Er det overfladisk å bli skuffet over kjønn?

Jeg har 2 gutter, kjempe glad i dem begge....hadde vært kjekt om nr3 var jente, men vis det blir gutt er jeg like glad, det som betyr noe er at barnet er frisk og rask :)

Det er fullt lov å kjenne på følelsene sine..!! [;)]

ORIGINAL: Fyrste metall

Ja, det synns jeg er fryktelig overfladisk.
Greit men kan ønske seg gutt eller jente, men får man det motsatte så har man ingen rett til og bli skuffet.

Enig med denne, kjønn er noe vi ikke rår over, og alle vet at det er 50/50 for gutt eller jente når man lager barn[;)]

Jeg blir SUR når folk sier de er skuffet for de får gutt eller jente. Tankene mine går da til de som ikke får egne barn, vi er heldige som kan bli gravid og oppleve den gleden, ikke "drep" den med å blir skuffet!

Jeg syns ikke det er overfladisk. Det er jo en følelse, og noe man ønsker seg, inni seg. Man kan jo ikke noe for at man "ønsker/håper" på et spesielt kjønn.  Syns det blir feil av folk å si " du er overfladisk fordi du har sånne og sånne følelser". Hva er det liksom?!?
Dessuten tror jeg ikke å håpe på et spesielt kjønn betyr det samme som at man ikke blir like glad i eller kommer til å forskjellsbehandle barna. Man blir like glade i barna uansett kjønn[:)]

Jeg ble lei meg over at jeg aldri kom til å bli mamma til en jente, men digger gutta mine like høyt for det.

Blåser i om andre ser meg som overfladisk for det... Jeg så alltid for meg å være jente til en mamma, så ja det ble sårt når jeg skjønte at det ikke kom til å skje.

jeg forstår hva du mener, man blir jo igrunn ikke skuffet som i at man ikke vil ha ungen, men skuffet fordi man ønsket seg det andre kjønnet nå. Om man feks har 2 gutter er det jo naturlig at man gjerne vil ha en jente[:)] Nå har jeg selv 2 jenter, men jeg vil ha flere jenter jeg da[8D]

En midlertidig skuffelse over å få et annet kjønn enn det en innerst inne ønsket seg mest, synes jeg må være "lov" uten at andre skal måtte fordømme dette.
Kan ikke tenke på alle ufrivillig barnløse, da kan en jo aldri klage over hverken bekkensmerter eller ekstrem svangerskapskvalme eller annet som ofte følger med det å få barn.

Men går en i lang tid og ikke klarer å forsone seg med det kjønnet barnet ens har, og opplever at skuffelsen vedvarer, synes jeg jo det er utrolig trist - og vedkommende må ha det temmelig vondt med seg selv. Håper bare ikke at noen lar det gå ut over barnet på noen som helst måte.[&:]

Dette var da ikke så fali spm.

Jeg fikk nettop en nydelig beby gutt,nr 2.Da jeg ble gravid med ham håpet jeg inderlig på å få ei lita prinsesse. Og var veldig spent på ultralyden,om vi kom til å få vite kjønn,for det viste vi ikke med nr 1. Da undersøkelsen begynte tok det ikke lange stunda før jeg så at det var en liten gutt.Og jeg skal ærlig innrømme at hjertet sank i brystet en stund der.Den skuffelsen jeg følte var intens men kortvarig.Da vi gikk ut av sykehuset var skuffelsen gått over til glede over den lille prinsen i magen min. Vi er bare mennesker og vi må få lov å føle de tingene vi føler,bare vi ikke bruker følelsene mot (i dette tilfellet) barna våre. Det finnes ikke det mennesket i verden som er perfekte moralske og etiske individer.

Så jeg syns ikke spm ditt var fali jeg.Det er helt naturlig å spørre segselv disse tingene når vi lever i en verden som bygger så mye av et menneskes identitet rundt perfeksjonisme,penger og et vakkert yttre.

Jeg venter gutt nr 3!!! Jeg hadde en utrolig sterk magefølelse på at det var jente, og da UL-legen viste meg den lille tissemannen på skjermen ble jeg om ikke skuffet ganske satt ut [:D][:D][:D] Jeg lå jo der og trodde jeg så på min lille datter!!!

Skuffelsen kom en liten halvtime etter da jeg måtte tvinge meg selv bort fra den lyserosa siden i nærmeste barnebutikk... Det er urettferdig at det er så mye fine jenteklær[:(][:(][:(]

Men jeg gleder meg veldig til å bli mor til 3 tøffe gutter! Her skal det bli liv!!!

