Er det tilfeldig?....

Papillon

Elsker forumet
...at Labambie fikk 32 svar i tråden om dyre julegaver... 
...mens min tråd om å bidra til veldedighet fikk bare 5...

Er det så få her inne som gjør noe for andre i julen? Litt skremmende utvikling hvis det er tilfelle. Håper det er en annen grunn til den store forskjellen...

Svarte nettopp i tråden din og synes slike tråder er flotte for å få flere oppmerksomme på slikt. Mange tenker ikke over det.
Jeg støtter unicef og leger uten grenser, men ikke noe spesielt i julen. Hadde økonomien tillatt det ville jeg gjerne bidratt mer!

Tror dessuten mange ikke svarer fordi samvittigheten stanser dem litt.. Noen driter nok i det, men jeg antar at mange føler at slike tråder treffer et sårt sted.. 

Har ikke sett tråden din jeg... Om du laget den i går kveld, så er det bare å beklage. Jeg brukte ikke lørdagskvelden min på BV for en gangs skyd. Tror det var svært mange som var på fest i går egentlig. Så jeg tror nok det er tilfeldig. Håper det. Veledighet er viktig. 

Har ikke sett tråden din før nå, men er sikkert ikke helt tilfeldig.

Er veldig greit å bruke jul og bursdag til å gå gjennom f.eks. leker og klær ungene har, men som ikke brukes mer/er for smått. Bruker å gi bort til asylmottak og til familier vi kjenner som ikke har så god råd. Fint at flere kan få gleden av det. 

Har ikke supergod råd selv, og gir derfor ikke mye til veldedige organisasjoner, men bidrar som nevnt ovenfor fordi det er det vi har mulighet til. Vi kjøper heller ikke gaver til hverandre for flere tusen.

Jeg har ikke råd til å gi noe til de fattige gjennom en organisasjon. Foretrekker å hjelpe dem direkte og få tilbakemeldinger etterpå. Jeg og familien min sender klær og mat til to familier med maaange barn i Estland hver jul.

Jeg er sikkert helt sær, men jeg svarer aldri på slike tråder om hva vi gir til veldedighet. Jeg aner ikke hvorfor, men for meg er det privat. Mulig jeg er redd for at det på en ekkel måte skal virke skrytete? Jeg kan gjerne svare side opp og ned om hva jeg kjøper eller ønsker i julegaver, selv om jeg ikke har svart i den andre tråden du nevnte heller.

Back
Topp