JaEr det prius+ 7 du tenker på? Isåfall har jeg sett litt på den, men den er endel dyrere. Så da må vi isåfall prøve å finne en brukt bil. Men har vurdert å dra og kikke på den![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
JaEr det prius+ 7 du tenker på? Isåfall har jeg sett litt på den, men den er endel dyrere. Så da må vi isåfall prøve å finne en brukt bil. Men har vurdert å dra og kikke på den![]()
Vi har en golf, med besafe sete. Jeg sitter som en prest, og hadde jeg ikke vært lav hadde jeg ikke hatt plass til beina. Men vi får jo plass da![]()

Hvor gammelt er barnet? Må kanskje innstille meg på å sitte som en prest jeg også![]()
Takk for svarTar seter større plass med isofix?
Hun er 2 nå. Men hadde ikke større plass med babysetet heller, kunne dog ha ryggen liiitt lengre ned. HeheNå har vi ett av dem største setene på markedet så vidt meg bekjent, og det går greit det også, men ingen andre kan sitte forran!
![]()
Jeg vet ikke om det er at vi har to seter med ulik årsmodell eller om det isofix tar mer plass, men hos oss tar setet med beltefeste en del mindre plass. Barnet har da tilsvarende mindre benplass.
Jeg kjører en liten toyota corolla og får plass til besafe bakovervendt sete. Er så vidt lille meg på 154 får plass i setet foran (står bak passasjersetet), men det gårSå vil tro det går i den bilen og.
Noe jeg har merket meg er at man ofte synes barna har liten plass akkurat i halvannet til toårsalderen, for da når beina langt ut av setet, men er ikke lange nok til å bøye knærne ned rundt setekanten. Min erfaring er at det bare tar et halvt års tid før det går seg til og man kan ha barnet bakovervendt lenge. I mellomtiden kan man forsøke å justere på hvordan setet er montert så kan det gi mer plass.
Vi har en avensis, og der har vi hatt en unge i besafe (sete nr to) bakover uten problemer, både jeg og mannen kunne sitte fint foran det, altså!Vi hadde en toyota avensis, og i den var det trangt om plassen for meg i passasjersete når guttungen hadde et besafe-sete. (og e e bare 155 cm). Så en stasjonsvogn som er mindre plass i til beina bak er ikke nå god ide til småbarnsfamilier.
Men test ut de forskjellige typene barneseter. I starten hadde vi maxi-cosi, og da hadde e grei plass i fremsete.
Da vi bytta sete til besafe sitt, så fikk e trøbbel.
Du ska også huske på at det ska være en minimumsavstand mellom person i fremsete og airbag.
Ser ut som vår v50. Den har liten cupe og stor bagasje. Hadde sønnen min bakovervendt til 4 år i en besafe, den tar mye plass. Var trangt foran da. Yngste sitter nå i sirona og den tar litt mindre plass så nå er det greit.