er det normalt...

Mspower

Forelsket i forumet
... å ha veldig spreng nederst i magen/eggstokkene en uke etter uttak av egg og innsetting to dager senere? kjennes litt ut som slik senestrekk når jeg vrir meg eller reiser meg fort... :S
oxo har jeg så sykt ømme pupper... kan det være hormonene jeg har gått på tro? for det er vel litt tidlig å kjenne slik alt nå...

Enten du bruker Crinone eller noe annet så kan det gi ømme pupper - helt vanlig.

Det er vel også vanlig med både bivirkninger i magen eller fortsatt litt sårt dersom du tok ut endel egg....men det med senstrekk, det kan jo faktisk være at egget prøver å feste seg nå - grave seg inn, for det skjer ofte 7-10 dager etter eggutak så det passer med det tidspunktet du er i syklusen nå.

Så for å si det rett ut, det er ikke godt å si hva som skjer i kroppen din nå, krysser fingrene for at det er noe positivt pågang[:)]

Jeg bruker den crinone... så da fikk jeg svar på det:) hihi...

jeg håper virkelig det er egget som fester seg,for jeg fikk ikke ut mer enn 5 egg,så var ikke mange akkurat... :) men trenger jo ikke mer enn ett gullegg:D

Tusen takk for godt svar:D

Når kan jeg snik-teste egentlig?:)
hvor mange dager etter innsetting?=)

er litt gira:p

jeg hadde også store smerter etter uttaket, det varte faktisk en stund, hadde faktisk problemer med og gå på do, nesten som noe datt ned og sperret. jeg fikk beskjed om at det var vanlig for man er sår og hoven der. Det går over [;)]

ORIGINAL: fano

jeg hadde også store smerter etter uttaket, det varte faktisk en stund, hadde faktisk problemer med og gå på do, nesten som noe datt ned og sperret. jeg fikk beskjed om at det var vanlig for man er sår og hoven der. Det går over [;)]

Høres veldig rett ut det du sier å:)
har jo tross alt skjedd mye oppi der..
for når jeg er på do,så presser det hos meg å... kjett men...
satser på att det fester seg ;)

ORIGINAL: Mspower

Eh...jeg liker ikke å svare på dette...for jeg følger ikke mine egne råd selv[8D][:o] Jeg testet positiv på dag 10 etter eggutak, tok min første test da, men jeg anbefaler deg til å drøye noen dager til for det er ofte man får negativt så tidlig og kan bli positiv noen dager senere.
Det kommer ann på hvordan du takler negative tester.
Så på den dagen du er idag fikk jeg positiv test, dersom jeg ikke regnet feil på deg nå, men husk test bare med morgenurin så tidlig i svangerskapet.

ORIGINAL: twinanne

ORIGINAL: Mspower

Eh...jeg liker ikke å svare på dette...for jeg følger ikke mine egne råd selv[8D][:o] Jeg testet positiv på dag 10 etter eggutak, tok min første test da, men jeg anbefaler deg til å drøye noen dager til for det er ofte man får negativt så tidlig og kan bli positiv noen dager senere.
Det kommer ann på hvordan du takler negative tester.
Så på den dagen du er idag fikk jeg positiv test, dersom jeg ikke regnet feil på deg nå, men husk test bare med morgenurin så tidlig i svangerskapet.

er på 8.dag etter uttak i dag:) tørr ikke teste enda... men tenkte jeg ville prøve mandag eller noe. he he... tolv dager etter uttak blir det da. :)

vet ikke helt åssen man takler negative tester etter dette gitt... :/ hmm...
Har jo testa hundre ganger før så... i dag er det ett år siden jeg begynte med hormoner:S er ikke rart kroppen blir ødelagt...ett helt år med tabletter,sprøyter osv... æsj...

Masse lykke til med den kommende testen!

Jeg anbefaler deg å vente med å teste til ihvertfall rugedag 12, eller senere[;)]

Krysser fingrene for deg.

ORIGINAL: kate

Masse lykke til med den kommende testen!

Jeg anbefaler deg å vente med å teste til ihvertfall rugedag 12, eller senere[;)]

Krysser fingrene for deg.

