er det noen

stinesin

Glad i forumet
som har tenkt å ta planlagt keisersnitt når tiden er inne?  jeg skal det hvertfall..  [:)]

nei,jeg gleder meg til å føde!!
Hvorfor skal du ha det om jeg får spørre?

hehe.. for dere som er førstegangsfødende så tror jeg at jeg skal la være å si så mye, er glad jeg prøvde med førstemann, men skal aldri prøve igjen. ble hastekeisersnitt sist etter jeg hadde lagt i 38 timer.. var så tøft at det å gå igjenenom et keisersnitt var null problem i forhold..
d er jo litt arveldig dette med fødsler og mammaen min hadde selv tre veeeldig tøffe..

jeg har veldig lyst på det ja.

klarte ike det med å miste full kontrol over min egen kropp i forruíge fødsel.

dessuten kom ho med tang så håper det hjelper på at jeg får.

Med nummer 1 hadde jeg en grusom og ganske traumatisk fødsel, derfor grudde jeg meg noe sinnsykt til fødsel nummer 2 og gråt på vei til sykehuset. Men, den fødselen var derimot helt topp!!!!!! [:D]
Så nå gleder jeg meg bare til å føde, for å møte lille nurket. [:D] Var aldri snakk om keisersnitt, og har aldri tenkt tanken heller igrunn, men vet at det er en del som gjør det.

Nå er det vel slik at du kan ikke bare velge å få keisersnitt, hvertfall ikke her i byen..

tror ikke heller d er vanli å få velge dette selv her....
de anbefaler jo ikke keisersnitt vist d ikke er nødvendig....

MAN KAN FAKTISK FÅ KEISERSNITT OM MAN HAR FØDSELSANGST, så jo det kan man!![:)] de gir lettere keisersnitt i dag enn før, dessuten tok jeg keisersnitt med nummer en så tror ikke de prøver hindre meg i å ta det med nummer to..

me et grunnlag ja d er muli men neppe helt uta d blå....

Jeg hadde keisersnitt med nummer 1 og vaginal fødsel med nummer 2...
Håper på vanlig fødsle jeg[:D][:D] Selv om ks gikk veldig bra og jeg var veldig oppegående etterpå..
Men uansett så vondt det gjør å vil jeg føde.....(bare håper det går like greit som sist[:D])

jeg klarer ikke tanken på å føde.. både min mann og mammaen min var der, hun er psykolog da og det takker jeg Gud for i dag for det som hendte var bare helt forferdelig for meg.. jeg var til slutt så langt nede når jeg fikk keisersnitt at jeg hadde fått en sånn ut av meg selv opplevelse.. klarte ikke å ta mere innover meg merket ikke at de drev å målte cm en gang, hadde mest sansynligvis for smart bekken, men d var ingen god opplevelse.. klarte ikke å foholde meg til noe var akkurat som om jeg ikke var meg men utenfor meg.. men var redd da for forstod ingenting av hva som skjedde med meg.. de bestemte seg for at jeg skulle få keisersnitt da, hadde jo lagt med fult drypp i flere timer også.. kom bare opp i 4 cm.. men den historien jeg har er nok ikke helt vanlig nei.. så dere som skal føde for første gang ikke bli skremt av det jeg skriver for har faktisk aldri hørt om noen som har opplevd det samme...

hørtes grusomt ut da....
da kan jeg skjønne at de tar slike beslutninger.

hørtes jo helt grusomt ut....
kan skjønne at de tar slike beslutninger da....

Høres ut som du hadde en ganske tøff opplevelse...
Siden du "skremmer" litt så skal jeg fortelle at etter jeg fikk epudural sovnet jeg..Sov i 2 timer...
Når jeg sovnet ca 22 hadde jeg 4 cm kjente ingen ting til riene i de to timene. Våknet rundt midnatt og da hadde jeg 9 cm....Hadde sovet meg igjennom 5 cm og kunne begynne å presse...[:D]

Men skjønner at du vil ha ks, ikke greit å gå igjennom det som du har gjort. For det gjør jo jævlig vondt uansett[8D][8D][8D][8D][:D]

quote:

ORIGINAL: titit

skal ha en god grunn til å få keisersnitt ja
men angst e en goood grunn
e vell ikke så motiverende å skal klare å gå igjennom en fødsel med angst...

ja og hvertfall ikke når jeg vet at jeg var for smal i bekkene til å presse ut lille lineah maria..hun var lang men verken tung eller stor i hode..

ORIGINAL: stinesin

quote:

ja og hvertfall ikke når jeg vet at jeg var for smal i bekkene til å presse ut lille lineah maria..hun var lang men verken tung eller stor i hode..

Du kan jo be de om å måle bekkenet ditt.

ote:

ORIGINAL: stinesin

quote:

quote:

Du kan jo be de om å måle bekkenet ditt.

har det, gorde det før fødselen med lineah ogsså men de vil ikke

[:)]men skal uansett søke opm keisersnitt nå

Hadde en fin fødsel sist, så regner med det går bra neste gang og! [:)] Men er jo ingen garantier for det uansett...[&:]

Da burde de no virkelig målt det no etter den fødselen du hadde sist..Men ser du er fra Bergen og på kk tror jeg det kommer veldig ann på hvem du treffer på....Mitt inntrykk iallefall

You must log in or register to reply here.
Back
Topp