Det er et spørsmål jeg har tenkt på mange ganger. Jeg hadde et veldig ønske om jente da jeg fikk barn. Var også helt sikker på at det var det selv om jeg ikke fikk vite det på ul. Hadde nok blitt litt "skuffa" med engang, men jeg jeg hadde jo helt sikkert vært like gla i ungen. Jeg hadde det samme ønske om jente andre gangen. Å det ble det[:)]
Da jeg ble gravid tredje gangen, sa alle at nå ønsker du deg vel en gutt nå? Men neida, ønsket mitt var enda en jente, så jeg har fått det jeg ønsket meg alle tre gangene[:)]

Jeg synes det er greit å bli "skuffa" med en gang, om du har 2-3 av et slag og får det samme på neste forsøk, men det må nå gå fort over da! [:o] Ikke klandre ungen for at h*n har "feil" kjønn. Er faktisk noen som nesten gjør det....[:-]

Jeg har lyst på begge kjønn, men om det ligger en gutt i magen min blir jeg ikke skuffa, har jo flere sjangser[:D][:D] 
Og jeg syns ikke det er overfladisk i det hele tatt å bli skuffa, det er bare menneskelig.

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

Jeg vil ikke kalle det overfladisk, det er mer et tabu tema som sjelden folk tør å ta opp.
Hovedregelen er jo: vær glad for at du kan bli gravid og får oppleve friske barn uansett kjønn.

Jeg synes det er greit at folk sier ifra at de kjenner på slike følelser - for det er jo bare det; en følelse! Den følelsen forandrer seg uansett etterhvert, når man slår seg til ro med at det blir enda en gutt/jente og da begynner å glede seg til hvordan h*n ser ut osv. [:)]

enig i denne jeg:) hovedregelen er jo at man skal være SUPERglad om man kan bli gravid og få friske barn! UANSETT kjønn! greit nok at det kan komme en følelse akkurat på ultralyden, hvor man tenker "fillern heller, trodde jo at det var en jente/gutt!" men jeg synes det blir en smule feil hvis den tanken forfølger en til til og med etter man har født....men så tror jeg også at det gjelder veldig få eller ingen:) det endrer seg jo når man treffer barnet sitt:)

Jeg er sjokkert over hvor mange her som syntes det er greit å bli "skuffa" over feil kjønn!

Syntes det er helt på jordet!

Jeg kom over denne siden

http://www.in-gender.com

Siden handler om "Gender Dissapointment" (Skuffelse over feil kjønn)

Og hvordan man kan kan få det kjønnet man vil ha.

På forumet kom jeg over denne posten

http://www.in-gender.com/cs/forums/6.aspx

Der skriver mødre at de ønsker de ikke ble gravide alikevel og at de ikke lenger vil ha barnet pga feil kjønn osv...

På forumet generelt finner man også mye annet

http://www.in-gender.com/cs/forums/
_

Jeg blir sint og sjokkert over denne siden.

Og enda mer sint og sjokkert over de av dere som mener dette er greit (!)

Kan forstå at en mor med 5 sønner kan ønske seg en jente, men at moren skriver at hun vil ta abort om hun igjen finner ut at det er en gutt er GALT!

Grøss og gru.

Prikken over "i" `en kan man si er dette innlegget:

http://www.in-gender.com/cs/forums/t/83497.aspx

Hvis du/dere mener dette er greit, så er jeg meget glad for at jeg ikke er dere!!

FYSJ!

Tenkt på de som ønsker seg barn over alt på jord, men som ikke lykkes. Å så finnes det da noen som klager over feil kjønn?!

Nei. Sjokkert (!)

Det er da INGEN her som har sagt noe annet enn det du selv skriver her, en liten skuffelse er lov å føle, vi er da mennesker, men det er da ingen som engang har nevnt abort... 

ORIGINAL: HanneHM

Det er da INGEN her som har sagt noe annet enn det du selv skriver her, en liten skuffelse er lov å føle, vi er da mennesker, men det er da ingen som engang har nevnt abort... 

Unnskyld meg.

Men flere her skriver at de ikke tror dette er en skuffelse som varer så lenge for de fleste.

Har kun lagt frem fakta at slik er det faktisk ikke!

Her kan det faktisk gå så langt at man ønsker seg abort!

Liten "skuffelse", eller stor "skuffelse".

Feil UANSETT!

Det kan faktisk gå så langt som dette:

http://www.in-gender.com/cs/forums/t/87859.aspx

ORIGINAL: MissP

ORIGINAL: HanneHM

Unnskyld meg.

Men flere her skriver at de ikke tror dette er en skuffelse som varer så lenge for de fleste.

Har kun lagt frem fakta at slik er det faktisk ikke!

Her kan det faktisk gå så langt at man ønsker seg abort!

Liten "skuffelse", eller stor "skuffelse".

Feil UANSETT!

jeg tror ikke det er en skuffelse som varer lenge FOR DE FLESTE! selvsagt NOEN, men IKKE DE FLESTE! jeg er sterkt imot abort på grunnlag av "feil" kjønn, er jo ikke dette denne tråden handler om?

