Er det vanlig

selvfølgelig lar jeg den andre bli igjen i bilen mens jeg henter den anre,har aldri grini eller tatt skade av det!! selv om barnehagen ligger inni skogen da,kan jo være en ulv som spiser opp ungen i mellomtiden!![8D]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Cathee

Å herregud,hva hvis noen har et barn som ikke kan gå selv? Skal de bære sekk,begge ungene,og yttertøy? Siden du spør om det er "er vanlig at folk" i flertall. Hva er leeeeeenge? Jeg bruker fem min på å hente Lucas. Synes ikke det er noe man skal blande seg opp i nei. Kan jo hende hun brukte lengre tid enn vanlig og "lempa" ungen inn i bilen fordi ungen hadde brukt masse tid på å tulle seg. Folk skal nå bry seg om alt også.

Flertallet ser jeg tar med vogn eller har vogn stående i bhg som de bruker til sånt. Ungen lå der iallefall 10 minutter. JEG syns ikke det er normalt å la et nyfødt barn ligge alene i bilen, å aldri i livet om jeg hadde gjort det selv. Det finnes også bæreseler, som man kan ha barnet i, å samtidig klare å bære det andre barnet til bilen. Så ja, ´folk´ reagerer på sånne ting som dette ja [;)] Jeg syns det er helt sykt!

Synes du DETTE er helt sykt? Jaja det var jo litt av en språkbruk... Jeg har jammen meg hørt mye sykt og dette er ikke en av dem[;)] Jeg kunne ikke gå med bæresele jeg pga bekkenløsning og ikke hadde jeg løftet en tung vogn ut og inn av bilen for å gå fem meter fra bilen heller[;)] Men men vi er heldigvis forskjellige[;)]

Ja, vi er forskjellige. Å takk gud for det [:D] Men, satt på spissen... Ungen gulper å kveles av det pga moren/faren er for lenge inne! Det skjer fort. Også andre ting som vi kansje ikke tenker på hele tiden. Jeg syns faktisk det er helt sykt å ta sjangsen på noe som er så enkelt å løse [;)]

Ungen kveles av gulpet sitt? Setet skal ikke legges helt bak,det vet du vel?

Ehh, selvfølgelig vet jeg det. Har en gutt som har brukt babysete engang [;)] Men, de ligger ganske bra i maxi cosi setene!

Ja det er ganske lite mulig at babyen klarer å legge hodet så langt bakover og drukne i sitt eget gulp[;)] Dessuten gulper de når de ligger på ryggen også og de kveles da ikke av det[;)]

Det mener du. Men, jeg hadde aldri tatt sjangsen på det! Jeg hadde ikke klart å levd med meg selv visst det hadde skjedd noe med barnet mitt fordi jeg ikke ´gidda´ å ta med vogn eller bæresele.

Hva vet du om det var fordi hun ikke gadd da? Har du lest sykejournalen hennes?

Hehe, nope. Men, dere er et par her som skriver at dere gidder ikke å ta ut å inn en vogn av bilen bare for å hente i bhg [;)]

Å herregud,hva hvis noen har et barn som ikke kan gå selv? Skal de bære sekk,begge ungene,og yttertøy? Siden du spør om det er "er vanlig at folk" i flertall. Hva er leeeeeenge? Jeg bruker fem min på å hente Lucas. Synes ikke det er noe man skal blande seg opp i nei. Kan jo hende hun brukte lengre tid enn vanlig og "lempa" ungen inn i bilen fordi ungen hadde brukt masse tid på å tulle seg. Folk skal nå bry seg om alt også.

Flertallet ser jeg tar med vogn eller har vogn stående i bhg som de bruker til sånt. Ungen lå der iallefall 10 minutter. JEG syns ikke det er normalt å la et nyfødt barn ligge alene i bilen, å aldri i livet om jeg hadde gjort det selv. Det finnes også bæreseler, som man kan ha barnet i, å samtidig klare å bære det andre barnet til bilen. Så ja, ´folk´ reagerer på sånne ting som dette ja [;)] Jeg syns det er helt sykt!

Synes du DETTE er helt sykt? Jaja det var jo litt av en språkbruk... Jeg har jammen meg hørt mye sykt og dette er ikke en av dem[;)] Jeg kunne ikke gå med bæresele jeg pga bekkenløsning og ikke hadde jeg løftet en tung vogn ut og inn av bilen for å gå fem meter fra bilen heller[;)] Men men vi er heldigvis forskjellige[;)]

Ja, vi er forskjellige. Å takk gud for det [:D] Men, satt på spissen... Ungen gulper å kveles av det pga moren/faren er for lenge inne! Det skjer fort. Også andre ting som vi kansje ikke tenker på hele tiden. Jeg syns faktisk det er helt sykt å ta sjangsen på noe som er så enkelt å løse [;)]

Ungen kveles av gulpet sitt? Setet skal ikke legges helt bak,det vet du vel?

Ehh, selvfølgelig vet jeg det. Har en gutt som har brukt babysete engang [;)] Men, de ligger ganske bra i maxi cosi setene!

