Er det vanlig at enn tre åringer spiser så mye til frokost?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Min sønn elsker brødskiver over alt.
Til frokost i dag spiste han fire brødskiver, to bananer, enn yoghurt, og ett egg. Og til kvelds i går spiste han fem brødskiver. Og ett glass biola.
Synes det er ekstremt mye, men han er liten og tynn så ikke noe stor heller.
Hva spiser deres tre åringer? Er dette unormalt mye?

Min 2 åring spiser like masse :) han er tynn også men er forferdelig aktiv så han forbrenner nok mye og trenger da mer :)

emoticon det hørtes mye ut! Men han er sikkert inne i en vokseperiode/trenger mye næring pga høy forbrenning, og du sier jo at han er slank, så da ville jeg ikke tenkt så mye på det.

Min 3-åring spiste en porsjon med Fitness og melk til frokost idag, hvis han spiser brød er det som regel 1 brødskive og kanskje et egg.  

nå begynner jeg å tenke at min spiser for lite jeg nå men han er jo aktiv og hadde en stor vokseperiode i våres, nå står det litt stille på den fronten tror jeg.

Ja, har tenkt på dette med vokseperiode, men jeg får litt sjokk når jeg smører den enne brødskiven etter hverandre. Han spiser jo mer enn en stor mann. Hihi. Jeg beskymrer meg ikke, men synes det er mye og lurer da på om dette er normalt.
Å så klart aktivitetsnivået er jo veldig stort:)

Jøsses! Sulten liten kar! ;)

Jeg har ei jente på 3, og hun spiser maks to brødskiver, stort sett bare ei. ;p

Min kan også spise så mye. I bhg kan han spise dobbel så mye hvis det er ekstra god middag =P

Cecilie 81 skrev:
Her blir jeg glad bare de spiser 1 skive, de er så småspist at de som oftest bare spiser 1/2 skive :(

sign..... vert en småspsit tynn gutt hele veien her...

her så får de kun 1 brødskive og en yugurt til frokost vil de ha mer mat da så får de grønsaker.
Jeg synnes det høres veldig mye ut for en på 3år

bondekone skrev:
her så får de kun 1 brødskive og en yugurt til frokost vil de ha mer mat da så får de grønsaker.

Men hvorfor stopper du de om de er mere sultene? Grovbrød er vel ikke farlig å spise?Spørr av uvitenhet altså:)Jeg selv spiser tre brødskiver til frokost.
Ja, det er mye mat. Men siden han spiser så mye er han sulten regner jeg med.
Fra han var to til tre år spiste han ikke i det hele tatt. Og mat var enn kamp så jeg stopper han ikke, men ja det er veldig mye.

det er mer mat i ett av de måltidene enn min 4,5-åring spiser på 3 dager sikkert. hehe. men så er jo hun småspist da;) men har hørt mange som spiser sånn! nyyyt det:) her er alle måltider en kamp!

bondekone skrev:

What?! 

bondekone skrev:

Snuppa mi på straks ett år spiser 2 skiver + én frukt til frokost. Så en banan ca 1 time senere. Og en grøtporsjon 1 time etter det igjen.

HI: Syns det høres ut som om gutten din trenger det. Så lenge han er aktiv og forbruker maten, så ser jeg ikke problemet.

Det hender min hadde sånne perioder i den alderen hvor han ometrent spiste meg ut av hus og hjem.
Det gikk som regel over like fort som det kom da :)

Min 2 1/2 åring kan også i perioder spise veldig mye. Særlig til kvelds. Han har på det meste spist 5-6 skiver til ett måltid (uten skorpene riktignok). Går veldig opp og ned, og så lenge de ikke legger på seg å mye ser jeg ikke problemet..

Det var mye ja, men siden han er så tynn og spinkel så hadde ikke jeg bekymra meg i det hele tatt ! 

Her får jeg kansje i han 1 skive til frokost, og 1 skive til kvelds... Rart at han ikke trenger mer mat, for gutten er jo kjempeaktiv ! Han er foresten 2 1/2 ! 

bondekone skrev:

OI !! Min ettåring spiser mer enn det og han er småspist!!!! Men du har vel kanskje en god grunn til at de ikke får mer enn en skive...? 

og til HI: Vær glad for at du har et barn som er glad i mat. I og med at han er slank og frisk så syns jeg ikke du skal bekymre deg. Han er vel en av de heldige som har superforbrenning!  

Jenta her kunne også, som 3 åring, glatt spise 2-3 brødskiver og frukt 2 timer etter en god porsjon middag...

Mens nå som 4,5 år spiser ho max 3-4 brødskiver og en halv middagsporsjon i løpet av en heil dag... Spiser masse frukt da, og drikker 2-4 glass melk hver dag!! 

min 3 åring kan spise alt fra 1-4 brødskiver til frokost og til kvelds

Har ikkje lest alle svarene. Men hvilket brød har dere?
Min gutt er 2 år og spiser veldig lite brødmat, samme ka vi har. Eneste han spiser mye av er frukt, grønnsaker og middag. Så i kveld har han fått kokt brokkoli og ommelett. Han spiser max 2 skiver i løpet av en dag.

Back
Topp