Er det sant at Stokke Steps er bedre for nyfødt enn Tripp Trapp?

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Vi kan få arve en Stokke Steps, mens har mest lyst på Tripp Trapp siden vi synes den er penere. Men de vi kan arve fra insisterer på at Steps er sunnere for nyfødt. Stemmer det?

Tripp Trapp ser sånn ut:
30499-stokke-newborn-sete.jpg

Steps ser sånn ut:

Stokke%20Steps%20161103-8I0323%20Beech%20Natural%20Bouncer-Newborn%20Insert-Toy-Grey%20Clouds.SP_35627.jpg

Jeg synes jo det ser ut som baby skal skli ut av Steps-stolen, og den er jo ikke særlig vakker verken med tilbehør eller som stol siden. Den er så plastikk. Og Tripp Trapp kan man jo bruke så lenge.

Men er det sant at Steps er bedre, eller er det bare noen som ønsker å "vite best"? :laughing002

Hvem sier det? Er det noe artikkel som sier det?
Eller bare sier dem det fordi de tror det.
Aldri tenkt at den ene er noe bedre enn den andre. Er bare forskjellige, uten at den ene er bedre så vidt jeg vet.

Barnet sitter godt i steps hvertfall, har flere venner som har den og ungen sitter godt.
Vi hadde newbornseat og var veldig fornøyd med det og synes han satt godt i det.
Vi har tripp trapp nå og er veldig fornøyd, men skal kjøpe steps stolen til 4 åringen, kun pga utseende :p

Nei, det er bare de vi skal arve av som sier det. Jeg bare lurer på om det er sant, for jeg har ikke funnet noe som skulle tilsi det ene eller andre. :)

Stokke Steps er sikkert fin den, men Tripp Trapp passer bare mye bedre hjemme hos oss. :)

Nei, det er bare de vi skal arve av som sier det. Jeg bare lurer på om det er sant, for jeg har ikke funnet noe som skulle tilsi det ene eller andre. :)

Stokke Steps er sikkert fin den, men Tripp Trapp passer bare mye bedre hjemme hos oss. :)
Googla litt nå og kunne ikke finne noe som støtter det. Ganske sikker på at det er to gode stoler og uansett hvem man velger, så sitter barnet trygt.

Og da synes jeg personlig at dere skal gå for den :)

Synes tripp trappen passa godt inn før, men nå har vi kjøpt nytt bord i natur, med hvite stoler, så steps passer bedre inn nå :p

Sted er bedre for nyfødt, for den er ikke så dyp. Men ville uansett ikke brukt noen av de før baby var 2mnd og da er det ikke noe problem med tripp trapp heller.

Hei.

Jeg har gjort endel undersøkelser for dette og finner ingen holdepunkter på nett om hverken at den ene er bedre en den andre, eller st man må vente med å bruke newborn sete. Fra produsenten på tripp trapp new born sete er det også oppgitt at setet kan brukes allerede fra fødsel. Så jeg kommer ikke til å vente med å bruke den som hun over her skriver. Kommer nok til å ta den i bruk ganske raskt etter fødselen:-)

Jeg synes du skal velge det du liker best selv og drite i hva andre mener:-)

Hei.

Jeg har gjort endel undersøkelser for dette og finner ingen holdepunkter på nett om hverken at den ene er bedre en den andre, eller st man må vente med å bruke newborn sete. Fra produsenten på tripp trapp new born sete er det også oppgitt at setet kan brukes allerede fra fødsel. Så jeg kommer ikke til å vente med å bruke den som hun over her skriver. Kommer nok til å ta den i bruk ganske raskt etter fødselen:)

Jeg synes du skal velge det du liker best selv og drite i hva andre mener:)
Baby bør heller ikke sitte i vippestol når det er nyfødt. Og newborn setet er ganske dypt og jeg vil si at det ikke er særlig helt nyfødtvennlig. Ville heller brukt bilstolen

Baby bør heller ikke sitte i vippestol når det er nyfødt. Og newborn setet er ganske dypt og jeg vil si at det ikke er særlig helt nyfødtvennlig. Ville heller brukt bilstolen

Vi har brukt vårt fra fødsel av, og han har stortrivdes i det. Det er strengt tatt ikke mange minuttene i slengen man bruker det, det er jo bare såpass at man får kastet i seg varm middag liksom.

Du må gjerne vente med å ta i bruk produktene:-) det skal jeg ikke si noe på.

Jeg synes bare det er litt dumt å være påstålig på når noe skal tas i bruk her inne på forumet og kanskje gjøre noen usikker, når produsent skriver noe annet og når ekspertene også er uenige:-) ( nå sier jeg ikke du er påstålig, du sier bare det du mener, men generellt er det mye sterke meninger om slike ting her inne har jeg merket meg)

det er like mange råd og anbefalinger for og imot på enkelte ting og da tenker jeg at man må se på rådene, men samtidig være litt kritisk.

Jeg har fått med meg at flere eksperter tidligere har uttalt dette med at nyfødt ikke skal sitte i vippestol etc.

MEN så er det også flere som har sagt at det går helt fint å bruke vippestoler fra barnet er nyfødt. Men som med mye annet, selvfølgelig med måte. En nyfødt burde kanskje ikke ligge der like lenge som et større barn etc. (Har hørt akuratt det samme om bilstolen også)

Så må man jo selvfølgelig se litt ann vippestolen etc, men på de fleste skal det gå greit. Og når produsenter også skriver at det kan brukes fra nyfødt så skal det være greit i korte perioder i starten tenker jeg.

babyen tar ikke noe skade av å ligge i vippestol/newbornsete egnet fra fødsel, mens jeg tar meg en kjapp dusj eller sitter å spiser.

Og det får ingen dømme meg for heller synes jeg:-)

Kan bare snakke for meg selv, men vi var knallfornøyd med tripp trapp med newborn seat.
Syns at selve stolen er mye finere også.

Kjøp den du har lyst på du, det er jo du som skal se den hver dag :p

Vi har vært veldig fornøyd med tripp trapp. Nå har mine foretrukket å ligge på gulvet når de var små, var først når de kunne sitte de begynte å like å sitte i stolen over litt tid. Kjøp den stolen du har mest lyst på :)

Ingen av mine jenter har villet sitte i hverken Newborn-setet eller vippestol før de var 3-4 mnd (eldste) og 2 mnd (yngste). Men de var kolikkbabyer også da. Hun på 2 mnd trives enda bedre i babygymmen sin så da legger vi henne heller der. Men da eldste var 4-6 mnd var Newborn-setet stas. Da hun skulle smake på mat osv. Men jeg føler ikke helt det er verdt prisen mtp hvor lite vi faktisk får brukt dem.

Selve tripptrappstolene derimot: elsker dem!! Hadde min egen i minst 12 år. Nå har lillesøster fått sin egne helt nye stol, det fikk storesøster også.

Jeg synes dessuten Stokke steps er mye styggere (plast på..) og den virker ikke like praktisk eller anvendelig like lenge.

En tripp trapp-stol kan voksne bruke også, bare å sette den største platen øverst :P

Hva mener du med sunnere? Ingen av disse stolene er sunt for baby og heller ikke skadelig. Slike stoler er oppbevaring av baby til fordel for foreldrene og skal ikke brukes av lengre tid av gangen. Har selv kjøpt stokke newborn tripp trapp fordi vi synes den stolen er finest.

Back
Topp