Ja det er ganske lite mulig at babyen klarer å legge hodet så langt bakover og drukne i sitt eget gulp[;)] Dessuten gulper de når de ligger på ryggen også og de kveles da ikke av det[;)]

Det mener du. Men, jeg hadde aldri tatt sjangsen på det! Jeg hadde ikke klart å levd med meg selv visst det hadde skjedd noe med barnet mitt fordi jeg ikke ´gidda´ å ta med vogn eller bæresele.

Hva vet du om det var fordi hun ikke gadd da? Har du lest sykejournalen hennes?

Hehe, nope. Men, dere er et par her som skriver at dere gidder ikke å ta ut å inn en vogn av bilen bare for å hente i bhg [;)]

Ja men NOEN her,er ikke alle[;)] Noen av oss har faktisk en grunn[;)]

Så du tar aldri vogna ut/inn av bilen? Det må være tungvindt for deg, visst du ikke klarer det selv!

Jeg kan glatt sette meg inn i situasjonen, da vi har ei lita ei, og en gutt på 3 år...
Jeg tar ALLTID med meg Mina inn i barnehagen, ALLTID. Drar sjeldent med meg hele bilstolen, bærer henne på armen[:)]
Går så fint at[;)]

ORIGINAL: miss_kranglefant

selvfølgelig lar jeg den andre bli igjen i bilen mens jeg henter den anre,har aldri grini eller tatt skade av det!! selv om barnehagen ligger inni skogen da,kan jo være en ulv som spiser opp ungen i mellomtiden!![8D]

Er du helt teit eller,den kan jo selvantenne når ulven snisser den,så får du viltnemda på nakken også[:-]

ORIGINAL: miss_kranglefant

Får håpe for din del at det ikke finnes ulver der da [;)]

Når dere fyller bensin og må betale inne, tar dere med ungen inn da også?

ORIGINAL: Ihne

Det er et helt vanlig syn her i bygda[8D][:D]

Vi bor på en liten plass så "alle kjenner alle"[:D]

Samme her...Jeg gjør og det, MEN bare hvis han sover godt, og jeg vet det tar maks 5 min:)

Skyt meg den som vil, men det har jeg ALLTID gjort.... Hva om det er storm, snøvær, kalt å surt ut. Hvorfor skal jeg da dræge med meg ett spedbarn, en trassig trøtt unge og en enda større gutt som ikke kan høre etter, sekk, pose våte klær og støvler/sko med meg på en gang, når det kan gjøres så enkelt som å la de være igjenn i bilen???[8|]
Bruker ikke mange minuttene på å gå inn, og ut igjenn..
Og hva gjør det om barnet begynner å gråte i bilen?? Tåler ikke barna deres å gråte litt eller?? Har dere noen sittende hele tiden på rommet hos dem å? I tillfelle de vokner og begynner å gråte??[8|]
De er vell kjent i bilen, og rekner med dere som har hatt ett gråtende barn i bilen etter henting, att det ikke har grått så veldig lenge. Ikke mange minuttene det kan være snakk om vell?[8|]
Å ikke gråter hun til meg heller, setter på musikk i bilen når jeg går inn, så hun ikke skal FØLE seg alene...

Hender seg faktisk jeg lar tuppa ligge i bilen om hun har sovnet, og jeg skal på butikken å handle en eller to ting å jeg......!!!

Har også latt vognen stå utafor resturantvinduet, når jeg har vært inne.

Jeg lar ikke barnet mitt være igjen en plass jeg ikke kan høre eller se henne.

Jeg gjør ikke det...Drar med meg ungene uansett..Men det er meg,folk velger heldigvis selv.

Her er det ikke snakk om uvær, for det var nydelig sol å varmt den dagen. Så den går nok ikke ennda. Det med å fylle bensin, da går det an å sette bilen sånn at man ser ut til barnet når det ligger i bilen! jeg kjører ikke selv, så har aldri måtte forholdt meg til det. Å la barnet gråte alene i 5-10 minutter er heeelt greit så lenge det har med bil å gjøre?! Men, når det er snakk om ferber eller generelt legging av barn, da er det såååå fyfy!? Den ser jeg ikke helt [;)]

Det finnes løsninger på alt, bare man gidder [:D]

Her er det ikke snakk om uvær, for det var nydelig sol å varmt den dagen. Så den går nok ikke ennda. Det med å fylle bensin, da går det an å sette bilen sånn at man ser ut til barnet når det ligger i bilen! jeg kjører ikke selv, så har aldri måtte forholdt meg til det. Å la barnet gråte alene i 5-10 minutter er heeelt greit så lenge det har med bil å gjøre?! Men, når det er snakk om ferber eller generelt legging av barn, da er det såååå fyfy!? Den ser jeg ikke helt [;)]

Det er det mest arrogante jeg hører. Jeg har vanskelig for å tro at du har vært oppi veldig utfordrende situasjoner når jeg hører sånt[;)]

Jeg har vært igjennom mere enn du aner å kan tenke deg til.. Men, jeg sitter her idag forde [;)] Så jeg ville vært forsiktig med å si det, for du har jo ikke peiling på meg å mitt!

