Er det noen som...

Fru Ugle

Glad i forumet
...har ett eller flere barn fra før og som IKKE har opplevd å miste? Altså aldri, så vidt man selv vet, har opplevd SA eller MA? Jeg kjenner jeg trenger å høre noen solskinnshistorier, blir stressa av at det virker som det er så utrolig mange som mister...Vet jo at det som regel går bra, og at det virker som det er så mange som mister fordi det er ofte dem vi leser om.. Men hadde vært godt å høre litt om dem det faktisk går bra med også :) (Dette er på ingen måte ment som kritikk eller noe negativt i noen forstand mot de som forteller om SA/MA. Jeg forstår godt at man trenger å snakke om det. Dette er bare for å roe ned nervene og innse at det ikke er fullt så vanlig som det virker som når man leser slike forum :)

Jeg forstår godt hva du mener. Jeg synes også det virker som om det er veldig mange som mister og det skremmer meg litt.

Jeg har to barn fra før og har aldri opplevd å miste. Første jenta ble til i 1. pp, andre jenta var et uhell og nå ble jeg gravid i 2. pp. Jeg går med en konstant tanke nå om at det er min tur til å oppleve at noe går galt, siden det har gått "for glatt" tidligere. Jeg prøver å slå fra meg tanken og tenker som så at jeg rett og slett kanskje bare er veldig heldig. Jeg blir lett gravid og har forhåpentligvis sluppet unna helseproblemer og gener som tilsier at det kan være vanskelig for spirene å holde løpet ut.

Noen garanti finnes vel dessverre aldri, men man gjør i hvertfall ikke seg selv noen tjeneste ved å gå og bekymre seg for noe som man uansett ikke kan kontrollere.

Akkurat sånn tenker jeg og, det gikk jo så bra sist, jeg ble gravid på første forsøk denne gangen, OG termin er perfekt med tanke på utdannelsen min. I noen dager nå har jeg merket litt brunt/lyserosa utflod på papiret og selv om jeg leser overalt at det er helt normalt så står det også at den KAN være noe galt... Gjett hva jeg fester tankene ved? =/ Huff, klarer ikke å slappe av...

Jeg har ei lite jente fra før, og i det sv.skapet begynte jeg å blø i uke 13.
Husker jeg ble livredd, for det kom ganske mye blod. Reiste på legevakta med engang og fikk ta ul, men alt var heldigvis bra. Skjedde flere ganger gjennom sv.skapet at jeg begynte å blø. Men gikk jo fint. Så at man begynner å blø betyr jo ikke at man mister :)

Er ikke sikker på om det er sånne historier som dette du vil høre men jeg blødde kraftig med prinsessen frem til uke 10 og hun er i dag en sprudlende blid glad jente på 5 år og 8 mnd . Så det er fullt mulig at man kan blø uten at man mister. Skjønner godt at du trenger å høre solskinnshistorie for det er veldig mange som opplever å miste!!!

Ikke alle opplever dette.. Søsteren min har fått fem barn, ingen ma eller sa:) ikke tenk på at dette kan skje med deg.. Skjønner du blir bekymret

Nyt graviditeten 

Ingen sa eller ma her heller. :)

Slik tenker jeg også, etter å vært her inne i noen mnd nå, og kjenner jeg er så stressa av det! No offence mot dem som har opplevd det, men sitter med kanskje mange unødvendige bekymringer!

Vi prøvde i 8 mnd før det klaffet med storebror, men hadde aldri SA så vidt jeg vet! Så aner ikke hvordan det føles! Sv.skapet med storebror  var så bekymringsløst! Det var så godt! Vi fortalte det til slekta da vi var 8 uker på vei og ikke så lenge etter til alle! Tenkte aldri at det skulle gå galt, og det gjorde det ikke heller!!
Men denne gangen! Totalt annerledes.

