Bkno5689272
Blir kjent med forumet
Jeg er gravid første gang,og lurer på om det normalt at lege har sjekket meg innvendig (vaginalt ) bare en gang når jeg var i uke 8 og tok prøver, nå er jeg i uke 34 og ingen har sjekket meg inni siden. .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Absolutt helt normalt. Jeg er ikke sjekket rutinemessig i det hele tatt siden det bare var et år siden GU da jeg ble gravid. Men ble sjekket nå i uke 32 pga jeg selv opodaget en utvekst i kjeden som viste seg å være en kjønnsvorte.. den vil hun følge med på og fjerne dersom den kan påvirkes u fødselen. Er nok ikke normalt å bli sjekket dersom man ikke skal se på modning osv, og det er vel heller ikke helt enda..Jeg er gravid første gang,og lurer på om det normalt at lege har sjekket meg innvendig (vaginalt ) bare en gang når jeg var i uke 8 og tok prøver, nå er jeg i uke 34 og ingen har sjekket meg inni siden. .
Tok ikke de prøver en gang? :OTror det er normalt. Selv har jeg aldri blitt sjekket innvendig. Førstegangs her å
På første kontroll tok han blodprøve og jeg leverte urinprøve.Tok ikke de prøver en gang? :O
Høres ut som bekkenløsning og/eller nedpressmerter.. har nok mer med bindevev, bekkenledd og muskulatur å gjøre.. sliter med mye av det samme selv, men har hatt det over lang tid.. det er jo bekkenet som blir løsere for å gi plass når fødselen kommer igang - noen får mye plager, andre ingen..Tusen takk for svarene, godt å vite at det er vanlig. Har mye smerter i bekkenet,halebeinet og stikker ofte der nede så tenkte bare om det kan ikke påvirke åpningen,om det bør sjekkes..har vært i kjempe form,men nå er helt ubrukelig,det knekker noe inni i bekkenet når jeg skal bevege meg og det er så vondt.
Hvis du er i tvil kan du jo kontakte lege/jordmor og høre om du kan få en sjekkTusen takk for svarene, godt å vite at det er vanlig. Har mye smerter i bekkenet,halebeinet og stikker ofte der nede så tenkte bare om det kan ikke påvirke åpningen,om det bør sjekkes..har vært i kjempe form,men nå er helt ubrukelig,det knekker noe inni i bekkenet når jeg skal bevege meg og det er så vondt.