Er det normalt?

Mamma til 2

Glad i forumet
Tok den første antidepp tabletten i går og en idag, og føler meg litt sånn rar/funky i formen.
Er det vanlig eller?

Ja, veldig vanlig.. man kan reagere på så mange forskjellige måter...  jeg ble "høy" på glede og bare lo første dagen jeg tok tabletten..
Også kommer det nok litt ann på hva slags dose du tar. Ser at mange skal trappe opp.. jeg gikkr ett opp på en høy dose... :/

KLEM

hmm, tror ikke jeg merket noe, men jeg brukte  laveste dosering.

20mg er vel litt høyere enn "vanlig" dose.. Jeg går på 10 mg, men deler tabletten så jeg tar halvparten om morgenen og halvparten om kvelden, så blir vel "5 mg" sånn sett :)

Jeg er ikke deprimert, men sliter med angst/nerver, og jeg kjente jeg ble heeeelt rolig av dem, men ikke uvanlig å føle seg både full og funky [;)] bare prøv å spis normalt sammen med dem, jeg ble skikkelig kvalm av mine (cipralex) om jeg ikke spiste normalt, evt så kan du ta en postafen (reisesyke) sammen med dem, det demper kvalmen [;)]

Ok[:)] Fikk egentlig utskrevet Cipramil, men de er så dyre at staten ikke dekker de. Så apoteket ga meg noen andre heller, citalopram teva. Tror det er for begge deler jeg har fått mot. Angst og depresjon.

Det er vel kvalme jeg merker tror jeg. Føler meg rar i svelget og kjeven, sånn så du kjenner rett før du må kaste opp. Svelger på spytt til den store gullmedalje.

jeg gikk på cipralex, begynte på 5 for så å øke til 10 etterhvert. jeg ble også kvalm av de etterhvert. Det er en helt naturlig reaksjon, så hvis det blir for ille snakk med legen din. så kanskje dere kan finne en løsning på det.

Back
Topp