Er det normalt?

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Føler at alt Elias spiser kommer opp i sprutspying
Alle sier han spiser for mye, men synes ikke han spiser så mye, bare ca hver 3-4 time.
Har ikke reine nattdrakter nå.
Og når alt har kommet opp er han jo skrubbsultn igjen...
Blir helt i villrede jeg

Jeg som skulle rydde å vaske leiligheta i dag.. Men må som alltid vaske gulp

ORIGINAL: engle_mamma

høres ut som lukkemuskelen kanskje ikke virker helt[&o]

Er han veldig urolig??
gråter mye?

Gråter ikke så mye på dagtid, men en del på kvelden. Men er egentlig mest utrolig [:(]

Synes du skal ta en telefon til helsestasjonen jeg. Få snakket litt med helsesøster og veiet ham. Det er ikke noe moro å gå og bekymre seg sånn.

ORIGINAL: Inmari

Synes du skal ta en telefon til helsestasjonen jeg. Få snakket litt med helsesøster og veiet ham. Det er ikke noe moro å gå og bekymre seg sånn.

Ja, skal ringe dem i morgen.
Veide ham i går og han hadde jo gått opp siden sist.. Men dette har pågått de 3 siste dagene...
Bæsjer jo nesten ikke eller... Sikkert fordi det meste kommer opp.

ORIGINAL: BlessItBe

høres ut som lukkemuskelen kanskje ikke virker helt[&o]

Er han veldig urolig??
gråter mye?

Gråter ikke så mye på dagtid, men en del på kvelden. Men er egentlig mest utrolig [:(]

Mye på natten??
Når du legger han ned liksom helt flatt??

Min venninne sin sønn hadde sprutgulp etter hvert måltid, veldig utrolig når han lå flatt så ho måtte bære masse og  hele tiden for at han skulle være rolig, sov lite på nettene og sov mye i armene hennes på dagtid.

han har reflux. som gjør at lukkemuskelen ikke er utviklet og  maten kommer opp igjen og barnet har masse sure oppstøt som er aller værst når de ligger helt flatt.

Ja, er vel mest når han ligger flatt. Og akkurat som at han merker at det er ubehagelig så han snur seg til siden.
Ellers vil han ligge oppå meg.

Hmm, håper ikke det feiler ham noe altså, han er jo så liten[:(]

Det høres ut som min Eliah når han var liten.
Han sprutgulpa etter hver gang han fikk mat. Det avtok når han begynte å få fast føde.

Det er nok lukkemuskelen som ikke er helt utvikla enda. Og det er ikke så mye å gjøre med det sånn nå egentlig.
Om han legger på seg fint og ikke tar av,så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.

Men det er utrolig slitsomt å få gulp over hele seg eller over alt. Det kan jeg skrive under på.

Ta å ring til helsesøster vist du er usikker på det. Bedre å få skikkelig svar på det enn å gå å være redd for noe er galt :)

minsta mi hadde slike sprutbrekninger.
det gjekk over av seg sjølv etter ein perione.
helsesøster og lege sa at det ikkje var noe galt,for ho la på seg osv...
men ville nok sjekka det.

Har hørt at låsninger i nakken (ganske vanlig hos små barn) kan føre til sprutspying. har du lagt merke til om hun ligger med hodet mest til ene siden f.eks? Dattera til ei veninne av meg hadde både låsninger og reflux. Refluxen fikk de bukt med på sykehuset, men låsningene (er det dette som kalles for KISS-syndromet?[8|]) var de til kiropraktor med.. kiropraktoren trykka på noen punkt på babyen, og plutselig sto spyet i taket og driten i veggen..[8D] Etter det var alt i orden igjen![:)]

Back
Topp