Er det ok å henge ut folk med navn på internett?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Kom over denne på fb:

Til Alle !!! Vår alles beryktede norske dyreplager, xxx , har byttet navn nå, bekreftet av skattemyndighetene i Norge. Nå heter hun xxx. Spre dette vidt og bredt, så hun ikke får kjøpt nye valper/hunder i NORDEN!! Kom igjen, spre dette i Norge,Sverige,Danmark og Finland. Hun "driver" også på med hest, og kan også bruke aliaset xxxx.
(jeg har bytta ut navnene med xxx).

Er det ok å henge ut navngitte folk sånn? Kan man henge ut folk uansett grunn, eller må det være over en viss alvorlighetsgrad før det er ok?

Den leste jeg i dag og. Jeg vet faktisk ikke. Mtp hva hun har gjort synes jeg vel på et vis det er greit. 

Egentlig skal jeg vel svare nei nå, men kjenner at jeg ikke bryr meg noe særlig her! Dyreplageri er blant det verste jeg vet, så jeg sier "Spre det så godt de bare kan"...

Når det gjelder den dama der er det helt greit. Jeg skulle gjort det selv, men er redd for dama :P
Hu der må stoppes for enhver pris, om det så er å henge henne ut for hele skandinavia. Men hun har vel egentlig klart det selv..
Hadde hu ikke vært som hu er så hadde det ikke stått om henne i alle norges og sveriges aviser.

Hva er det hun har gjort?

Jeg synes ikke det er greit, jeg. Jeg vet ikke hva denne dama her har gjort, men svarer på generell basis.

Jeg har en tro på at folk kan forandre seg, og dersom de har gjort noe idiotisk og sonet straffen sin for det, så synes jeg man skal gi dem en ny sjanse. En av grunnene til å bytte navn, er jo nettopp for å komme seg videre.

Internett er vår tids gapestokk, ofte når jeg leser sånne ting, så ser jeg bilder i hodet mitt av den personen som står i gapestokken og blir kasta råtne grønnsaker og spytta på, mens en hel gjeng står og jubler. Og det synet synes jeg er forferdelig. Så nei, jeg synes ikke det er greit å henge ut folk med navn på internett.

LillianneLie skrev:
Egentlig skal jeg vel svare nei nå, men kjenner at jeg ikke bryr meg noe særlig her! Dyreplageri er blant det verste jeg vet, så jeg sier "Spre det så godt de bare kan"...

For Guds skyld, hvis hun mishandlet dyr, spre gjerne navnet hennes!! 

Hva har hun gjort og hvem er det ?

Hva har hun gjort og hvem er det ?

Jeg tenkte med en gang før jeg gikk inn på tråden : såklart er det ikke ok!

Kan jo umulig være lov å gjøre det iallefall. Hadde vært litt bedre om de tok seg tid til å sende mail til alle oppdrettere hvis det er en person som driver med grov dyremishandling, blir litt mindre uthenging. Nei, jeg vet ikke. 

Hvor alvorlig kan det være da, før det er ok å navngi folk i negativ retning på internett?
Dyremisshandlere ser ut til å være ok å hemge ut. Hva med tyver? Voldtektsmenn?
Og har det noe å si om de har tatt straffen sin og inrømmet skyld? (noe denne dama på ingen måte gjør).

Nei det synes jeg ikke. Er sånne statuser for at en ikke skal adde en spesiell eller fler som venn heller pga. pedofili etc. Politiet får ta seg av slike ting ikke gapestokken. Noe dette minner om gapestokkmentalitet

Hvem er denne dama da?
Ikke fått med meg dette tydeligvis¨..

Denne dama har drept og mishandla så mange dyr at hun kan sammenlignes med Hitler.
Hun bør henges ut, og det blir hun heldigvis også. Hun innrømmer ingen skyld i det hun har gjort, og mener hun har handlet i god gjerning.
Hun er godt kjent i hunde og hestemiljøet, men ikke så mye ellers. Er ikke så ofte avisene nevner henne med navn, men hun går under "Åsnes dama", eller så kan dere google Åsnes saken

Her er èn link:
http://www.glomdalen.no/nyheter/article4828388.ece

Sett henne i gapestokk så kaster jeg gjerne den første råtne tomaten. Hu der får sinnet mitt i kok så jeg kjenner det bruser i blodet bare av å skrive dette :-S

Akkurat henne ser jeg ikke problemer med  å henge ut navnet på.

Juliette skrev:
Nei, offentlig gapestokk er ikke ok. Vi er en rettsstat

Folk henger da ut Anders Behring Breivik, Toska og diverse andre kriminelle. Eller, de blir diskutert og hatet i kor på diverse fora. Denne damen behøver ikke spesialbehandling

I dette tilfelle er det veldig, VELDIG greit å henge ut et menneske!!!

Back
Topp