan andre gjør heller. Men det er noen ganger jeg har reagert litt på måten ting blir gjort på hos folk jeg kjenner. Kan feks være hvis noen behandler 4 åringen sin som om den fortsatt er 2 år. Jeg vet jeg ikke har noe med det, og jeg vet at vi alle er forskjellig. Jeg sier ingenting, men noen ganger så rister jeg nok litt på hodet - sånn inni meg :D det må jeg innrømme.. men ser ikke på meg selv som en arrogant person eller bedreviter for det.

Som feks leggetid, er det viktig at andre er enig i deres leggetid ?
Eller når barnet starter i barnehagen?
Osv

Å snakker dere negativt om hvordan andre familier gjør det eller tenker du at de aller fleste velger det som passer best for sin familie?

Vi har fått kommentarer på leggetiden, spesielt av svigers og svigerinne, de skjønner ikke helt at våres tre barn blir ukonsentrert osv visst de faller ut av den faste rutinen uavhengig om det er ferie eller hverdag. Forklarer de akkurat hva jeg skrev over her så får de ta det som de vil :-) Hvordan andre familier gjør det er heldigvis opp til hver enkelt familie og hva som passer de :-) De vi omgåes mest har faste rutiner så blir aldri noe krøll om vi er på ferie med de eller på overnatting osv.

Vi gjør det som er riktig for oss, bryr meg lite om hva andre gjør og mener!

I mine øyner så gjør folk det som passe dem og ofte velger eg og tro at dem velger rutiner tilpasset for både dem og barn MEN når dem velger å gi brus til drikke ganske ofte til et år gammel sønn, eller lar 7 år gammel datter passe sin 1 år gammel bror i en park der de forsvinner hele tiden og foreldrene roper og leter etter den for da kjefte på store søster er i mine øyner ikke noe bra... Dette var bare noen eksempler som eg mener er feil oppdragelse.

Vi gjør det som er riktig for oss, også får folk tenke akkurat hva de vil... Men ja, jeg kan tenke mitt noen ganger hva andre gjør, men det er bare oppe i mitt hode. Jeg har lært at man gjør ting ut fra forskjellige forutsetninger, og at de helt sikkert gjør det de gjør av en god grunn:)

Back
Topp