Er det vanlig??

Cinnamon*

Gift med forumet
Er det vanlig at 3 åringer fortsatt sitter med bøyle i tripp trapp stolene...??

Næææh... men om h*n ikke sitter stille så kan det jo være en fin måte å få de til å sitte fint på?

Nei,jeg føler ikke det er vanlig..

Høres rart ut.. Har ikke tripptrapp stol hjemme men i barnehagen har de fjerna den på stolen som lille bruker der, hun er 18mnder. 

Ikke noen situasjon eller noe galt med barnet..

Hun sitter alltid med bøyle i tripp trapp, hun er jo "bare 3 år.."

Ikke vanlig her! Men kunne lett satt på bøylen om jeg aldri fikk han til å sitte rolig eller slike ting [:)] Men trenger som sagt ikke det her i allefall [:)]

ORIGINAL: Cinnamon*

jaja.. om de gidder å drive å løfte en 3åring inn og ut av den stolen, så good for ryggen dems..

ORIGINAL: Cinnamon*

Hehe..høres veldig merkelig ut...
Minner meg litt om foreldre som tviholder på babyene sine....selv om de er 3 år,going in 13...

jeg er en slik lat mamma som synes det er deilig at ungene kryper opp på stolene sine selv så her bruker verken 3 åringen eller den mindre noe bøyle...

her er bøylen fortsatt på, men av den grunn at h*n aldri sitter stille hvis ikke[:)]

ORIGINAL: Dollface

Næææh... men om h*n ikke sitter stille så kan det jo være en fin måte å få de til å sitte fint på?

En må jo se ann ungen da, men jeg jobber i bhg. med de minste (0-3) og vi plukker av bøylene etterhvert, men har ingen fasit på når dette skjer. Er jo alltid minst ett barn som ikke har til en hver tid og ser en at ungen låner denne stolen og klattrer opp selv så viser jo det at de nok er klar.

Men har også hatt unger som har måttet ha bøyle og sele til de var 3 (men der blir det nok diagnose etterhvert)
Greier de ikke balansere og konsentrere seg nok til å sitte uten å dette ned, så må de jo ha bøyle.

Men som andre sier, stakkers rygger som skal løfte store tunge unger, bedre å lære dem å klattre opp selv.

Husker ikke når Markus slutta med bøylen, men det var ivertfall før han var 3år.
Kommer nok til å ta den vekk på Nikoline sin stol også snart. Hun blir 2år i Mai..

Vanlig er det vel ikke, men ser ikke noe galt i om noen velger å beholde bøylen lenge.

ORIGINAL: merete_80

Vanlig er det vel ikke, men ser ikke noe galt i om noen velger å beholde bøylen lenge.

sign. så lenge ungen får plass til å komme inn og ut av den fortsatt så er det ikke noe galt i det.

Vi har tatt den av hjemme, og de hadde gjort det i barnehagen. En periode klarte han ikke å sitte rolig på stolen sin i bhg så de satte den på igjen.

Så man må jo bare se ann situasjonen. Sålenge de kommer seg fint ut og inn ser jeg ikke problemet[:)]

nei! jenta mi på 18 mnd sitter jo ikke med bøyle lenger engang!

Back
Topp