Er det noen som IKKE skal på tidlig ultralyd?

flubber

Elsker forumet
*MIA*
Mailykke 2018
Virker som det er veldig mange som er på privat tidlig ultralyd. Vet de fleste jeg kjenner som har vært gravide har bestilt privat tidlig ultralyd også.

Så ble jeg nysgjerrig på om det var flere som ikke har tenkt å bestille tidlig ultralyd?

Ikke jeg. Men hadde det både med nr 1 og 2 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg skal ikke på privat ul.. Har fått time på sykehuset :) Kommer til å ta en 3d i uke 28-ish..

Jeg tror ikke jeg skal. Men fikk se et bankende hjerte på legekontoret.. Det ble helt tilfeldig.. Men om det teller så har jeg vel allerede hatt tidlig UL..

Jeg skal ikke. :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg skal, mellom uke 9 og 12 tenker jeg. Blir på sykehuset da, henvisning fra lege. Ikke fått time enda, men så er jeg jo bare litt over 6 uker på vei nå...

Skriver fra iPad :) - Gulljenta født juli 2011 - termin april 2014 :)

Jeg skal ikke på tidlig ul.
Har vært det de to andre svangerskapene, men føler ikke noe behov for det nå.

Jeg skal heller ikke det, hadde ikke det med forrige heller.
Gleder meg selvfølgelig veldig til å høre og se den lille når den tid kommer.
:)

Ingen planer om det her, hadde heller ikke det med nr 1

Jeg skal ikke! Skal til jordmor uke 12,da bestiller vel hun ultralyd i uke 17 ellernoe.verdt å vente på så lenge alt kjennes greit:)

Sent from my ST21i using BV Forum mobile app

Jeg skal ikke. Vil det, men sambo mener at vi skal vente:)

Har ikke begynt å tenke på det engang, jeg. Har liksom rukket å tisse på pinnen føler jeg,
så jeg venter en stund til. Hadde tidlig ul med forrige baby, men tror ikke jeg trenger det nå.

Har legetime på mandag, så får høre med legen hva ho synes om saken :happy119

Vi skal i uke 13+5, bare fordi vi er ivrige. Jordmoren sa at vi kunne se kjønnet da, men det er ikke så viktig, er vel litt usikkert enda :p Det er vel fordi det er nr 1 for oss :)
Legen min sa at vi unge i dag har det som trend å gå på tidlig UL :p

Jeg var i tvil i starten men nå trenger jeg ultralyden som motivasjon og glede føler jeg siden formen er så dårlig. Så skal.på mandag, da er jeg 10+2..

Vi skal i uke 13+5, bare fordi vi er ivrige. Jordmoren sa at vi kunne se kjønnet da, men det er ikke så viktig, er vel litt usikkert enda :p Det er vel fordi det er nr 1 for oss :)
Legen min sa at vi unge i dag har det som trend å gå på tidlig UL :p
Ja, synes det virker som de fleste (sikkert feil å si, men veldig mange ihvertfall) skal på tidlig ultralyd og det har jo vært diskusjoner om det skulle vært lagt inn en tidlig ultralyd for alle gjennom svangerskapsomsorgen siden det er så mange som ønsker der og tar det uansett.

Sist svangerskap, som var mitt første, da grublet jeg fælt på å bestille meg det på samme grunnlag som flere her har, nemlig at bortsett fra manglende mens var det ingenting som tilsa jeg var gravid og at "alle" andre hadde jo plager. Og ville da ha bekreftelse på ar det ikke bare var innbildning. Nå ble det aldri til at jeg gjorde det likevel sist gang. Men denne gangen kjennes det så annerledes ut. Jeg kjenner meg gravid. Symptomer eller ei. Så denne gangen har jeg ikke det behovet for bekreftelse for jeg bare føler på meg at alt er bra. Også ville jeg høre om det var flere som ikke hadde behov for det?

Ble sikkert langt og rotete og masse unødvendig babling fra meg nå. Men er ikke det litt derfor vi er her da ;)

har ikke hatt med de to første og skal ikke med denne heller..kun ordinær men
har mista litt lysten etter sist gang jeg var der.. følte jeg var på et samlebånd og null koselig atmosfære..
1gangen derimot var himmelsk.

Jeg hadde tenkt det, pga blødninger. Men blødningene har stort sett gitt seg og jeg er ihvertfall ikke i tvil om at jeg er gravid, så da tenker jeg å spare de pengene og kanskje heller kjøpe meg en dopler:)

10.04.14 Klor deg fast lille spire <3

Hadde en uplanlagt innvendig ul i uke 6. Så ikke så mye jeg,men størrelsen stemte med siste mens og hjertet slo sa legen.

Nå ønsker jeg å spørre legen om en ul før tidsgrensa til abort er utgått. Babyen en planlagt så vurderer ikke abort, men både jeg og mannen min jobber slik at vi ofte blir eksponert av div gasser og kjemikalier.... Vil ikke være hysterisk,men man vet jo aldri om det kan skade neste generasjon

Back
Topp