Er det riktig?

Ser sånn ut ja :/ Syns du det er tidlig?
Så synd at det skal være så vanskelig å få pappapermen overført til mor!

Synes det er tidlig ja... men jeg jobber jo 50% natt. (7 netter i mnd) Så det er jo ikke så ille... Dessuten har jeg plass til babyen hos en kjempebra dagmamma. Hva er det som skal til for at man kan få de overført til mor da?

stemmer nok det :/ synd perm'n er så kort..

Det er så utrolig stor forskjell på 100 og 80% dekning (lønnsmessig). Nesten så jeg vurderer å legge av penger slik at jeg kan ta permisjon uten lønn en mnd....

Det er så utrolig stor forskjell på 100 og 80% dekning (lønnsmessig). Nesten så jeg vurderer å legge av penger slik at jeg kan ta permisjon uten lønn en mnd....

vurdert å legge av penger jeg og.. ;) men har ikke bestemt jeg for hvilke perm vi skal ha enda..

vurdert å legge av penger jeg og.. ;) men har ikke bestemt jeg for hvilke perm vi skal ha enda..

Jeg hadde 80 % sist. Men da hadde jeg også mindre lønn å regne ut i fra, så jeg hadde ca 10 - 11000 i mnd... Det ble litt lite. Å pga arbeidssituasjonen nå så tror jeg at jeg kommer best ut av det med 100%. Tror jeg... hehe... sannelig ikke helt sikker jeg heller. Så mange argumenter for og i mot.

Jeg hadde 80 % sist. Men da hadde jeg også mindre lønn å regne ut i fra, så jeg hadde ca 10 - 11000 i mnd... Det ble litt lite. Å pga arbeidssituasjonen nå så tror jeg at jeg kommer best ut av det med 100%. Tror jeg... hehe... sannelig ikke helt sikker jeg heller. Så mange argumenter for og i mot.

hadde også 80% forrige gang...

Jeg skal ha permisjon med 100 % lønn, men jeg får all permisjonen i og med at sambo ikke er i inntektsgivende arbeid. Så her blir det 49 uker perm + 5 uker ferie, så får være hjemme 1 år jeg. Forrige perm hadde jeg og 100 % lønn, og satte av 5000 i mnd til ulønnet perm, og så jobbet jeg litt redusert noen måneder til gutten var 1 år, var hjemme 2 dager i uka :) lurer litt på å gjøre det samme nå, sette av litt penger, og ta noe ulønnet permisjon når permisjonen er over.

Feriepengegrunnlaget blir ikke endret når man tar 100 % lønn, det merkes på 80 % lønn, og er man flink til å spare, så lønner det seg med 100 % lønn, og noe ulønnet perm etterpå.

Jeg kommer til å ta 80% 56 uker.
-3 uker før termin (siden permen begynner da og -14 uker til pappaen, så da sitter jeg igjen med 39 uker. Plusser jeg da på årets ferie 4 uker (kommer til å ta den 5 ferie uken ut nå snart) + 4 uker til neste år (skal spare 5 uken til senere på høsten). Så da blir det 47 uker permisjon :) Å jeg syns det er lite..
Jeg skal gjøre alt jeg kan for å få pappapermen overført på meg! Vi har to barn fra før, å der har pappapermen gått i vasken for det har ikke lønnet seg for oss å ta den ut. Fryktelig irriterende!

Jeg kommer til å ta 80% 56 uker.
-3 uker før termin (siden permen begynner da og -14 uker til pappaen, så da sitter jeg igjen med 39 uker. Plusser jeg da på årets ferie 4 uker (kommer til å ta den 5 ferie uken ut nå snart) + 4 uker til neste år (skal spare 5 uken til senere på høsten). Så da blir det 47 uker permisjon :) Å jeg syns det er lite..
Jeg skal gjøre alt jeg kan for å få pappapermen overført på meg! Vi har to barn fra før, å der har pappapermen gått i vasken for det har ikke lønnet seg for oss å ta den ut. Fryktelig irriterende!
Søker man om å få overført fedrekvoten? :)

Tror det skal utrolig mye til før man får overta fars del av permisjonen, er kun om han er så syk at han må ha hjelp for å kunne ta seg av barnet, eller ikke har hatt inntektsgivende arbeid siste 6 av 10 måneder. Vet om flere som har søkt, og fått blankt nei. Tar man derimot ut 100 % lønn, taper ikke far noe på å ta ut permisjon.

har ei venninna som ikkje fikk overført fedrekvota til seg, fordeom mannen var i afganistan, så vrien e dæm.. så ho måtte gå hjemme i ulønna permisjon, mens mannen var borte.. hurra før NAV

Er helt sykt at de skal være så vanskli å få overført permisjonen til mor! Vi skal også prøve oss, sist han hadde permiajon tapte han syyykyt mye på se :/ og denne gangen passer se veldi dårli i forhold til jobben og han har lite lyat å ta ut 14 UKER!! Så vi får prøve oss! Er jo barnet de går jtover at det er så teite regler viss det ender med at far ikke tar permisjon og vi kaster den i dass(permisjonen asso;)

At det skal være så vanskelig.... hmm... synes det er fryktelig tidlig å starte på jobb jeg, men det må vel bare bli sånn....

Jeg må spørre dumt... Men hvordan finner man ut hva som lønner seg? Altså dersom jeg tenker å ha like lenge permisjon uansett. Hvordan finner man ut om det lønner seg å ta 100 % lønn + ulønna perm eller 80 % lønn og ingen ulønna perm? Hva er mattestykket?

Huff, det er en jungel syntes jeg!

Jeg må spørre dumt... Men hvordan finner man ut hva som lønner seg? Altså dersom jeg tenker å ha like lenge permisjon uansett. Hvordan finner man ut om det lønner seg å ta 100 % lønn + ulønna perm eller 80 % lønn og ingen ulønna perm? Hva er mattestykket?

Huff, det er en jungel syntes jeg!

Det er det! Jeg lærer stadig noe nytt om nav og permisjonsordningen ;)
Men tar du ut 80% så vil jo pappaen også bare få 80% lønn når han skal ut i permisjon. Er ikke hos alle det lønner seg å ta ut 100% Det gjør det ikke her i huset i hvertfal :) Er sikkert noen her inne som kan si mere om dette enn meg, er heller ikke så veldig inne på de nye reglene :)

Vi taper MYE på å ta 80% lønn, så vi tar 100 og legger av penger så jeg kan gå ulønnet.. Dette er pga mannen sin inntekt..

Back
Topp