Er det noen studenter her? :)

nugget2017

Glad i forumet
Hei. Er student ved UiO, og plutselig var jeg gravid. Som student er det egentlig veldig greit med permisjon, støtte ol., men vi har klart å treffe på et "dårlig" tidspunkt, da jeg er ferdig med graden min i desember :p way to go for en som elsker å planlegge ting! Vi er uansett glade for det inntrufne, og jeg er spent på hvordan det går å være gravid i "innspurten" på studiet (ser for meg at jeg vagger inn foran sensorene på den siste muntlige eksamen :p).

Er det noen andre gravide studenter her? :) hvor, evt. hva, studerer dere? har dere noen tanker om hvordan det blir med en baby i studenthverdagen?

Kramis!
 
Jeg er sykepleiestudent på uit.
Jeg blir nok å bare ta 6 mnd permisjon, å resten tar sambo [emoji4] høygravid når de store eksamene er til jul, skremmer meg litt, eksamen 12 og termin 24, d blir spennende :-O
Men siden jeg studerer deltid går det helt fint i studietiden vil jeg tenke meg :)
 
Jeg er student ved UiO, men ferdig nå i juni. Tenker å ta årsstudium for å bygge på graden min neste år :) så litt dårlig timing her også, men det går nok bra
 
Jeg er student ved UiO, men ferdig nå i juni. Tenker å ta årsstudium for å bygge på graden min neste år :) så litt dårlig timing her også, men det går nok bra
Samme her, tenkte å ta et årsstudium eller enkeltemner for å få litt foreldrestipend.
 
Ja, jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Tenker å sette meg litt mer inn i det etter TUL i slutten av mai :)
Så lenge du har studieplass og rett til stipend/lån skal man få hele stipend/lånbeløpet som foreldrestipend :) mulig de regner noe opp mot samboer/ektefelles inntekt og formue også.. har heller ikke satt meg heeelt inn i det. Kan jeg spørre hvor du har avtalt TUL? Og når er termin? :)
 
Har ikke bestilt enda, men tenker rundt uke 12 på Oslo City. Var med venninnen min dit og det virket bra. Termin er mellom 15-18, for jeg er litt usikker på sykluslengde. Når er din? Og tenker du å ta TUL? :)
 
Har ikke bestilt enda, men tenker rundt uke 12 på Oslo City. Var med venninnen min dit og det virket bra. Termin er mellom 15-18, for jeg er litt usikker på sykluslengde. Når er din? Og tenker du å ta TUL? :)
Fint å høre litt erfaringer :) Vi kunne godt tenke oss en TUL, det er jo litt gøy å ha bilder å vise når vi skal fortelle nærmeste familie :) OC er jo veldig praktisk da! Tror termin er 26., men det kan jo endre seg etter svangerskapskontroll :p
 
Fint å høre litt erfaringer :) Vi kunne godt tenke oss en TUL, det er jo litt gøy å ha bilder å vise når vi skal fortelle nærmeste familie :) OC er jo veldig praktisk da! Tror termin er 26., men det kan jo endre seg etter svangerskapskontroll :p

Ja, klarer ikke helt å tro på det ennå, så tror TUL vil ha en beroligende effekt :)
 
Lærerstudent i Bergen. 2.5 år ferdig i desember.... blir spennende. Vet ikke når eksamen er, men termin er 15.desember så det kan jo gjerne by på litt utfordringer [emoji85][emoji85] Vi får se!
 
Sniker inn litt her [emoji85] men jeg var student med min første, gikk vernepleiestudiet [emoji4] av det jeg husket er at man ikke kan gå ut i permisjon fra skole før 3 uker før termin. Jeg selv ble i permisjon før den tid, pga blødninger. Men det går faktisk veldig bra å ha barn og gå skole, jeg selv hadde 1 år permisjon, siden gutten ble født i oktober. Trengte heldigvis ikke å ta opp eksamen på nytt, men hadde jeg tatt 2 år fri så mn måtte jeg ha tatt opp noen eksamer [emoji4] og hvis det er noe dere lurer på så er det mulig å spør hvis dere vil [emoji4]
 
Sniker inn litt her [emoji85] men jeg var student med min første, gikk vernepleiestudiet [emoji4] av det jeg husket er at man ikke kan gå ut i permisjon fra skole før 3 uker før termin. Jeg selv ble i permisjon før den tid, pga blødninger. Men det går faktisk veldig bra å ha barn og gå skole, jeg selv hadde 1 år permisjon, siden gutten ble født i oktober. Trengte heldigvis ikke å ta opp eksamen på nytt, men hadde jeg tatt 2 år fri så mn måtte jeg ha tatt opp noen eksamer [emoji4] og hvis det er noe dere lurer på så er det mulig å spør hvis dere vil [emoji4]

Takk for input[emoji4] er veldig spent på hvordan det går, men satser på å stå løpet ut, så jeg blir ferdig med mitt eget kull :) men som du skriver, så kan man jo ikke forutsi hva som skjer mtp. permisjon osv. :) tenkte å ringe lånekassen ila. uken og forhøre meg om ting og tang :)
 
Takk for input[emoji4] er veldig spent på hvordan det går, men satser på å stå løpet ut, så jeg blir ferdig med mitt eget kull :) men som du skriver, så kan man jo ikke forutsi hva som skjer mtp. permisjon osv. :) tenkte å ringe lånekassen ila. uken og forhøre meg om ting og tang :)

Jeg startet det nye året på skolen før jeg gikk ut i permisjon, som gjorde at jeg fikk stipend til desember etter at ungen hadde kommet. Kom gått til nytte siden jeg ikke hadde fått jobbet så mye og tjent opp til utbetaling. Ringte aldri Lånekassen men snakket med rådgiveren på høgskolen og hun hjalp meg masse [emoji4]
 
Studerer fysioterapi i Bergen (HVL). Blir ferdig våren 2018, og håper på at det går selv med enda en liten. Fikk førstemann og som student, men tok da et år permisjon pga at han kom rett før eksamen, og jeg bare sov den siste måneden før fødsel.
 
Studerer deltid ved siden av jobb. Eksamen i desember kan bli interessant og slitsom, men det får gå som det går! Bare jeg ikke får heelt gravidhjerne..
 
Student grunnskole for voksne.
Hmmm det var ikke all verden sammenlignet med dere som skal ta grader osv.
 
Siviløkonom og statsvitenskapstudent i Kristiansand, men går nok over til 1 studiet nå som det kommer baby i desember
Håper virkelig det lar seg gjøre å ta eksamen i desember og at jeg føler meg ganske bra
 
Back
Topp