Er det plass...??

Hvor gammelt er barnet? Må kanskje innstille meg på å sitte som en prest jeg også :joyful:

Hun er 2 nå. Men hadde ikke større plass med babysetet heller, kunne dog ha ryggen liiitt lengre ned. Hehe :) Nå har vi ett av dem største setene på markedet så vidt meg bekjent, og det går greit det også, men ingen andre kan sitte forran! :p

Takk for svar :) Tar seter større plass med isofix?

Jeg vet ikke om det er at vi har to seter med ulik årsmodell eller om det isofix tar mer plass, men hos oss tar setet med beltefeste en del mindre plass. Barnet har da tilsvarende mindre benplass.

Hun er 2 nå. Men hadde ikke større plass med babysetet heller, kunne dog ha ryggen liiitt lengre ned. Hehe :) Nå har vi ett av dem største setene på markedet så vidt meg bekjent, og det går greit det også, men ingen andre kan sitte forran! :p

Hehe, ja har vel litt å si hvilket sete man velger også :)

Jeg kjører en liten toyota corolla og får plass til besafe bakovervendt sete. Er så vidt lille meg på 154 får plass i setet foran (står bak passasjersetet), men det går :) Så vil tro det går i den bilen og.

Jeg kjører en liten toyota corolla og får plass til besafe bakovervendt sete. Er så vidt lille meg på 154 får plass i setet foran (står bak passasjersetet), men det går :) Så vil tro det går i den bilen og.

Håper på det. Takk for svar :)

Noe jeg har merket meg er at man ofte synes barna har liten plass akkurat i halvannet til toårsalderen, for da når beina langt ut av setet, men er ikke lange nok til å bøye knærne ned rundt setekanten. Min erfaring er at det bare tar et halvt års tid før det går seg til og man kan ha barnet bakovervendt lenge. I mellomtiden kan man forsøke å justere på hvordan setet er montert så kan det gi mer plass.

Noe jeg har merket meg er at man ofte synes barna har liten plass akkurat i halvannet til toårsalderen, for da når beina langt ut av setet, men er ikke lange nok til å bøye knærne ned rundt setekanten. Min erfaring er at det bare tar et halvt års tid før det går seg til og man kan ha barnet bakovervendt lenge. I mellomtiden kan man forsøke å justere på hvordan setet er montert så kan det gi mer plass.

Takk for tipset, er jo nettopp slike ting man ikke vet når man er førstegangsgravid :)

Vi hadde en toyota avensis, og i den var det trangt om plassen for meg i passasjersete når guttungen hadde et besafe-sete. (og e e bare 155 cm). Så en stasjonsvogn som er mindre plass i til beina bak er ikke nå god ide til småbarnsfamilier.

Men test ut de forskjellige typene barneseter. I starten hadde vi maxi-cosi, og da hadde e grei plass i fremsete.
Da vi bytta sete til besafe sitt, så fikk e trøbbel.
Du ska også huske på at det ska være en minimumsavstand mellom person i fremsete og airbag.
Vi har en avensis, og der har vi hatt en unge i besafe (sete nr to) bakover uten problemer, både jeg og mannen kunne sitte fint foran det, altså!

Nå sitter yngste i et maxway der, bak fører, No problem.

Bedre plass i s maxen ja, der er jo danseplass i baksetet, men ikke trangt i avensis altså.

Dette viser at hva som oppfattes som trangt i samme type bil, varierer. Det beste er derfor å prøve vil og sete sammen for å se hva man synes

Ser ut som vår v50. Den har liten cupe og stor bagasje. Hadde sønnen min bakovervendt til 4 år i en besafe, den tar mye plass. Var trangt foran da. Yngste sitter nå i sirona og den tar litt mindre plass så nå er det greit.

Ser ut som vår v50. Den har liten cupe og stor bagasje. Hadde sønnen min bakovervendt til 4 år i en besafe, den tar mye plass. Var trangt foran da. Yngste sitter nå i sirona og den tar litt mindre plass så nå er det greit.

Takk for svar, da er det sikkert håp for denne bilen også ;)

Back
Topp