Enig med Kate her[:)] Krysser fingrene for at det du kjenner er spira som fester seg.

tusen takk for svar... :)
sikkert dumt spørsmål,men... når dere sier rugedag 12,skal man regne fra den dagen man setter inn igjen da?:)

Ja godt spm[:)] I utgangspunktet så starter "rugetiden" fra du tar ut eggene. Da er testdato 14 dager etter, dvs 12 dager etter at du har satt inn eggene. Sånn tenker jeg ihvertfall. Jeg ville holdt meg til denne testdagen, da er man sikrere på resultatet som måtte komme.. [:D]

ORIGINAL: Sarah

Ja godt spm[:)] I utgangspunktet så starter "rugetiden" fra du tar ut eggene. Da er testdato 14 dager etter, dvs 12 dager etter at du har satt inn eggene. Sånn tenker jeg ihvertfall. Jeg ville holdt meg til denne testdagen, da er man sikrere på resultatet som måtte komme.. [:D]

høres bra ut:) ;) takker masse...
er jo selvsagt mer sikker på resultatet jo lenger man venter,så... jeg kan egentlig prøve på tirsdag jeg da?:) for da er det 13 dager siden jeg tok ut egg...

ORIGINAL: MammaBabysyk

Jeg var veldig øm og hadde vondt lenge. Også ømme pupper. Håper du er gravid [:)]

det håper jeg også:)
det blir jo bare verre og verre med puppa.. hmm.. kan kanskje være innbilt også?

Jeg syns dette hørtes veldig positivt ut jeg! [:)]
Det er jo ikke uvanlig å merke at man blir litt "stimulert" en uke etter uttak og ofte kan det være et tegn på at du er gravid, det sier i alle fall gynekologen min. Krysser fingrene! [:)]

Jeg begynte også å teste på rugedag 10 som Twinanne, men den ble ikke positiv før rugedag 11 og først på selve testdagen var det sterkt positiv.

Du må selv vurdere om du takler tidlig testing, men jeg syns det er kjempespennende! Og så føler jeg at ikke sjokket blir så stort når det blir negativt fordi man gradvis erkjenner at det ikke går.

Men du må gjøre det du syns er best for deg! Masse lykke til med testingen! Krysser fingrene! [:)]

ORIGINAL: marimari

Jeg syns dette hørtes veldig positivt ut jeg! [:)]
Det er jo ikke uvanlig å merke at man blir litt "stimulert" en uke etter uttak og ofte kan det være et tegn på at du er gravid, det sier i alle fall gynekologen min. Krysser fingrene! [:)]

Jeg begynte også å teste på rugedag 10 som Twinanne, men den ble ikke positiv før rugedag 11 og først på selve testdagen var det sterkt positiv.

Du må selv vurdere om du takler tidlig testing, men jeg syns det er kjempespennende! Og så føler jeg at ikke sjokket blir så stort når det blir negativt fordi man gradvis erkjenner at det ikke går.

Men du må gjøre det du syns er best for deg! Masse lykke til med testingen! Krysser fingrene! [:)]

der er jeg veldig enig... kunne tenkt meg å visst slik gradevis liksom:)
tusen mange takk... håper så veldig att det er positivt:)
stor klem:)

ORIGINAL: Serene

Du får ha lykke til med testen [:)]
når kommer du til å ta den??

hmmm:) tror jeg kommer til å prøve meg på tirsdag kanskje?!;)
Da er det 13 dager siden uttak:)

Lykke til[:)][:)][:)]Håper den lyser + mot deg[:D][:D][:D]
*krysser fingrer og tær*

Tusen takk til dere begge:)
Hmm.. kjøpte to tester,men..

hva tror dere her er best hvis je skal snikteste?:) he he..
usikker jeg

Ang. ømme pupper ... eg fekk sjukt ømme pupper av crinone! STORE, ømme pupper. Det dempa seg når eg var ferdig med crinone, sjølv om eg var gravid [:)] (dei krympa litt til og med, til mannens store skuffelse hehehe)

Back
Topp