Vet jo nå at det er veeldig mange som opplever SA eller MA, og kjenner jeg er kjempe stressa og nervøs! Tror ikke jeg kommer til å klare å senke skuldrene HELT etter 12 uker heller, for dessverre mange som opplever å miste etter det også! Venninna mi mista i forrige uke, i uke 14 :( Og mamma hadde også dødfødsel i uke 38 :( Mye å tenke på...

Men krysser jo fingrene og hååååååper <3 <3 :) :)

Jeg har heller ikke mistet:) skal ha nummer to nå og velger å tro det går bra denne gangen også:) har allerede startet med bekkenproblemer igjen, så hormonnivået er tydeligvis høyt.

skjønner godt hvordan du tenker.. Men dette skal gå bra:) Har ei på 2 fra tidligere.. ingen SA så langt som jeg har fått med meg:) Livredd for at det ikke skal gå bra denne gangen

skjønner godt hvordan du tenker.. Men dette skal gå bra:) Har ei på 2 fra tidligere.. ingen SA så langt som jeg har fått med meg:) Livredd for at det ikke skal gå bra denne gangen

du satte ord på tanker jeg også har hatt......

MEN, min lille teori på at jeg føler det er så mange er at mange her inne som har mistet, har skrevet det i signaturen sin (IKKE noe galt i det...!!!!) sløv som jeg er, så tenker ikke jeg alltid over nickene til svarene eller innleggene jeg leser, og ser på signaturer. derav kan en person ha skrevet mange innlegg, og jeg har da tenkt over en sa eller ma som denne har i signaturen sin.....

forrige svangerskap ble vi gravide i 1pp, og 2pp (egentlig første, siden første forsøket var rimelig halvhjertet, og jeg viste jeg var etter EL) denne gangen...
jeg tvinger meg selv til å tenke at dette går bra, og til sommern er vi 2barns foreldre :)
positive tanker, og det positive gror....

Jeg har to født med 17 mnd mellomrom. Ikke opplevd verken SA eller MA. Men frykten er jo alltid der. Men håper og tror at alt går bra denne gangen også :)

Hei.
Dette er mitt 3. svangerskap. Har aldri opplevd SA/MA eller blødd noe som helst. De 2 første kom nesten før vi startet å prøve mens denne gangen brukte vi noen mnd.
Kjenner at jeg er mer bekymret for SA/ Ma denne gangen og at dette stresser meg. Krysser fingrene for at dette skal gå bra.

Jeg har en sønn fra før. Han ble til i pp7, denne gangen satt spira i pp3. Har aldri mistet, hwldigvis!

Forstår deg godt! Jeg er så naiv at jeg ikke tenker på å miste jeg. Har to flotte gutter og et nurk i magen, ikke mistet før. Det går jo oftetst bra!

Jeg har heller aldri mistet, blødd eller hatt andre komplikasjoner som kan true meg eller baby.

Ett standard svangerskap, med litt bekkenløsning (men det er heldigvis ikke fare for noen sitt liv med bekkenløsning, enda så plagsomt det er...) der det satt på 2.pp, og nå starten på ett til hvor det satt på 1.pp. Til nå har jeg kastet opp en gang, slik man skal, ellers ingen avvik fra standarden.

Det går nok bare fint denne gangen og :-)

Godt å høre noen fortelle at de ikke har opplevd å miste, føler meg litt tryggere på at det ikke er noe som skjer med absolutt alle. Klarer nok ikke å slappe helt av, men går ihvertfall ikke å forventer at det kommer til å skje når som helst :)

Vi har prøvd siden sept.2009 og dette er første gangen det sitter. Men var hos legen på tirsdag, å da fikk jeg KLAR beskjed om at jeg hadde lov til å være glad!! Selvom det er tidlig, hadde jeg lov til å glede meg over dette! Hun sa også at det er greit å ha tenkt tanken på at alt kan skje, men at det var liten prosent av oss som mister i forhold til de som klarer seg igjennom det :rolleyes:
Så vi får krysse alt vi kan for at englene våre sitter <3 :angel1 :angel10

Jeg har to fra før, og har aldri mistet så vidt jeg vet. Føler meg veldig velsignet!

Så det er fullt mulig :)

Back
Topp