Er det noen...

Her er det kun samboeren min og jeg som vet det (og alle dere). Skal til legen på fredag, da får han vite det og sannsynligvis naboen, som jobber der;) tror jeg må fortelle det til bestevenninnen mi. Snart...er sååå sprekkferdig:) og søsteren min og mamma og pappa:) men, tenkte. Å drøye til uke tolv... Er uke ti på fredag:)

Vi har ikke fortalt det til noen ennå. Jeg har time hos jordmor i uke 11, så vi planlegger å fortelle kommende besteforeldrer, tanter og onkler etter den.
Det er første barnebarn på min side, og min mor har ventet på dette lenge.

Er bare jeg, samboeren min og ei venninne som vet det. Venninna mi var på besøk hos oss da jeg fant det ut og vi hadde planlagt vinkveld, så måtte bare si det som det var da jeg og hun skulle på polet å handle :p

Skal på tidlig ul 29. juli mens vi er på ferie hos hans foreldre. Så tenker vi forteller det til de da visst alt er i orden. Er ca 10 uker på vei da :) Også tenker vi å fortelle det til mine foreldre og søsken når vi kommer hjem fra ferie, nærmer meg 12 uker da :) Deretter tar vi det som det kommer med å fortelle til resten av familien og venner :)

Skal bli godt å få fortalt det til nærmeste familie og se deres reaksjon :)

Her vet hans pappa mine foreldre og 2 nære venninner det :-)

Termin 26 feb med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Nå et legen min og søsteren min det, men kngen andre utenom samboeren min og meg:)

Nå vet alt av familie det,vanskelig å holde skjult når man havner på sykehuset ;)

Men facebook og resten får ikke vite før etter OUL tenker jeg :)

Jeg skjønner ikke helt denne greien med å vente til 12 uker. :) Vet jo at det er større risiko for at det kan gå galt frem til da, men jeg tenker som så at hvis det går galt, så hadde jeg fortalt det til foreldre, søsken og nære venner uansett. Annonserer det selvsagt ikke til gud og hvermann, er de nærmeste jeg snakker om her. Noen andre som har noen tanker om det?

Jeg skjønner ikke helt denne greien med å vente til 12 uker. :) Vet jo at det er større risiko for at det kan gå galt frem til da, men jeg tenker som så at hvis det går galt, så hadde jeg fortalt det til foreldre, søsken og nære venner uansett. Annonserer det selvsagt ikke til gud og hvermann, er de nærmeste jeg snakker om her. Noen andre som har noen tanker om det?
Kommer vel kanskje an på hva slags forhold man har til de rundt seg. Ikke alle er like heldige når det kommer til "valg" av foreldre, svigerforeldre og søsken.

Nå har jeg et fint forhold til mine foreldre altså, men har likevell ikke sagt det enda. Jeg synest det er godt å ha roen rundt bare oss to (tre) en stund :)

I forhold til eldre søsken kan det også være greit å vente til den største faren er over. Nå har man aldri noen garanti uansett, men jeg synest det kan være greit å skåne dem så godt det lar seg gjøre for evt. aborter i tidlig fase.

Samme tankene har jeg også! Her vet nærmeste familie det, utenom våre besteforeldre(ville vært komplisert å fortelle den generasjonen om evt sa eller ma)

Termin 09.februar med første frøet:)

Kommer vel kanskje an på hva slags forhold man har til de rundt seg. Ikke alle er like heldige når det kommer til "valg" av foreldre, svigerforeldre og søsken.

Nå har jeg et fint forhold til mine foreldre altså, men har likevell ikke sagt det enda. Jeg synest det er godt å ha roen rundt bare oss to (tre) en stund :)

I forhold til eldre søsken kan det også være greit å vente til den største faren er over. Nå har man aldri noen garanti uansett, men jeg synest det kan være greit å skåne dem så godt det lar seg gjøre for evt. aborter i tidlig fase.

Helt med på at det kommer an på hvilket forhold man har til foreldre etc. :) Når du sier eldre søsken, tenker du på søsken til det kommende barnet? I så fall - helt enig. :)

Helt med på at det kommer an på hvilket forhold man har til foreldre etc. :) Når du sier eldre søsken, tenker du på søsken til det kommende barnet? I så fall - helt enig. :)
Ja i siste avsnitt var det søsken til det kommende barnet jeg tenkte på ;)
Min 9 åring vil nok kun være opptatt av ventetiden, så jeg vil ikke gjøre den lengre enn nødvendig. :)

Har fortalt det til foreldran,søskenan mine og mine to nærmeste venninne. Ska fortelle det til svigers i mårra! :-)

Foreløbig mens-termin 18.2.14 :-)

Grunnen til at jeg vil vente nå og ventet sist. Er at jeg hadde en SA første gang jeg var gravid. Det ble en veldig privat sak for meg, kun samboeren min, jegog gynekologen min visste det. Flte ikke for å dele det med noen, for det var min sorg. Ville ikke at andre skulle vite det, fordi det da ville skape en forventning ift når jeg ble gravid igjen. Og det skulle vise seg å ta laaang tid, halvannet år+ før jeg ble gravid igjen. Og ila det året var det veldig sårt hver gang noen spurte om vi ikke skulle få små snart.. Sns det er godt når andre ikke vet, så kan jeg lukkelig fortelle det når vi er over de magiske 12:)

Grunnen til at jeg vil vente nå og ventet sist. Er at jeg hadde en SA første gang jeg var gravid. Det ble en veldig privat sak for meg, kun samboeren min, jegog gynekologen min visste det. Flte ikke for å dele det med noen, for det var min sorg. Ville ikke at andre skulle vite det, fordi det da ville skape en forventning ift når jeg ble gravid igjen. Og det skulle vise seg å ta laaang tid, halvannet år+ før jeg ble gravid igjen. Og ila det året var det veldig sårt hver gang noen spurte om vi ikke skulle få små snart.. Sns det er godt når andre ikke vet, så kan jeg lukkelig fortelle det når vi er over de magiske 12:)

Folk er forskjellige. :) Det jeg ikke skjønner er at det liksom er en "regel" at man skal holde det skjult i 12 uker. Hver og en må jo velge det som passer best for dem.

Folk er forskjellige. :) Det jeg ikke skjønner er at det liksom er en "regel" at man skal holde det skjult i 12 uker. Hver og en må jo velge det som passer best for dem.

enig med deg der. Det er opp til hver enkelt når de vil fortelle det;)

Veldig enig!:) føles også det er blitt en regel blant folk å vente til etter uke 12. Synes vi må gjøre det som passer oss:)

Termin 9. februar med første frøet:)

Veldig enig. men jeg blir irritert når "venner" forteller det videre til andre når man har betrodd seg til de i uke 7...

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Veldig enig. men jeg blir irritert når "venner" forteller det videre til andre når man har betrodd seg til de i uke 7...

Ny termin 03.02.14
Spørs om de kan kalles for venner da...

Derfor jeg skrev "venner". trodde de var venner.

Ny termin 03.02.14
Forstår veldig godt at du blir skuffet.. Hadde blitt skikkelig forbannet jeg..

Back
Topp