ORIGINAL: Søteste Trikken

Jeg venter gutt nr 3!!! Jeg hadde en utrolig sterk magefølelse på at det var jente, og da UL-legen viste meg den lille tissemannen på skjermen ble jeg om ikke skuffet ganske satt ut [:D][:D][:D] Jeg lå jo der og trodde jeg så på min lille datter!!!

Skuffelsen kom en liten halvtime etter da jeg måtte tvinge meg selv bort fra den lyserosa siden i nærmeste barnebutikk... Det er urettferdig at det er så mye fine jenteklær[:(][:(][:(]

Men jeg gleder meg veldig til å bli mor til 3 tøffe gutter! Her skal det bli liv!!!

Det tror jeg er noe aller føler på.
Her synes jeg alle gutteklærne er tøffe. Synes jenteklærne er så like alle sammen og alt er rosa [;)]

Det eneste jeg ble skuffa over var å ikke få vite hva kjønnet var.
Jordmora var ganske sur og gretten og ville ikke si det.
Etter fødselen spurte de om jeg ville tippe hvor lang og tung ungen var, ingen som fortalte meg hvilket kjønn det var.
Måtte selv spørre om det var jente eller gutt jeg fikk [:D]

ORIGINAL: lenemor

Jeg har ingen store ønsker om kjønn, så jeg tror ikke jeg ville blitt skuffet uansett, men om man har mange av ett kjønn så kanskje man håper litt på at det skal bli noe annet og da kanskje man blir litt skuffet med det samme.... men da håper jeg at det går fort over, for man kan vel ikke bli skuffet over barnet sitt?

Signerer. [;)]

ORIGINAL: MiCri

ORIGINAL: MissP

Jeg er sjokkert over hvor mange her som syntes det er greit å bli "skuffa" over feil kjønn!

Syntes det er helt på jordet!

Jeg kom over denne siden

http://www.in-gender.com

Siden handler om "Gender Dissapointment" (Skuffelse over feil kjønn)

Og hvordan man kan kan få det kjønnet man vil ha.

På forumet kom jeg over denne posten

http://www.in-gender.com/cs/forums/6.aspx

Der skriver mødre at de ønsker de ikke ble gravide alikevel og at de ikke lenger vil ha barnet pga feil kjønn osv...

På forumet generelt finner man også mye annet

http://www.in-gender.com/cs/forums/
_

Jeg blir sint og sjokkert over denne siden.

Og enda mer sint og sjokkert over de av dere som mener dette er greit (!)

Kan forstå at en mor med 5 sønner kan ønske seg en jente, men at moren skriver at hun vil ta abort om hun igjen finner ut at det er en gutt er GALT!

Grøss og gru.

Prikken over "i" `en kan man si er dette innlegget:

http://www.in-gender.com/cs/forums/t/83497.aspx

Hvis du/dere mener dette er greit, så er jeg meget glad for at jeg ikke er dere!!

FYSJ!

Tenkt på de som ønsker seg barn over alt på jord, men som ikke lykkes. Å så finnes det da noen som klager over feil kjønn?!

Nei. Sjokkert (!)

I alle dager da...

Det er da ingen her som har sagt de ikke skulle ønske de hadde blitt gravide likevel, eller snakket om abort!![8|]

Hvis det er slike konklusjoner du klarer å trekke ut i fra det folk her har skrevet, bør du lese om igjen!

Kanskje du skal lese hva jeg skriver?

For de fleste her inne går sikkert "skuffelsen" over relativt fort, men når man LESER om mødre SOM VIL TA ABORT PGA FEIL KJØNN eller BEGÅ SELVMORD, så syntes man bør være klar over hva denne "skuffelsen" faktisk innebærer for noen.

Jeg refererte til siden jeg har linket til! Ikke til hva folk har skrevet her. For det er ingen her som har skrevet noe om abort etc.

"Skuffelse" over ett kjønn kan faktisk gå veldig langt.

Naivt å tro at dette ikke er en "big deal"

Spørsmålet er:

Synes du det er overfladisk å bli skuffet over kjønnet på babyen?
Dette er sikkert en tråd som har vært her før, men pyttsann.

La oss si at du har 1 eller 2 gutter fra før. Så blir du gravid og får enda en gutt, eller kanskje tvillinger 2 gutter.

Er det lov å bli skuffet da, eller er det overfladisk?

_

Hvis det er lov å bli "skuffet", så gjelder vel all type "skuffelse"?
_

Uansett.

bare ha i mente at dette er ett veldig alvorlig problem, man ikke skal ta lett på!

Det er grunn til at noen ikke vil oppgi kjønn ved ultralyd.

Tydelig at dette er for sterk kost for noen...
_

Mitt svar på spørsmålet:

Det er ikke bare overfladisk. Det er totalt feil.

Back
Topp