Er det noen som...

Jeg har tre barn. Opplevde aldri SA/MA før de kom. Litt usikker på om jeg hadde en SA nå på januar. Tok en test som viste svakt positivt, men noen dager etter kom mensen. Men hadde ikke ondt eller noe, kun en del blod. Så er veldig usikker på om det var det eller ikke.(Å skulle jo tro jeg ikke var det, for hvor mange ganger skal man bli gravid på cerazette) Nå er jeg gravid med nr 4

Jeg hadde ingen som helst komplikasjoner i svangerskapet, og har en nydelig sønn på 15 mnd. Jeg husker selv frykten for å miste i mitt første svangerskap, etter som jeg leste rundt på nettet. Jeg får litt inntrykk av at det er derfor leger og jordmødre fraråder overdrevent mye forumaktivitet. Men jeg har lært så utolig mye av terminforumet mitt for eldstemann, og jeg ville aldri vært dem foruten. Men les, og sug til deg informasjon, men styr unna ting som gjør deg redd. Du er ekstra sårbar følelsesmessig når du er gravid, så jeg tror det kan være sunnt å skumlese en del av det, og tenke at alle svangerskap er ulike. Jeg tar det f.eks. mye mer med ro nå med andremann enn jeg gjorde med første.

Har ei jente og jeg må bare være ærlig og si at jeg gidder ikke å bruke energi på å bekymre meg for om det går galt. Nå har jeg heldigvis aldri opplevd ma/sa (eller blødninger), men jeg kan vel med god sikkerhet si at jeg ville nok tenkt litt anderledes om jeg hadde opplevd det.

Men jeg ønsker ikke å bekymre meg for det (tenker jo på det innimellom selvfølgelig), så da lar jeg være å gjøre det :)

Nå må jeg bare slenge på at jeg faktisk sliter en del med angst og katastrofetanker ellers, så det er ganske så rart at jeg ikke bekymrer meg for akkurat dette :)

full klaff på 1pp begge gangene, og foreløpig ikke ppplevd noe ma/sa som jeg vet om :)

Jeg har ei jente på 4 og er nå gravid i uke 5+6.. Har ikke opplevd å miste.. :)

Back
Topp