Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis jeg kritiserer hvordan noe gjør ting så er det fordi jeg syns det ikke ser ut som det funker, eller det grenser til uansvarlig.
Men det hender jo stadig vi snakker om hvordan regler andre har og hvordan det evt påvirker oss (for eksempel har vi aldri sett noen grunn til å tvinge frøkna til å sitte med bordet når hun er ferdig, og det skaper noen situasjoner i familieselskap med andre som er nøye med at barna sitter ved bordet). Så vi prater jo OM andres metoder og regler, sammenligner, og sier hva vi syns.
Samme herJeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre mente om det
Jeg må vel si at jeg tenker mitt noen ganger om andre, men er veldig nøye på å ikke prate om det.
I felles familiemiddager har vi heldigvis innført "barna sitter til barna er ferdig, de voksne sitter til alle er ferdig"
For dem som har et barn er det ofte ikke noe logikk i at barnet skal sitte ved bordet når det er ferdig.
For dem som har de andre barna rundt bordet som ikke er ferdig å spise og gjerne kan bli "mett" når andre går fra og sitter en meter unna og leker, er det fint om man har felles ordning på det... Vi er derfor "nøye" på at ungene sitter til de andre ungen er ferdige. Den liker besteforeldrene også, i alle fall de vi har mest å gjøre med.
I prinsippet har det vært slik vi har løst det ved slike sammenkomster, at vesla venter til det andre barnet er ferdig, og så pleier de å få gå fra. Men noen er/var veldig nøye på at alle barna skal sitte til de voksne også er tilnærmet ferdige, og det skjønner jeg bare ikke poenget med, for når de først er sammen så er det vel bedre at de leker enn at de sitter på en stol og kjeder seg, og de lager jo langt mer uro for de som spiser når de er ferdige og bare venter enn når de leker.![]()