Er det Ok?

At folk begynner å mase om dato for dåp før ungen er født ?

Greit vi er nærme osv, men jeg syns d blir litt drøyt!

Grunnen til at folka spør er laaang reisetid , og så skal det være slektssamling til vinteren også, og da hadde de et håp om at vi kanskje kunne prøve å ha dåpen litt nærme slektssamlinga slik at de slipper 2 turer!

Jeg skjønner selvfølgelig det! Men det er da ikke gjestene som skal bestemme datoen for det! Og jeg tenker at baby må komme ut først[emoji23]

Sist gang var det noen andre som lurte på om vi kunne ha dåpen en annen helg pga han ene som skulle komme ,skulle arrangere et årlig treff !
Kjenner jeg blir helt paff ! Jeg syns ikke det er greit og blir litt skuffet over at folk i det hele tatt spør !

Når jeg har blitt invitert , så forholder jeg meg til datoen og prøver å få alt til å klaffe for at det skal gå! En gang tok jeg fri en helg uten lønn fra jobb for å delta,- høygravid og svær , og uken før var jeg på familietreff ! Jeg spurte liksom ikke om de kunne utsette det

Jeg tenker det er innafor å spørre etter tidspunkt, og det er ikke helt ille å foreslå tidspunkter som passer for de. Så er det opp til dere å ta den endelige avgjørelsen.
Men da har du litt mer info om hva som funker for andre som du kan ta hensyn til om du kan/vil.

Jeg synes det er litt tidlig å spørre om dåpsdato før ungen er ute, må jeg si.
Men hadde faktisk satt pris på å få vite om andre ting som skjer av treff så man kan ta det med i beregninga om man vil.
Gjestene som blir invitert må jo til syvende og sist bare ta hensyn til datoen dere setter!

Men som et apropos til dåp, når passer det å spørre folk om å være fadder? Manventer vel med det også til ungen er født? Eller er det noen som spør før? Sist venta vi da vi måtte tenke litt ekstra, men nå vet vi hvem vi vil spørre...

Jeg tenker det er innafor å spørre etter tidspunkt, og det er ikke helt ille å foreslå tidspunkter som passer for de. Så er det opp til dere å ta den endelige avgjørelsen.
Men da har du litt mer info om hva som funker for andre som du kan ta hensyn til om du kan/vil.

Ja! Fordelen er jo at vi vet mer, og kan gå utifra det!
Men jeg blir litt stressa av det! Tar ofte mer hensyn til andre.... og hva om alle skal komme med forslag ?

Men hadde faktisk satt pris på å få vite om andre ting som skjer av treff så man kan ta det med i beregninga om man vil.
Gjestene som blir invitert må jo til syvende og sist bare ta hensyn til datoen dere setter!

Men som et apropos til dåp, når passer det å spørre folk om å være fadder? Manventer vel med det også til ungen er født? Eller er det noen som spør før? Sist venta vi da vi måtte tenke litt ekstra, men nå vet vi hvem vi vil spørre...

Vi spurte fadder etter baby var ute! [emoji4]

Ja! Fordelen er jo at vi vet mer, og kan gå utifra det!
Men jeg blir litt stressa av det! Tar ofte mer hensyn til andre.... og hva om alle skal komme med forslag ?
Du kan ikke gjøre alle til lags, og det viktigste er at det passer for dere og de aller nærmeste.
Så får de litt lenger ut i periferien godta at deres forslag bare er forslag.

Ja, det er lov å være egostisk ;)

Vi har spurt ei om å være fadder, og det var før lille ble født. Hun var her i byen en tur i sommer, og vi syntes det var mye hyggeligere å spørre henne face2face enn å sende ei melding. Hun bor tross alt over 100 mil unna oss. Resten har vi ikke spurt enda[emoji4]

Nei. Først må ungen ut - så kan en tenke dåp! Eg ringte kirka ei veke etter for å få vite datoer det var gudstjeneste då det ikkje er det kvar helg. Har også 6 offshore turnuser datoen skal passe for, ser ut til at datoen vi får passer for i allefall 4. Så får folk heller velge om dei vil komme eller ikkje, synst ikkje en skal tilpasse seg i hel etter gjestane heller [emoji4]

Vi har allerede reservert plass for dåp en søndag, da var det vel fem uker igjen til termin....! Men av eget ønske og fordi begges familie (foreldre+noen søsken) må bestille flybilletter etc. Samtidig ble det satt dato for nevøen som blir født relativt snarlig, da er det vi+andre søsken som reiser andre veien.

Syntes det var viktig å få planlagt slik at flest mulig (av våre foreldre og søsken) får det til, og mannen synes det er viktig med dåp ikke så veldig lenge etter fødsel, så det blir dåp på nyttårsaften faktisk!

Tenker at det er hyggelig at folk bryr seg og ønsker å delta, men tenker at du skal ha stor frimodighet til å si at du ikke orker å tenke på det enda ;)

Back
Topp