Er det noen som vet

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
sånn ca hvor stor morkaka er på dette tidspunktet?
Er 18+4 uker...

Mener å ha lest et sted at den har en diameter på ca 20cm ved fødsel, men hva med nå?[8|]

ORIGINAL: Lillemaje

sånn ca hvor stor morkaka er på dette tidspunktet?
Er 18+4 uker...

Mener å ha lest et sted at den har en diameter på ca 20cm ved fødsel, men hva med nå?[8|]

Hm.. Det er jeg veldig usikker på. Men på 3D, så var den ikke så veldig mye større enn hodet til fosteret, så tror ikke den er sånn kjempe stor ennå, men hvor stor vet jeg ikke.
Kanskje jeg skal spørre på ul i morgen :)

Jeg så på UL at min var kjempestor, større enn fosteret, og den var 6 cm tykk faktisk.
[:-]

Hvis du spør Halt0, så vil jeg gjerne høre svaret[:D]

Lurer fordi jeg har foranliggende morkake og fikk beskjed om at jeg ikke ville kjenne så mye spark og at d ville ta en stund, men syns jeg kjenner kiling på innsiden av magen nå, men det er liksom bare på sidene, så tenker at morkaka ikke dekker et så stort område enda at det er naturlig at jeg kjenner det på sidene!?[:)]

Håper jo at det er babyen jeg kjenner, men blir litt pessimistisk merker jeg, når d i "teorien" er for tidlig at jeg kjenner noe i tillegg til at da morkaka ligger foran[8D]

Jeg spurte i dag, og hu hadde ikke peiling...
Men den var på ca størrelse med en grapegrukt. (etter fødselen veier de den)
[:)]

i uke 18 veier livmor ca 320 gram og morkaka ca 170gram. [:)]

Jeg mener jeg har lest at morkaken har nådd sin størrelse i diameter nå, men at den vil fortsette å vokse i tykkelse...

Når jeg var på ul forrige tirsdag (18+4) lå morkaken foran hele babyen... (har morkaken foran på magen)

ORIGINAL: halt0

Jeg spurte i dag, og hu hadde ikke peiling...
Men den var på ca størrelse med en grapegrukt. (etter fødselen veier de den)
[:)]

Hehe, okai, sikkert ikke så veldig vanlig ting å spørre om[8D]
Men takk for at du spurte[:)]
Grapefrukt ja okai, hmm, da er den vel litt mindre enn ungen da? (Kan ikke si jeg husker hvordan en grapefrukt ser ut og størrelsen sånn i farta, haha[8D])

ORIGINAL: MinaMor

i uke 18 veier livmor ca 320 gram og morkaka ca 170gram. [:)]

Ja det har jeg faktisk lest et eller annet sted, står vel her på bv d[:)]
Syns de kunne skrevet noe om diameteren på den også, hehe[;)]

ORIGINAL: Zita

Jeg mener jeg har lest at morkaken har nådd sin størrelse i diameter nå, men at den vil fortsette å vokse i tykkelse...

Når jeg var på ul forrige tirsdag (18+4) lå morkaken foran hele babyen... (har morkaken foran på magen)

Åh? Jeg mente nemlig å ha lest det motsatte jeg, at den har nådd tjukkelsen sin nå, men at den skal fortsette å vokse i diameter, hehe[8D]
Ser ut som jeg må fortsette å leve i uvitenhet til babyen gir fra seg noen skikkelige, solide spark[;)]

Min jm sa i dag at den er på str med en kaffeskål omtrent. Så derfor kjenner jeg bare spark på siden foreløpig. Har morkaken foran jeg også!

Åh? Jeg mente nemlig å ha lest det motsatte jeg, at den har nådd tjukkelsen sin nå, men at den skal fortsette å vokse i diameter, hehe[8D]
Ser ut som jeg må fortsette å leve i uvitenhet til babyen gir fra seg noen skikkelige, solide spark[;)]

heh[8D] Kan jo hende jeg husker feil[8D][:D] Skal ikke påstå noenting[:D]

Fant dette på uke for uke her på babyverden, uke 20: "Morkaken er ferdig formet og vokser fra nå av bare i diameter, ikke i tykkelse."

Så da husket jeg nok feil[;)]

ORIGINAL: piven

Min jm sa i dag at den er på str med en kaffeskål omtrent. Så derfor kjenner jeg bare spark på siden foreløpig. Har morkaken foran jeg også!

Åh, så godt å høre[:)]
Kjenner en del på siden jeg også, nesten bare venstre side vel og merke, og innimellom ganske langt ned i magen[:D]
Da er d jo ikke usannsynlig at d er jenta som sparker utenom morkaka da[:D]

Fant dette på uke for uke her på babyverden, uke 20: "Morkaken er ferdig formet og vokser fra nå av bare i diameter, ikke i tykkelse."

Så da husket jeg nok feil[;)]

Er litt glad for at du tok feil på akkurat dette altså, om den allerede var 20cm i diameter og bare skulle blitt tjukkere og tjukkere så hadde jeg jo tilslutt ikke villet kjent bebisen i d hele tatt[8D]
Når hun sparker hardere etterhvert så kjenner jeg d vel gjennom morkaka, men litt svakere sikkert da, enn de som har morkaka bak[:)]

Jeg var på ul igår og da viste ho hvor morkaka ligger, og den dekka nesten hele magen hos meg [&:] Har foranliggende..

ORIGINAL: Snoefte

Jeg var på ul igår og da viste ho hvor morkaka ligger, og den dekka nesten hele magen hos meg [&:] Har foranliggende..

Jeg var også på ul i uke 16+1 og da lå den over nesten hele magen ( livmoren gikk like over navlen og den gikk helt opp) Jeg har også foran[:)]

Back
Topp