Det er det mest arrogante jeg hører. Jeg har vanskelig for å tro at du har vært oppi veldig utfordrende situasjoner når jeg hører sånt[;)]

Jeg har vært igjennom mere enn du aner å kan tenke deg til.. Men, jeg sitter her idag forde [;)] Så jeg ville vært forsiktig med å si det, for du har jo ikke peiling på meg å mitt!

Nei vet du hva. Når du kan si sånt om andre mennesker,så synes jeg det er du som burde være forsiktig[;)] Du høres jammen ikke ut som en som har vært invalid og alene i hvertfall[;)]

Når jeg sier at det finnes løsninger på alt, bare man gidder, så burde jeg være forsiktig? [:D] Beklager virkelig om du følte deg truffet! Jeg er verken invalid eller alene, for jeg har tydligvis tatt andre valg enn deg ettersom du er det. Men, om jeg hadde vært alene så hadde jeg ikke utsatt ungene mine for å være alene i bilen forde om [;)] Det er faktisk ikke en uting å være 2 om livet og ansvaret i hverdagen. Skulle jo tro det var en synd å ikke være alene om alt, bare fordi man uttaler seg om noe man er imot...

Nei vet du hva. Når du kan si sånt om andre mennesker,så synes jeg det er du som burde være forsiktig[;)] Du høres jammen ikke ut som en som har vært invalid og alene i hvertfall[;)]

Når jeg sier at det finnes løsninger på alt, bare man gidder, så burde jeg være forsiktig? [:D] Beklager virkelig om du følte deg truffet! Jeg er verken invalid eller alene, for jeg har tydligvis tatt andre valg enn deg ettersom du er det. Men, om jeg hadde vært alene så hadde jeg ikke utsatt ungene mine for å være alene i bilen forde om [;)] Det er faktisk ikke en uting å være 2 om livet og ansvaret i hverdagen. Skulle jo tro det var en synd å ikke være alene om alt, bare fordi man uttaler seg om noe man er imot...

Så det var MIN feil at jeg var invalid? Hvor arrogant går det an å bli? Er helt sjokkert jeg!

Og helt alvorlig,tror du jeg VALGTE å være alene? Herregud altså. Har aldri sett så mye dumt på ett sted!

Hehe, det er bra vi har samme mening om det da [:D]

Folk får gjøre som de selv vil, men jeg tar med meg Emma hvor enn jeg er. En skal være litt forsiktig med hva en sier. Sikkert folk som har opplevd litt av hvert!

Hadde nok reagert på samme måte som deg. En vet aldri hva som kan skje! Livet er urettferdig til tider. Synes det er flott at du bryr deg om andre barns situasjon. Vi er alle medmennesker og må støtte hverandre!

Jeg har aldri gått i fra knøttet i bilen når jeg har levert i barnehagen, enten har jeg bært på bilstolen eller tatt vognen ut av bilen. Har et lite stykke å gå, så ville ikke latt han sitte alene...
Selv om det hadde vært tusen ganger lettere....
Og når jeg fyller bensin når de små er med så fyller jeg alltid på en selvbetjent stasjon så jeg slipper å gå i fra eller drasse de med meg inn for å betale.
Men ser det er mange som gjør det, så det er vel vanlig!

Det går nå an å trå litt varsomt da[>:]
Dere Alfamammaer der ute: hva med å prøve å sette seg inn i situasjoner før dere dømmer?
Det er nok grunner til at folk tar de valgene de tar..jeg tviiiler på at noen velger å bli invalid og aleine[8|]

Så det var MIN feil at jeg var invalid? Hvor arrogant går det an å bli? Er helt sjokkert jeg!

Og helt alvorlig,tror du jeg VALGTE å være alene? Herregud altså. Har aldri sett så mye dumt på ett sted!

a når du skriver at det er mn egen feil at jeg ble invalid? Vet du hva, jeg fatter ikke at det går an å bli så forbanna arrogant jeg. Kan ikke skjønne at noen kan leve med noen som har så jævla lite empati,men men

Har mere en nok empati til folk jeg. Men, ikke frekke folk som rakker ned på en med engang man er uheldig å ha egen mening! Du kan ringe sambo, å høre hvordan han klarer å leve med et sånt mennesket som meg, å hvordan gutten min klarer å ha noe med meg å gjøre...
jeg vet ikke hva som gjør deg invalid, eller hva du plages med. Men, jeg vet at det er mye med kroppen som kan hemme deg i hverdagen. Jeg prøver iallefall jeg da, i forhold til det du sier at du ikke gidder. Å at jeg tydligvis er helt loco, fordi jeg tror livet er så forferdelig enkelt!

a når du skriver at det er mn egen feil at jeg ble invalid? Vet du hva, jeg fatter ikke at det går an å bli så forbanna arrogant jeg. Kan ikke skjønne at noen kan leve med noen som har så jævla lite empati,men men

Kjære deg, HVOR har hun skrevet at det er din egen feil???

Du er ganske så flink til og svare krapt i fra deg, og da får du bare finne deg i at ande svarer deg med samme mynt[;)]

Back
Topp