Er det så ille..

Mumfie

Elsker forumet
At jeg ikke vil jobbe?

Nå som jeg blir alene har jeg jo faktisk muligheten til å gå hjemme. Og får faktisk mer penger i bare os enn jeg fikk når jeg jobbet fullt ved siden av skolen.

Jeg går jo deltid på skole, og kunne tenkt meg å brukt dagene på skolearbeid og annet tull. Istede for å måtte bruke hver eneste kveld på rydding og lesing.

Men får så dårlig reaksjon fra andre når jeg sier det..
 
Njei, jeg synes det er rart å ikke ville jobbe, men det er nok fordi jeg foreløpig ikke kan jobbe grunnet helsen ;)

Økonomisk sett så forstår jeg deg godt, og det med tid er et godt argument, du får jo mer tid og overskudd til barn også :D

Nei, ikke bry deg om hva folk sier, gjør det hodet og hjertet ditt sier er best :)
 
Tja, er litt delt. Hvorfor kan du ikke gå skole på fulltid? Så blir du ferdig raskere og kan komme ut i arbeid. Selv har jeg gått mange år på OS, men gikk 100 % skole hele veien. Hadde jeg hatt økonomi til det så skulle jeg gjerne jobbet kun 50 % nå, og hatt baby i barnehage kun 50 %. Det ser jeg ingenting i veien med hvis du ønsker, men å få penger for å gå hjemme, mens barna er i barnehage. Hmmm.. Forstår egentlig at folk reagere, men uansett, jeg har ingen rett til å dømme andres valg. ;)
 
Jeg synes personlig at man bør jobbe, er altfor mange som utnytter systemet fordi de får mer penger av å gå hjemme. Synes det er feil. Alle jobber for å tjene penger til livets opphold..
Hadde alle gått hjemme istedenfor så hadde det ikke vært penger igjen til de som faktisk trenger det..
Har man helsen i behold så kommer man seg på jobb..
Men dette er jo bare min mening..:)
 
Jeg hadde blitt hjemme. Fokuser på skolen. Jobbe kan du gjøre når den er ferdig :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ser at vi har barn på ca samme alder (min eldste er riktignok 3 år)... Hadde eg vert aleine med dei og vert 50% skuleelev hadde eg sikkert gjort det samme som deg. Nettopp for å kunne jobbe mest mulig med skule dei dagane eg hadde "fri" og til husarbeid før ungane skulle hentast i bhg. For å unngå å vere utslitt når ungane kjem heim, og for å føle at eg fekk kontroll på alt eg skulle lære for å få best mulig resultat :)
 
Jeg hadde blitt hjemme. Fokuser på skolen. Jobbe kan du gjøre når den er ferdig :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Enig med Dolly :)
 
Ser at vi har barn på ca samme alder (min eldste er riktignok 3 år)... Hadde eg vert aleine med dei og vert 50% skuleelev hadde eg sikkert gjort det samme som deg. Nettopp for å kunne jobbe mest mulig med skule dei dagane eg hadde "fri" og til husarbeid før ungane skulle hentast i bhg. For å unngå å vere utslitt når ungane kjem heim, og for å føle at eg fekk kontroll på alt eg skulle lære for å få best mulig resultat :)
Ja, det er sånn jeg har tenkt også :)
 
Jeg synes personlig at man bør jobbe, er altfor mange som utnytter systemet fordi de får mer penger av å gå hjemme. Synes det er feil. Alle jobber for å tjene penger til livets opphold..
Hadde alle gått hjemme istedenfor så hadde det ikke vært penger igjen til de som faktisk trenger det..
Har man helsen i behold så kommer man seg på jobb..
Men dette er jo bare min mening..:)
Hva tenker du om de som er uføretrygdet? ?? Som evnt ikke kan jobbe?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hva tenker du om de som er uføretrygdet? ?? Som evnt ikke kan jobbe?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

hun har jo skrevet "har man helsen i behold så kommer man seg på jobb..", så vil tro hun ikke ser på oss som av ulike årsaker ikke kan jobbe som snyltere.
 
