Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
..erfaring med tøybleier? Har veldig lyst til å prøve det ut, men hører litt av hvert. Noen som har vurdert det eller brukt det på sine barn? Hvordan er det med barnehage, lukt, vask, eksem osv? Hvordan funker de på nyfødte?
Min hadde det en periode hos dagmamma. Absolutt ikke noe for oss Er sikkert vel så bra det, smak og behag
Glad jeg slipper den ekstra klesvasken pga tøybleiene.
Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015
Vi brukte det en stund. Veldig mange fine bleier. Men ikke lett å finne den perfekte bleien. Jeg holdt på en stund men måtte gi meg når jeg ble så sliten. Er jo nesten alenemor så når mannen er borte ble det fort veldig slitsomt i lengden. Har lyst å prøve igjen, men får nok ikke mannen med meg no. Men har en del mellom størrelse tøybleier liggende. Så hvis jeg ikke får solgt de, kan jeg nok alltids prøve igjen når babyen blir rundt året
Tøybleier brukte vi i to år Ikke på nyfødt, men fra tre måneder. Vi måtte bruke tøybleier pga allergi mot papir, all utslett forsvant etter et par dager og hadde aldri utslett igjen
Vi brukte lommebleier og hamp innlegg, de holdt bra tett, vi hadde ikke flere bleieskift enn med papir.
Vi hadde en wetbag i barnehagen som vi tok med hjem hver dag og en stor wetbag her hjemme. Vi hadde en bleievask i uken. Da bare vrengte jeg posen inn i vaskemaskinen, satt på 60 grader i to timer. Inn i tørketrommelen og ferdig bleier kom ut
På natten brukte jeg bleier man trengte ett ekstra lag utenfor, jeg brukte da ull som jeg lanoliserte og de holdt tett hele natten, ullbuksene luftet vi så var de klare for kvelden igjen Jeg elsker tøybleier, men min samboer var ikke fan. Han syntes det var for dyrt! Jeg hadde bleiedilla
Jeg hadde nok kun brukt det hvis babyen reagerte på "vanlige" bleier. Men helst ikke i barnehagen, da blir de skitne tøybleiene liggende i flere timer i posen på plassen til barnet i garderoben.
Jeg har hørt om folk som bruker tøybleier når babyen har mer regelmessig avføring. Blir mange tøybleier å bytte i begynnelsen da babyen nesten bæsjer ved hver mating. Jeg tror vi byttet bortimot rundt 10 bleier om dagen de første mnd.