Er det riktig

*Idapjus*

Forelsket i forumet
At man bare har rett på 3 forskudd i året?

Vi søkte om det denne mnd.. Men fikk avslag siden vi har hatt 3 tidligere i år.

Men vi synes no at det er litt dårlig. Når ingen har sagt i fra?

Kunne jo f.eks sagt sist gang at dette var siste i år..

Men stemmer det? HAr man bare rett på 3 forskudd i året?

Tror det er riktig ja. 

Men sånn på siden, om man har behov for forskudd hver eneste mnd må man kanskje ta et blikk på økonomien, og se hva som gjør at man trenger forskudd..

*Becca* skrev:
Tror det er riktig ja. 

Men sånn på siden, om man har behov for forskudd hver eneste mnd må man kanskje ta et blikk på økonomien, og se hva som gjør at man trenger forskudd..

Enig, det blir jo bare en ond sirkel til slutt.

Har ikke hørt noe om det der hvor jeg jobba, men prøvde å unngå det da det kan føre til en ond sirkel som de over her nevner.
Og hvis en ansatt skulle ha det måtte den gi beskjed i god tid før jeg "kjørte" lønnen, d vi hadde en fast utbet. dato for forskudd.

Der jeg har jobbet så har det vært max 3 ganger i året. Altså et kalenderår..

Hvis dere har hatt 3 allerede i år, så er jeg enig med de over her ang det å ta et innblikk i hva som gjør at man må ta forskudd osv..

VI vet hva problemet er.. Så det er ikke det :) Men når man har 1 inntekt på 4, og man får en bot på 3700, må kjøpe 2 nye bilseter til prisen av 4000 pluss julaften som hadde vært.. Nei da går mye i surr gitt på en lønn på sneie 17 000.. 

Men var ikke det jeg lurte på! Men da ser det ut som det er rett.. Og vi søkte forresten for 2 uker siden. I tide nok i hvertfall :)

Vi har nettopp snakket med værneforbudet om det er det det heter. Og det er ingenting som heter max grense på forskudd :) Man kan til og med ha en fast dato hver mnd man vil få forskudd på. Min mann jobber på Nokas.

altså...... virker jo rett og rimelig da.. dere har hatt 3 forskudder i ÅR.. og vi er nettopp ute av 4 måned.. betyr nesten dere har tatt forskudd hver måned siden Nyttår. Alle kan jo ikke ta forskudd hver måned, da må de jo bytte hele utbet. datoen.

men aner ikke ang. Lover, men sier de stopp så er det vell det.
Dere må vell heller rette dere etter datoen som gjelder (selv om dette kan være vanskelig.)

Det går nok å forklare situasjonen til de på lønningen.
Dere ber jo bare om penger han har jobbet for.

Back
Topp