Hejsan,

Jag är en newbie här på forumet. Tänkte kolla om det finns några singelföräldrar här som bor i Sthlmsområdet. Alltid kul att kunna diskutera med andra i samma situation!Kanske tom lite parkhäng med barnen någon gång?
Bare lurte. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hva tenker du om de som er uføretrygdet? ?? Som evnt ikke kan jobbe?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app


"Hadde alle gått hjemme istedenfor så hadde det ikke vært penger igjen til de som faktisk trenger det..
Har man helsen i behold så kommer man seg på jobb.. "

Uføretrygdede mennesker har ikke helsen i behold. Jeg tenker kun på mennesker som KAN jobbe, de bør jobbe. Ikke gå hjemme fordi de tjener mer på det, det syns jeg er latskap og utnyttelse av systemet.
Det er nok av pengetrengende i dette landet som f.eks en uføretrygdet alenemor.. :)
Hadde de som kunne, vært i jobb istedenfor å gått hjemme ville kanskje støtten vært større til de som har behov for det.
 
"Hadde alle gått hjemme istedenfor så hadde det ikke vært penger igjen til de som faktisk trenger det..
Har man helsen i behold så kommer man seg på jobb.. "

Uføretrygdede mennesker har ikke helsen i behold. Jeg tenker kun på mennesker som KAN jobbe, de bør jobbe. Ikke gå hjemme fordi de tjener mer på det, det syns jeg er latskap og utnyttelse av systemet.
Det er nok av pengetrengende i dette landet som f.eks en uføretrygdet alenemor.. :)
Hadde de som kunne, vært i jobb istedenfor å gått hjemme ville kanskje støtten vært større til de som har behov for det.
Jeg er enig i det jeg også! Og vil ikke se på meg selv som den største snylteren. Det er snakk om ett og et halv år, før jeg går ut i jobb å tjener penger jeg kan leve av.
Nå velger jeg jo bare bort å jobbe, de pengene fra NAV hadde jeg fått uansett, så blir jo meg som må klare meg med mindre.
Men forstår godt de som syns det er feil også. Men tror det blir det riktige for meg, får å klare å ha overskudd til barna mine, og fått mest mulig tid sammen med de. Og samtidig fått fokusert på å komme meg igjennom skoleåret, og bachelor. :)
 
Jeg er enig i det jeg også! Og vil ikke se på meg selv som den største snylteren. Det er snakk om ett og et halv år, før jeg går ut i jobb å tjener penger jeg kan leve av.
Nå velger jeg jo bare bort å jobbe, de pengene fra NAV hadde jeg fått uansett, så blir jo meg som må klare meg med mindre.
Men forstår godt de som syns det er feil også. Men tror det blir det riktige for meg, får å klare å ha overskudd til barna mine, og fått mest mulig tid sammen med de. Og samtidig fått fokusert på å komme meg igjennom skoleåret, og bachelor. :)

Skole og utdanning er jo kjempe viktig så syns det er riktig prioritering. Da er du jo student:) Lykke til med bachelor:)
Og barna.. når jeg får min sønn/datter skulle jeg ønske jeg aldri trengte å jobbe igjen! :):)
 
Hva tenker du om de som er uføretrygdet? ?? Som evnt ikke kan jobbe?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det er jo noe helt annet da Atannia...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Men synes dokke det er så ille at ho velger å gjere det på denne måten? For det første vil ho få dårligare råd av å jobbe. Det går utover barna.
Skal ho jobbe, går det utover skulegangen, som er viktig.
Skal ho jobbe, går det utover energien ho skal ha til barna etter skule og arbeidstid.

Det er jo ikkje slik at ho går heime på fulltid for å sitte på kafé, men jobber med framtida til seg sjølv (og dermed barna sine).
 
Men synes dokke det er så ille at ho velger å gjere det på denne måten? For det første vil ho få dårligare råd av å jobbe. Det går utover barna.
Skal ho jobbe, går det utover skulegangen, som er viktig.
Skal ho jobbe, går det utover energien ho skal ha til barna etter skule og arbeidstid.

Det er jo ikkje slik at ho går heime på fulltid for å sitte på kafé, men jobber med framtida til seg sjølv (og dermed barna sine).

Nei, jeg synes ikke det er ille, absolutt ikke, har full forståelse for valget hennes.
 
Back
Topp