Er det noen sosionomer her?

Jeg er julenissen

Blir kjent med forumet
Jeg vurderer og søke på dette, men er selvsakt i tvil. Å vite hva man skal velge er jo helt vildt vanskelig!!!

Jeg ønsker virkelig og jobbe innen familivern. Det er planen og drømmen, men jeg ser at startlønnen er 270 000, i min gamle jobb uten vgs en gang hadde jeg 250 000, det er jo en helt lattlig lønns"økning" for og ta vgs + en 3 årig utdannelse.  stemmer det at startlønnen er så lav?

Hva jobber du med? Trives du? Hva syns du om utdanningen?

Takk!

Har ei venninne som er sosionom.
Aner ikke helt hva lønnen hennes er, men det er kommunla lønn, og de når topplønnen fort.
Lønner seg med videreutdanning, noe som hun tok.

Hun jobber i barnevernet, på mottak. Hun trives veldig godt. Hektisk og krevende jobb, men utrolig meningsfull. Hun har vakt hver 3 uke, noe som ofte gjør at hun har mye tid hjemme den uken.

Det var nå ikke så mye men[8D]

Vet også at man kan jobbe privat som soionom, og da vil nok lønnen være bedre.
På insitusjon vil du nok også få mye mer tillegg i lønnen pga turnus, noe som fører til bedre lønn....Men også mer krevende arb. tider.

så bra at det er muligheter! for lønn er det eneste som stopper meg!

vet dere om det er lett/vanskelig og få jobb innen for mekling/familievern som sosionom?

jeg må jobbe 2 år med familevern før man kan begyne på en master i familievern...

ja hm.. jeg blir i tilfellet 28 år når jeg er ferdig. så da er jeg ikke helt liten, men ikke akkurat gammel heller da. er alenemor så sånn sett så har jeg jo litt erfaring fra den andre siden av bordet. men om det teller positivt eller negativt vet jeg ikke.

syns dere studiet var vanskelig?

hm... ja hm... jeg burde egentlig ta en utdanning med en fordyping siden jeg har dysleksi med svakhet i nye ord... hehe... men men... jeg får bare jobbe knallhardt!

Back
Topp