Er det noen som IKKE krabber

Hege23

Glad i forumet
Ja Jenny!
Hun har begynt i barnehage og nå vil hun krabbe men får det ikke til. Hun hadde trives mer hvis henne krabbet slik at hun kan følge etter de andre barna. Så jeg synes dette er kjempe trist.
 
Tatt det opp med helsesøster som har bestilt 3 timer til fysoterapi til Jenny. Der skulle vi få noen råd og trene på krabbe tekniker. Så jeg bare sier tvi tvi. Håper dette hjelper...
 
Åler/kryper hun da? Det er jo noen som hopper over krabbingen og kun åler til de lærer å gå. Tror ikke det gjør noe, de kommer jo seg fort fremover av det også[:D] Emilie begynte å åle da hun var 7 mnd, og holdt på lenge med det før hun begynte å krabbe.
 
Nora krabber ikke..bare åler...går fort nok[:D] Men i går og i dag har hun begynnt og stille seg i krabbe stilling...så tror ikke det er så lenge før hun krabber nå..
 
Vetle begynte å krabbe helt plutselig på lørdag!!! Uten noe "forvarsel", liksom. Jeg var også litt bekymret, men tydeligvis uten grunn.... Og nå er det "bånn gass"!!! [:D]
 
Emma har ikke krabbet, hu bare åler seg, Vi har parkett så hun skled ofte når hu prøvde å komme opp i krabbestilling. Så  hu fant vel på at åling gikk like fort.
 
Vi har parkett så hun skled ofte når hu prøvde å komme opp i krabbestilling

 
Samme her.
 
Mats krapper litt innimellom, men skal ha fort frem er det lettere å åle seg ( går fortere det)
 
håper hu begynner å krabbe snart da. men alle er forskjellig og barna krabber, går osv når di selv vil. jeg tror det er lurt og la det komme av deg delv.. min gutt var oxo litt"sen" han var 9 månder og da hadde alle barna på barselgruppen på helsestasjonen begynt og krabbe for 1 måned siden... men sånn er det.. nå krabber lille gutt men han reiser seg ikke det gjør alle de 7 andre barna på helsestasjonen, men det kommer når det kommer tenker jeg[;)]
 
JENNY KRABER FORTSATT IKKE.
HUN HAR BEGYNT SÅ VIDT Å REISE SEG OPP FRA Å SITTE HVIS HUN HAR NOE Å HOLDE I. MEN IKKE ET TEGN TIL KRABBING....
 
 
NOEN RÅD????
 
Hege: Det er jo noen som ikke krabber i det hele tatt, men begynner å gå istedet. Men, en i barselgruppa mi har kjøpt KRABBESTRØMPEBUKSER.... med antiski og puter på knærne, det hjalp veldig, hun begynte å krabbe m en gang. Ellers kan du jo prøve en sånn matte så hun ikke sklir....
 
Det kommer nok skal du se, og da går alt i reser fart....[:D] 
 
Jeg krabbet ikke i det hele tatt.
 
Men sånne krabbestrømpebukser er sikkert lurt.
 
Benjamin lærte og krabbe i sommer, da hadde stort sett bare bleie på seg og fikk godt tak i gulvet med knærna når han for av gårde.
 
Men unasett så er det like normalt og ikke krabbe som det er og krabbe.[;)]
 
Hege: Det er jo noen som ikke krabber i det hele tatt, men begynner å gå istedet. Men, en i barselgruppa mi har kjøpt KRABBESTRØMPEBUKSER.... med antiski og puter på knærne, det hjalp veldig, hun begynte å krabbe m en gang. Ellers kan du jo prøve en sånn matte så hun ikke sklir....

 
Krabbestrømpebukse.... HVOR FÅR MAN KJØPT DETTE?
 
Hege: Hun kjøpte den i drøbak, men du får vel kjøpt d flere steder!
Hvordan går det nå da? Åler hun seg, eller ligger hun mest i ro. Mange som bare åler seg også![:)]
 
olsenbanden2
Hun kommer seg bortover på rompa. Men enda ikke noen tegn til krabbing. Ser ut som henne klarer å komme seg opp på alle fire når henne tuller og koser seg i senga, men hun prøver en gang ikke når henne er på gulvet....
 
Det er utrolig mange som hopper bortover på rumpa,og aldri krabber... En liten kompis av Emily gjorde det ( nå har han begynt å gå han er over et år) men han ble suuuuper kjapp etterhvert, hoppet bortover overalt på rumpa med hendene som hjelp.
 
Takk for tipset.
 
 
Back
Topp