Er det noen studenter her? :)

nugget2017

Glad i forumet
Hei. Er student ved UiO, og plutselig var jeg gravid. Som student er det egentlig veldig greit med permisjon, støtte ol., men vi har klart å treffe på et "dårlig" tidspunkt, da jeg er ferdig med graden min i desember :p way to go for en som elsker å planlegge ting! Vi er uansett glade for det inntrufne, og jeg er spent på hvordan det går å være gravid i "innspurten" på studiet (ser for meg at jeg vagger inn foran sensorene på den siste muntlige eksamen :p).

Er det noen andre gravide studenter her? :) hvor, evt. hva, studerer dere? har dere noen tanker om hvordan det blir med en baby i studenthverdagen?

Kramis!
 
Jeg er sykepleiestudent på uit.
Jeg blir nok å bare ta 6 mnd permisjon, å resten tar sambo [emoji4] høygravid når de store eksamene er til jul, skremmer meg litt, eksamen 12 og termin 24, d blir spennende :-O
Men siden jeg studerer deltid går det helt fint i studietiden vil jeg tenke meg :)
 
Jeg er student ved UiO, men ferdig nå i juni. Tenker å ta årsstudium for å bygge på graden min neste år :) så litt dårlig timing her også, men det går nok bra
 
Jeg er student ved UiO, men ferdig nå i juni. Tenker å ta årsstudium for å bygge på graden min neste år :) så litt dårlig timing her også, men det går nok bra
Samme her, tenkte å ta et årsstudium eller enkeltemner for å få litt foreldrestipend.
 
Ja, jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Tenker å sette meg litt mer inn i det etter TUL i slutten av mai :)
Så lenge du har studieplass og rett til stipend/lån skal man få hele stipend/lånbeløpet som foreldrestipend :) mulig de regner noe opp mot samboer/ektefelles inntekt og formue også.. har heller ikke satt meg heeelt inn i det. Kan jeg spørre hvor du har avtalt TUL? Og når er termin? :)
 
Har ikke bestilt enda, men tenker rundt uke 12 på Oslo City. Var med venninnen min dit og det virket bra. Termin er mellom 15-18, for jeg er litt usikker på sykluslengde. Når er din? Og tenker du å ta TUL? :)